Toon posts:

Problemen met TV audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet waar ik heen moest met mijn probleem dus ik zal het hier eens vragen...
Ik heb in mijn living het volgende:
Een yamaha RX-V690 versterker met alles erop & eraan
Een DVD speler aangesloten op de versterker
Een 106cm LCD
Mijn TV kabel (coxial) kan ik enkel in de TV steken omdat mijn versterker geen aansluiting hier voor heeft.
Als ik dus TV kijk, dan heb ik geluid via de TV boxen... dikke rommel dus!
Mijn vraag is of er een apparaat is, waar ik de kabel insteek, en zo het geluid en beeld via cinches naar de versterker kan leiden...

Groetjes

David

• _lasher_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 16:40
Tsja, het is wel leuk hoor, zo'n platte tv, maar echt goed geluid is er uit die vorm niet te krijgen.

Zit er geen audio-out op je tv? Er zal toch minstens een koptelefoon-uitgang op zitten. Plug die gewoon in je versterker en je hebt daar het geluid van de tv.
Wat jij beschrijft ga je denk ik niet krijgen. Dan zou dat losse kastje namelijk zelf een tuner moeten hebben en automagisch met het zappen van de tv mee moeten gaan.

Of je neemt digitale tv... Een decoder heeft meestal wel een losse audio-uitgang.

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-01 16:46
een scart---> tulp converter erin steken en dan je geluid naar je versterker toe laten gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit idd een koptelefoon uitgang maar het geluid van de TV boxen gaat dan zelfs niet uit!!!
Echt belachelijk als je het mij vraagt.
Het voorstel van NYzE lijkt me wel doenbaar maar bestaat dit met een TV coaxial (http://www.fynda.se/bilder/prosoncrystalsmoketvcoaxial.jpg) ?
Nu weet ik nog altijd niet wat ik zou moeten doen...
Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Topicstarter
_lasher_ schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:27:
Tsja, het is wel leuk hoor, zo'n platte tv, maar echt goed geluid is er uit die vorm niet te krijgen.

Zit er geen audio-out op je tv? Er zal toch minstens een koptelefoon-uitgang op zitten. Plug die gewoon in je versterker en je hebt daar het geluid van de tv.
Wat jij beschrijft ga je denk ik niet krijgen. Dan zou dat losse kastje namelijk zelf een tuner moeten hebben en automagisch met het zappen van de tv mee moeten gaan.

Of je neemt digitale tv... Een decoder heeft meestal wel een losse audio-uitgang.
Ik had vroeger een cassetterecorder. TV ging daarin, en dan weer uit naar de TV
zodat je kon opnemen hé, maar op de cassetterecorder zat ook een audio-out die dan aangeslote was op de versterker. Aangezien de cassetterecorder kapot is gaat dit niet meer.... en een nieuwe kopen is zoals een pentium 1 kopen voor te gamen :P

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-02 11:16

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> AVH

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:43:
Er zit idd een koptelefoon uitgang maar het geluid van de TV boxen gaat dan zelfs niet uit!!!
Echt belachelijk als je het mij vraagt.
Het voorstel van NYzE lijkt me wel doenbaar maar bestaat dit met een TV coaxial (http://www.fynda.se/bilder/prosoncrystalsmoketvcoaxial.jpg) ?
Nu weet ik nog altijd niet wat ik zou moeten doen...
Alvast bedankt voor de hulp!
Kun je via de TV-instellingen (menu) het speaker-geluid niet "muten"? Bij mijn Samsung is dit namelijk wel mogelijk. Over welke TV hebben we het hier?

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
TV model is een van deze 3 (staat in het boekje). Kan niet exact zeggen welke omdat deze aan de muur hangt (staat aan de achterkant).
42PF7320
42PF5320
42PF5620
Iets over de aansluitingen waar ik zelf niets van begrijp:
The EXT1 socket has audio, CVBS/RGB inputs and audio, CVBS outputs.
The EXT2 socket has aduio, CVBS/S-VHS inputs and audio, CVBS outputs.
The side connections has audio inputs, CVBS/S-VHS inputs, headphone out.
Ik heb gekeken of je de boxen kan uitschakelen, dit is niet het geval.
Je kan wel op muting drukken maar daar ben je niets mee aangezien er dan constant een icoon op het scherm staat.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 08:24
geluid helemaal zacht zetten/ scart converter op out zetten (dit bestaat niet in coaxiaal, want dit ondersteunt scart niet)/ en dan heb je geluid. alleen jammer dat je dan wel geluid hebt dat niet puur door de versterker is gemaakt

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Topicstarter
Dat is chinees voor mij sorry...

