Nieuwe Asus P5B Deluxe boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06-2025
Ik heb net een nieuw mobo gekocht: Asus P5B Deluxe
Mijn andere hardware:

Zalman voeding ZM600-HP
Core 2 duo 6600
2x Kingston HyperX PC6400 1GB
2x WD Caviar SE 250GB
XFX 8800GTX

Heb thuis alles geinstalleerd zoals het hoort !!! WIl voor het eerst opstarten om de bios instellingen aan te passen....... helaas geen beeld.
Wat ik ook probeer, ik krijg geen beeld.

Wat ik al heb geprobeert:

Alleen nodige aangesloten.
Stekkers e.d. gecontrolleerd.
Andere videokaart, andere monitor.

Alles draait verder wel gewoon, geen waarschuwingspiepjes, fans gaan draaien, hij zoekt naar de harddisk maar ik krijg geen beeld.

Monitor geeft aan "no signal" Hij blijft ook in de sleep stand. Ook wanneer ik de monitor aan en weer uit druk. Zou je zeggen, videokaart niet goed maar ook met andere videokaart hetzelfde...

Zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

:Y Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ;)
Dat je geen piepjes krijgt lijkt te wijzen op je moederbord, maar je voeding zou ook niet zo lekker kunnen zijn...

• Royer
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:01:
[...]

:Y Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ;)
Dat je geen piepjes krijgt lijkt te wijzen op je moederbord, maar je voeding zou ook niet zo lekker kunnen zijn...
Maar mijn voeding komt wel uit een werkend systeem en is net 2 maand oud.....
Moet ik sowieso piepjes horen bij opstarten dan?

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:14

JCS

Ook het 4 draadige stekkertje vlak bij je cpu aangesloten? Zit een aansluiting met 8 gaatjes 4 zijn er als het goed is nog dicht met een zwart kapje.

• Royer
JCS schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:32:
Ook het 4 draadige stekkertje vlak bij je cpu aangesloten? Zit een aansluiting met 8 gaatjes 4 zijn er als het goed is nog dicht met een zwart kapje.
Dat zwarte kapje zat er bij mijn bord niet op maar ik weet wat je bedoeld. Ik heb ze alle 8 gebruikt aangezien er ook 2 stekkers aan mijn voeding zitten voor deze aansluiting.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:04

Format-C

Tracing Rays

Ik zie bij je specs geen videokaart staan...

Heb je die er wel inzitten? Zonder graka heb je natuurlijk geen beeld. :+ Wat voor 1 heb je erin zitten? ;)

Edit; probeer eens met 1 bankje geheugen en met zo min mogelijk randapparatuur aangesloten te booten. En die hangen en opstart troubleshooter is erg handig..

[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 29-05-2007 19:53 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Royer
RappieRappie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:50:
Ik zie bij je specs geen videokaart staan...

Heb je die er wel inzitten? Zonder graka heb je natuurlijk geen beeld. :+
Zekers heb ik er een videokaart in. Ik heb het geprobeert met mijn XFX 8800GTX maar omdat het toen niet werkte heb ik het ook geprobeert met een 6600GT.

Allebei zonder resultaat ;(

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Denk toch aan je voeding. Wat voor merk heb je er nu inzitten en hoeveel watt?

Je kunt ook even het batterijtje van je moederboard halen (wel even de voeding ontdoen van netspanning). Ongeveer 1 a 2 minuutjes en dan weer erin doen en dan nog eens proberen te booten.

Verwijderd

Frankie02 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:58:
Denk toch aan je voeding. Wat voor merk heb je er nu inzitten en hoeveel watt?
Staat er gewoon in hoor ;) Zalman 600W, zou genoeg moeten zijn
Je kunt ook even het batterijtje van je moederboard halen (wel even de voeding ontdoen van netspanning). Ongeveer 1 a 2 minuutjes en dan weer erin doen en dan nog eens proberen te booten.
Makkelijker: jumpertje even omzetten, dan weet je zeker dat het BIOS gereset is!

• Royer
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:01:
[...]

Staat er gewoon in hoor ;) Zalman 600W, zou genoeg moeten zijn

[...]

Makkelijker: jumpertje even omzetten, dan weet je zeker dat het BIOS gereset is!
Zalman voeding ZM600-HP = 600 watt.
Is nieuwe voeding.

Clear cmos heb ik al geprobeert maar ook geen resultaat.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Powerstekker eruit
10 seconden powerbutton indrukken
ATX stekker eruit
Bios batterij eruit
Met een schroevendraaier de twee lipjes van de batterij-houder kortsluiten
Batterij erin
ATX stekker erin
Power erin
BIOS 100% zeker gereset

:)

Hoor je helemaal geen piepjes? (Dan denk IK aan het moederbord. het lijkt wel of het PCI-e slot niet goed is)

-Ik zou de hele zooi weer uit elkaar halen en op mijn dooie gemakje weer in elkaar zetten, om zeker te zijn dat je niks, maar dan ook echt NIKS vergeten bent.

