Toon posts:

Vista 7.1 + installatie geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de PC in me Sig gekocht, en tis helemaal perfect! Ziet er vet uit, loopt goed (oblivion met alles vol open) 3Dmark06 +/-10000 (in Vista) maar er zijn 2 problemen.
Ten eerste is de geluidskaart die ik had gekocht niet geassembleerd, en aangezien ik de PC niet ga terugsturen doe ik dit zelf maar. Ik ben hardwarematig niet goed met PC's (0 ervaring :P) en hoopte dat iemand me stap voor stap kan uitleggen wat ik moet doen. Ik ga er van uit dat ie in het PCI slot moet (zo'n witte? Maakt het wat uit in welke?) en dan in het bios de onbaord uitzetten?

Ten 2e (kom t wellicht door onboard, denk het niet)
Ik heb de T7900 zo aangesloten:
Vanaf de Bassbox lopen 4 gekleurde draden (zwart grijs oranje en groen) naar de pc. In de PC gaan echter maar 3 draden, nml Groen Zwart en Oranje. Deze zat gwn bij de T7900. Als ik in Vista bij geluidsinstellingen 7.1 test, doen alle boxen het beh. links en rechts, Voor, midden achter en de bass werken wel. Het ligt niet aan de boxen, dat heb ik al getest. Wat moet ik doen om 7.1 te krijgen? Andere kabel? (dus 4<---->4) Opties veranderen? Pliezz help me!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:10:
Ik heb net de PC in me Sig gekocht, en tis helemaal perfect! Ziet er vet uit, loopt goed (oblivion met alles vol open) 3Dmark06 +/-10000 (in Vista) maar er zijn 2 problemen.
Ten eerste is de geluidskaart die ik had gekocht niet geassembleerd, en aangezien ik de PC niet ga terugsturen doe ik dit zelf maar. Ik ben hardwarematig niet goed met PC's (0 ervaring :P) en hoopte dat iemand me stap voor stap kan uitleggen wat ik moet doen. Ik ga er van uit dat ie in het PCI slot moet (zo'n witte? Maakt het wat uit in welke?) en dan in het bios de onbaord uitzetten?
Vooruit dan, omdat ik in een goede bui ben:
Rechterzijplaat van de PC eraf halen (meestal schroefjes aan de achterkant losdraaien en vervolgens plaat naar achter schuiven en naar voren lichten). Achterplaatje van een PCI-slot (die witte inderdaad, maakt niet uit welke) eraf halen (soms drukken, soms losklikken, soms breken, gewoon even goed kijken). Kaart in de PCI-gleuf duwen en met een schroefje vastzetten.
Kan niet misgaan.
Ten 2e (kom t wellicht door onboard, denk het niet)
Ik heb de T7900 zo aangesloten:
Vanaf de Bassbox lopen 4 gekleurde draden (zwart grijs oranje en groen) naar de pc. In de PC gaan echter maar 3 draden, nml Groen Zwart en Oranje. Deze zat gwn bij de T7900. Als ik in Vista bij geluidsinstellingen 7.1 test, doen alle boxen het beh. links en rechts, Voor, midden achter en de bass werken wel. Het ligt niet aan de boxen, dat heb ik al getest. Wat moet ik doen om 7.1 te krijgen? Andere kabel? (dus 4<---->4) Opties veranderen? Pliezz help me!
Is je geluidskaart wel 7.1?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de Replay!
Bij de TT Armor hoef je geen schroeven te gebruiken maar is er een kliksysteem, ik ga het zo proberen. Verder staat dit op de Asus Site:
DI® AD1988B 8-channel High Definition Audio CODEC
- Support Jack-Sensing, Enumeration, Multi-streaming and Jack-Retasking
- Coaxial / Optical S/PDIF out ports at back I/O
- ASUS Noise Filter
- ASUS Array Mic

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Normaal gesproken geldt voor 7.1 geluidskaarten dat 2 van de 3 plugjes 3 kanaals zijn ipv 2 kanaals. Je zult dus een verloopkabel moetten vinden van 4x2 kanaals naar 1x2 kanaals + 2x3 kanaals.

Ik weet niet of die dingen bestaan maar anders kan je er ook de soldeerbout bij pakken (of iemand anders)

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW