hoster gezocht zonder poort 25 SMTP blokade

Pagina: 1
Acties:
  • 728 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• calibrafan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-04-2024
Beste,

Ik heb een laptop die ik zowel bij mijn ouders thuis als bij mij thuis, als bij hotspots gebruik.
En zelfs soms bij klanten, en vrienden.

Mail verstuur ik via de SMTP instellingen van mijn site hoster.
Tot voor kort geen probleem.

Ik zit bij Planet internet en die hebben sinds een aantal maanden poort 25 dichtgespijkerd.
Ik kan thuis alleen nog versturen als ik de smtp instellingen zet op mail.planet.nl
mail.mijndomein.nl werkt niet meer.

Bij andere werkt echter mail.planet.nl niet omdat de meeste niet bij planet aangesloten zijn.
Daar moet ik dan weer mijn mail.mijndomein.nl aansluiten, of voor planet mijn paswoorden in gaan geven.

met andere woorden.
Ik word er een beetje gestoord van.

Is er bij iemand een hoster bekend waar je wel nog normaal met je eigen smtp account van een hoster in kan loggen.

Oh en PS, dit is zeker niet de enige reden dat ik bij planet weg wil.
Wel de enige reden waarom ik snel bij planet weg wil.

Het is niet echt handig een laptop als je elke keer je instellingen moet gaan wijzigen.

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
xs4all heeft poort 25 niet geblokkeerd, volgens mij...

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 04:08
XS4ALL. Ik kan waar dan ook ter wereld mail versturen via secure SMTP. Zelfs vanaf mijn KPN IPB aansluiting thuis. Goedkoopste optie: Xs4all pack. Hoef je niet eens van provider te wisselen, maar ben je wel wat meer kwijt.

• nautaonline
  • Laatst online: 08:21
Ik gebruik op mijn laptop ook de secure smtp van XS4ALL, via mn oude basisschool waar ik nog vrijwilligers werk doe een accountje geregeld daar ;)

Overal waarik mn laptop inplug werkt het :) Ideaal.

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 21:51

bakkerl

Let there be light.

Er zijn maar weinig hosters die poort 25 geblokkeerd hebben. Het zijn de internet-providers die poort 25 geblokkeerd hebben. Steeds meer wordt er dan een alternatieve poort (578) geschikbaar gesteld welke niet geblokkeerd worden.

Aan je huidige provider (van mail.jouhost.nl) om deze, of een andere poort beschikbaar te stellen.

• calibrafan
  • Laatst online: 08-04-2024
Voor de duidelijkheid wat ik bedoel.

Indien ik mail wil versturen met de instelling mail.planet.nl, dan werkt poort 25.
Indien ik mail wil versturen met de instelling mail.mijndomein.nl dan komt dit niet door poort 25 heen.
Poort 25 staat dus wel gewoon open, maar alleen via mail.planet.nl.

Dit levert dus problemen op als je bij iemand met bijvoorbeeld een chello account inlogt op hun netwerk, en mail wil verzenden. onder een chello account mag je nit inloggen op mail.planet.nl, als je je wachtwoord en username niet hebt ingevuld. Of misschien wel helemaal niet.(nooit getest).
ik vul dan altijd de gegevens in van mail.mijndomein.nl

Als ik thuis ben moet ik dan de instellingen weer terug zetten naar mail.planet.nl, omdat daar dus mail.mijndomein.nl niet werkt.

Volgens de helpdeskpagina's van Xs4all heeft Xs4all deze beveiliging ook.
en de helpdesk was vandaag na 30 minuten nog steeds in gesprek, dus ik heb het ze niet persoonlijk gevraagd.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

zoek is op : mailrelay.planet.nl ;)

Self reflection is the school of wisdom

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:04
calibrafan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:24:
Dan is dat zeer recent veranderd, want volgens mij hebben ze dat nooit gedaan.
Andere optie: je server op ook een andere poort laten luisteren?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 23:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Mail versturen op SMTP-S poort?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

bakkerl schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:05:
Er zijn maar weinig hosters die poort 25 geblokkeerd hebben. Het zijn de internet-providers die poort 25 geblokkeerd hebben. Steeds meer wordt er dan een alternatieve poort (578) geschikbaar gesteld welke niet geblokkeerd worden.
587.

TS:

Geen enkele hoster blokkeert poort 25: dat zou ze een heleboel hele boze klanten opleveren die hun mailserver daar hebben. Het gaat om de access ISPs, en daar heb jij geen controle over want je zit wel 's bij andere mensen thuis, hotspots, etc. Wat je dan moet doen is de standaard submission poort gebruiken op een server die dat ondersteunt (587 dus) met SMTP authenticatie. XS4ALL doet dat iig, Planet zo te zien niet. Maar je hebt ook een eigen domein zeg je, dus mischien kun je dat daar ook zo instellen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 04:08
calibrafan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:24:
en de helpdesk was vandaag na 30 minuten nog steeds in gesprek, dus ik heb het ze niet persoonlijk gevraagd.
smtps.xs4all.nl is vanaf elke access provider die de secure smtp poort niet blokkeert. En anders leg je een tunneltje naar de xs4all shell:

http://groups.google.com/...eral/msg/21abf83b8bb5259f

Dat werkt niet alleen voor Pop3, maar ook voor smtp.
Pagina: 1