Edit :o : het zou ook het geheugen kunnen zijn... Ik heb iets soorgelijks gehad met een P5B deluxe icm OCZ geheugen. Met ander geheugen werkte ie wel. Heb je nog een reepje DDR2 van een ander merk/ type? Reepjes al afzonderlijk geprobeerd?

[ Voor 53% gewijzigd door Format-C op 29-05-2007 20:20 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Royer
RappieRappie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:08:

Hoor je helemaal geen piepjes? (Dan denk IK aan het moederbord. het lijkt wel of het PCI-e slot niet goed is)

-Ik zou de hele zooi weer uit elkaar halen en op mijn dooie gemakje weer in elkaar zetten, om zeker te zijn dat je niks, maar dan ook echt NIKS vergeten bent.

Edit :o : het zou ook het geheugen kunnen zijn... Ik heb iets soorgelijks gehad met een P5B deluxe icm OCZ geheugen. Met ander geheugen werkte ie wel. Heb je nog een reepje DDR2 van een ander merk/ type? Reepjes al afzonderlijk geprobeerd?
Ik hoor inderdaad helemaal geen piepjes.
Helaas heb ik hier geen ander DDR2 geheugen liggen.
Geheugenreepjes wel apart geprobeert maar geen verandering.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ken je niet iemand met een PC met DDR2? En kan je van diegene een reepje lenen puur om even te testen?

Misschien zet jouw moederbord het geheugen niet op 2,1V en op CL5. Dat was bij mij ook het geval. Ik heb toen een reepje 512MB Corsair PC4200 CL5 gehaald, en daarmee kwam ik in de BIOS. Nadat ik alles goed had ingesteld bootte het systeem wel. |:(

Maar goed; het is moeilijk. Misschien is een reepje 256MB DDR2 een optie?

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Misschien weet iemand anders nog iets? B)

-Misschien kan je hem naar de plaatselijke PC boer brengen voor onderzoek en van tevoren een prijs afspreken? Heb ik laatst ook (noodgedwongen) gedaan met mijn P5B deluxe toen ie niet meer wilde booten. :>

Voor een tientje wist ik dat het moederbord defect was.

• Royer
RappieRappie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:45:
Ken je niet iemand met een PC met DDR2? En kan je van diegene een reepje lenen puur om even te testen?

Misschien zet jouw moederbord het geheugen niet op 2,1V en op CL5. Dat was bij mij ook het geval. Ik heb toen een reepje 512MB Corsair PC4200 CL5 gehaald, en daarmee kwam ik in de BIOS. Nadat ik alles goed had ingesteld bootte het systeem wel. |:(

Maar goed; het is moeilijk. Misschien is een reepje 256MB DDR2 een optie?

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Misschien weet iemand anders nog iets? B)

-Misschien kan je hem naar de plaatselijke PC boer brengen voor onderzoek en van tevoren een prijs afspreken? Heb ik laatst ook (noodgedwongen) gedaan met mijn P5B deluxe toen ie niet meer wilde booten. :>

Voor een tientje wist ik dat het moederbord defect was.
Indien het inderdaad het geheugen is met de huidige bios instellingen is een reserve reepje DDR2 geheugen inderdaad een goed idee.

Aangezien ik vandaag het mobo heb gekocht laat ik het morgen wel in de winkel checken.

• Royer
Ik heb voor de zekerheid ook het mobo nog even buiten de kast getest om er zeker van te zijn dat ie nergens sluiting maakt of lekt en er ook nog een 600 watt enermax voeding aan gehangen maar probleem blijft.
Ik hoor ook helemaal geen piepjes, ook niet wanneer ik alle geheugenreepjes en videokaart eruit haal en dan opstart. Helemaal geen reactie..... Alleen de fan gaat draaien, verder niets...

[ Voor 5% gewijzigd door Royer op 29-05-2007 22:22 ]

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
andere vga output? Voeding vga niet vergeten?

Misschien is hij ook gewoon dood

• Royer
NightCruiser schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:25:
andere vga output? Voeding vga niet vergeten?

Misschien is hij ook gewoon dood
Voeding vga niet vergeten nee.
Ik heb inmiddels echt alles geprobeert. Ik breng hem morgen gewoon weer terug...

• Orend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-04 13:17
al geprobeerd om je geheugen tijdelijk op single channel te laten draaien?
dus even het geheugen naast mekaar te zetten in plaats van op kleur te zetten??