Verwijderd

Topicstarter
SPEEDDRAGON schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:39:
geluid helemaal zacht zetten/ scart converter op out zetten (dit bestaat niet in coaxiaal, want dit ondersteunt scart niet)/ en dan heb je geluid. alleen jammer dat je dan wel geluid hebt dat niet puur door de versterker is gemaakt
Ah dat zou wel een oplossing zijn... Goedkoop ook!
Nu nog even wachten wat die OH => AVH is...
Zou het liefst van al willen dat het geluid rechtstreeks naar de versterker gaat ipv via de TV.
Als dit het enige is, dan zal het dat worden hé.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
SPEEDDRAGON schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:39:
Ik herinner me ineens dat je voorstel niet zal werken... Die EXT1 en EXT2 moet je via het menu naartoe gaan, dit is voor bv. een DVD-speler en nog iets. TV word dan uitgeschakelt, ben hier dus niets mee spijtig genoeg 8)7
Men moeder heeft echt wel een rot tv gekocht als je het mij vraagt, had nog zooo gezegd dat ik mee moest gaan :'(
Ik heb dus een andere oplossing nodig :(

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:16

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik neem aan dat je TV toch gewoon een line out heeft? Als in, 2 tulpjes op de achterkant? (rood/wit)

Hier doe je een kabeltje aan die van je TV naar je Receiver op een input gaat, en klaar, TV geluid over de speakers.

OH -> AVH betekend dat jouw topic verplaatst is van OH (Overige Hardware) naar AVH (Audio Video & Hifi)

Aannames zijn fataal.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:22
Ik heb even die handleiding opgezocht, en ik haal daar het volgende uit: "De ext 1 aansluiting heeft audio en CVBS ingangen/uitgangen en RGB ingangen". Ingang EN uitgang dus. Uit het stukje van jou haal ik dat ook, maar dan in het engels.

Dat probleem had ik "vroeger" ook, met mijn video, en daar blijken ze gewoon kabels voor te hebben. Scart -> 2 tulpstekkers. Hebben ze overal.

Je kunt ook zo'n blokje kopen: http://www.hometheatre.net.au/img/rgb316_lg.gif

[ Voor 33% gewijzigd door Peenutzz op 30-05-2007 17:35 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Peenutzz schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:21:
Ik heb even die handleiding opgezocht, en ik haal daar het volgende uit: "De ext 1 aansluiting heeft audio en CVBS ingangen/uitgangen en RGB ingangen". Ingang EN uitgang dus. Uit het stukje van jou haal ik dat ook, maar dan in het engels.

Dat probleem had ik "vroeger" ook, met mijn video, en daar blijken ze gewoon kabels voor te hebben. Scart -> 2 tulpstekkers. Hebben ze overal.

Je kunt ook zo'n blokje kopen: http://www.hometheatre.net.au/img/rgb316_lg.gif
Een SCART met zo'n IN/OUT knopje aansluiten op de EXT1 is dus de oplossing ?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:11:
[...]

Een SCART met zo'n IN/OUT knopje aansluiten op de EXT1 is dus de oplossing ?
Nogmaals dan: Heeft jouw TV niet gewoon een line out erop zitten? Lijkt mij bijzonder stug dat een moderne LCD van de niet al te paupere uitvoering geen line-out heeft.

Als hij dat inderdaad echt niet heeft (pauperproduct) dan idd zo'n scart blokje op één van de 2 scart connectors, op out zetten en daar een cinch kabeltje op naar je receiver.

[ Voor 35% gewijzigd door GaMeOvEr op 30-05-2007 21:00 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Neen deze heeft geen line out... Ik zal dan maar zo'n scart blokje gaan kopen en zien of dat wat uithaalt.
Bedankt allen :D

Verwijderd

Topicstarter
Als er nog een guru iets weet mag deze het zeker zeggen hoor... Ik ga het misschien pas morgen kopen :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Andere oplossingen dan die er al aangedragen zijn, zijn er eigenlijk niet in jouw situatie. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik dat blokje gaan kopen hé...
Hartelijk bedankt voor de hulp!
Een kleine tip: koop die TV niet... Is niet zo goed ;)
Pagina: 1