Ik ben nog niet helemaal thuis in het gebruik van klasse en loop nu vast als ik een array met objecten wil aansturen, het volgende:
- Ik heb een aantal $player objecten hierin kan een waarde worden geset met setSomeValue()
- Ik heb een klasse monkeh die speler toevoegd in de $players array
- Deze $players probeer ik dan met foreach langs te lopen en dan een unieke waarde te geven.
- Maar als ik dan de player objecten print met print_r($players) hebben alle players de max $value in de setSomeValue functie weggeschreven.
- Kan ik niet op deze manier door objecten lussen?
- Of doe ik gewoon wat helemaal verkeerd?
(btw: dit is een stukje voorbeeld wat ik voor de duidelijkheid heb gemaakt, dus kan zijn dat er misschien een tikfoutje instaan.)
Alvast bedankt!
OJ
- Ik heb een aantal $player objecten hierin kan een waarde worden geset met setSomeValue()
- Ik heb een klasse monkeh die speler toevoegd in de $players array
- Deze $players probeer ik dan met foreach langs te lopen en dan een unieke waarde te geven.
- Maar als ik dan de player objecten print met print_r($players) hebben alle players de max $value in de setSomeValue functie weggeschreven.
- Kan ik niet op deze manier door objecten lussen?
- Of doe ik gewoon wat helemaal verkeerd?
(btw: dit is een stukje voorbeeld wat ik voor de duidelijkheid heb gemaakt, dus kan zijn dat er misschien een tikfoutje instaan.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| <?php class monkeh { private $players = array(); function addPlayer($player) { $this->players[] = $player; } function startGame() { $value = 0; foreach ($this->players as $player) { $player->setSomeValue($value); $value++; } } } class player { var $uniqueValue; function setSomeValue($value) { $this->uniqueValue = $value; } function getUniqueValue() { return $this->uniqueValue; } } $player0 = new player(); $player1 = new player(); $player2 = new player(); $monkey = new monkeh(); $monkey->addPlayer($player0); $monkey->addPlayer($player1); $monkey->addPlayer($player2); $monkey->startGame(); echo $player0->getUniqueValue(); ?> |
Alvast bedankt!
OJ
[ Voor 11% gewijzigd door OJkaas® op 29-05-2007 17:18 ]