[CPU] Intel Core i7 3820 @ 3,6 Ghz, [MEM] Kingston HyperX 16GB 1600Mhz [GPU] Asus GTX660, [MB] Asus P9X79 Pro [SSD] 2X Samsung 830 128Gb RAID0,[HDD] WD 640 Sata

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
Dit soort problemen komt vaker voor bij Asus P5B moederborden, ik heb zelf iets soortgelijks gehad en ik kwam er toen achter meer mensen. In mijn geval is alle overige hardware 100%, ik heb al 2x hetzelfde euvel gehad, en na lang pielen werkt ineens weer alles (voor een maand of 2).

Ik durf eigenlijk niet goed aan overclocken te beginnen (nog niet gedaan!) omdat ik het ding bijna niet meer aan de praat krijg als zich dit voordoet.

• Royer
Orend schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:54:
al geprobeerd om je geheugen tijdelijk op single channel te laten draaien?
dus even het geheugen naast mekaar te zetten in plaats van op kleur te zetten??
Had ik nog niet geprobeert.....

Nu wel maar helaas ook geen oplossing

• Stefke
Royer schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:04:
[...]

Het schijnt nogal eens met video te maken te hebben, heb je al een PCI-kaartje geprobeerd?

• Orend
Royer schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:04:
[...]

Ik neem aan dat je nog garantie hebt op je geheugen. misschien omruilen waar je het weghebt.
mijn P5B Deluxe wilde namelijk met Jetram geen Dual Channel draaien en wel Single Channel.
Kingston draait zonder problemen Dual Channel.
Is het logotje van Asus wel blauw opgelicht??

[CPU] Intel Core i7 3820 @ 3,6 Ghz, [MEM] Kingston HyperX 16GB 1600Mhz [GPU] Asus GTX660, [MB] Asus P9X79 Pro [SSD] 2X Samsung 830 128Gb RAID0,[HDD] WD 640 Sata

• Royer
Orend schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:08:
[...]

Ik neem aan dat je nog garantie hebt op je geheugen. misschien omruilen waar je het weghebt.
mijn P5B Deluxe wilde namelijk met Jetram geen Dual Channel draaien en wel Single Channel.
Kingston draait zonder problemen Dual Channel.
Is het logotje van Asus wel blauw opgelicht??
Logo is wel blauw verlicht en als ik opstart wordt ie gewoon rood....

Weet je wat nou zo lullig is als het geheugen problemen geeft ?
Ik vervang mijn mobo om een raid probleem te verhelpen met een ander merk mobo.
Dat is nu misschien inderdaad verholpen maar dan zou ik nu met een geheugen probleem zitten.
Schiet niet echt op. Mocht het geheugen niet helemaal werken met dit mobo dan toch maar voor een striker extreme gaan ipv weer nieuw geheugen kopen. Mobo kan ik nog omruilen, geheugen niet en ik krijg er niet veel voor als ik het verkoop....

Maar laat ik morgen eerst afwachten wat ze in de winkel zeggen...

Verwijderd

Ik heb pas geleden ook een asus moederbord gekocht, aangesloten en hij maakte ook geen piepjes.

Toen ik een headset in the line out stak hoorde ik die piepjes wel. De moederbord in kwestie is ook een deluxe versie.
Aangezien de piepjes aangaf dat het een video error was ben ik met mijn computer naar alternate teruggegaan met de nieuwe onderdelen. Daar hebben ze hem in elkaar gezet en hij deed het gewoon (thuis had ik hem 2x inelkaar gezet met zelfde resultaat), eenmaal thuis heb ik hem weer in mijn kast gebouwd en hij doet het gewoon.

Dus probeer effe een headphone of pc speaker in je line out te zetten en kijk wat je hoord, volgens mij zijn er ook moederborden die geen piepen geven maar zelfs een soort van speech, ik neem aan dat die speech niet via pc speaker gaat.

• Orend
kom je wel zover dat hij een cd kan opstarten. misschien kun je een memtest uitvoeren vanaf een Linux cdtje ofzo.

Edit: oh nee, je had geen beeld, het is laat aan het worden.

verder zou ik het zo even niet weten.

[ Voor 17% gewijzigd door Orend op 29-05-2007 23:40 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

Op de P5B zit die speech volgens mij niet.

Brand het lampje op het moederbord eigenlijk? Je kunt eventueel met de bijgeleverde CD proberen de BIOS te restoren. Kan wellicht even en verkeerde BIOS flash bij de fabricage zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Edgarz op 30-05-2007 00:19 ]

• Stefke
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:29:
Ik heb pas geleden ook een asus moederbord gekocht, aangesloten en hij maakte ook geen piepjes.

Toen ik een headset in the line out stak hoorde ik die piepjes wel. De moederbord in kwestie is ook een deluxe versie.
Aangezien de piepjes aangaf dat het een video error was ben ik met mijn computer naar alternate teruggegaan met de nieuwe onderdelen. Daar hebben ze hem in elkaar gezet en hij deed het gewoon (thuis had ik hem 2x inelkaar gezet met zelfde resultaat), eenmaal thuis heb ik hem weer in mijn kast gebouwd en hij doet het gewoon.

Dus probeer effe een headphone of pc speaker in je line out te zetten en kijk wat je hoord, volgens mij zijn er ook moederborden die geen piepen geven maar zelfs een soort van speech, ik neem aan dat die speech niet via pc speaker gaat.
Ik kreeg ook videoerrors (2x kort lang of zoiets)...zoals ik al zeg heb ik dat al vaak voorbij zien komen bij P5B-versies. Helaas nog niet een eenduidige oorzaak/oplossing.

• Royer
Nou, ik ben er uit.

Zoals ik al eerder melde zat er op de ATX connector geen zwart beschermkapje meer, plastic zakjes waren met plakband dicht geplakt etc.
Reden voor mij om te denken dat ie eerder gebruikt is maar als ie verder gewoon werkt, geen probleem.

Nu werkte het bord niet dus ik terug naar de winkel. Kijken ze het bord na en ongelooflijk maar waar..... een pinnetje van de CPU socket verbogen.

Ik sleutel al zeker 8 jaar aan computers, ga met de grootste zorg om met dergelijke onderdelen en ik weet dan ook zeker dat dit niet gebeurt is door mijn handelen. Ik begrijp ook niet dat ik het met het plaatsen van de CPU niet heb gezien. Maar het was ook net hoe het licht er op viel. Erg onduidelijk.

Natuurlijk is het nu een welles nietes kwestie geworden met de winkel en over 3 dagen zou ik bericht krijgen wie voor de schade op gaat draaien.

Dat snap ik van de ene kant wel, ze zullen wel vaker mensen aan de balie krijgen die echt lomp met spullen om gaan maar van de andere kant vind ik dat ze dan wel de procedures moeten veranderen.

Controleer dan samen met de klant bij aankoop dit soort zaken. Krijg je achteraf deze problemen niet. Bovendien vind ik dat een winkel die meer van dit soort ervaringen heeft ook de klant in bescherming moet nemen en klant erop wijzen dat er geen garantie op dit soort schades zit en dat bij een verbogen pinnetje klant altijd de lul is.

Dan zou ik zelf in de winkel alles gecontroleerd hebben.

Anyway, ik heb nu wéér een nieuw bord gekocht wat wel goed werkt en hoor vrijdag of ik van het andere bord mijn geld terug krijg

Verwijderd

Mijn Deluxe heeft na een week hetzelfde probleem. Dus die gaat iig RMA. Bij de PC zaak hier in de buurt heb ik even laten vaststellen dat het het mobo was (cpu, graka, en ram werkten gewoon in een ander mobo). jammer dat ik zelf niet een extra cpu/mobo/ram/graka had om even mee te testen, maar ach ja.

• Stefke
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:36:
Mijn Deluxe heeft na een week hetzelfde probleem. Dus die gaat iig RMA. Bij de PC zaak hier in de buurt heb ik even laten vaststellen dat het het mobo was (cpu, graka, en ram werkten gewoon in een ander mobo). jammer dat ik zelf niet een extra cpu/mobo/ram/graka had om even mee te testen, maar ach ja.
HOe is dit afgelopen? Ik had nl. ongeveer dezelfde problemen, mobo RMA retour, maar ik kreeg m werkend terug. Na 2 maanden had ik weer dit probleem (als ik aan de overclocksettings kom met name, zelfs als ik onderklok), maar ja, ik kan m niet retour sturen, want het werkt...

Vandaag heb ik weer dat probleem gehad, want ik had m van 7x266 naar 6x200 gezet, gewoon om eens te proberen, en hup, bij reboot weer meteen niks. Dit mobo is zo instabiel als de neten als je het mij vraagt.. (zie ook hier) Weer een hoop moeten kloten om het weer aan de praat te krijgen.

Ik denk toch dat ik aanspraak op garantie ga maken, zeker ook omdat nadat ik bord terug gekregen had van RMA er een paar CPUpinnetjes verbogen waren - dat was eerst natuurlijk niet - wat ik direct gemeld heb.

[ Voor 28% gewijzigd door Stefke op 16-06-2007 11:10 ]

Pagina: 1