Toon posts:

[VISTA] Xbox 360 connecten??

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al 3 dagen bezig om m'n gloednieuwe xbox 360 aan te sluiten via een (versatel) router op het netwerk met m'n gloednieuwe windows vista pc.

1x Versatel Modem (router ingebouwd)
1x Windows Vista Ultimate NL 32 BIT
1x Xbox 360

Als ik zo'n beetje de workarounds volg moet het simpel zijn. Maar als ik media player m'n media ga delen krijg ik m'n xbox niet te zien :?

PC zit aangesloten op LAN port 1 van de router
XBOX zit op LAN2 van de router

er wordt in eerste instantie geen ip adres aan de Xbox toegekend door de router.
Prima, voeg ik 'm handmatig toe. (in de router config is niks te vinden over dhcp settings). Dat gaat goed, Xbox confirmed het ip adres en dat is allemaal ok.

Daarna geeft de xbox aan dat er een pc gekozen is die kan streamen, maar ik moet kijken of Media Connect aanwezig is op m'n Media Center pc???

Alle tutorials gaan over windows xp media center editie, en ik kan er geen soep meer van maken...iemand ervaring hiermee??

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, heb je wel de media connect service draaien? Als het goed is draait er in je taakbeheer een proces mee dat zo'n 50 MB wegsnoept, en 2% CPU time gemiddels. Dit proces is onontbeerlijk bij het sharen van info tussen een 360 en XP/Vista machine.

Maar, dit moet meestal wel volautomatisch gaan als je WMP11 goed hebt ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
hmm zou zweren van wel...zit in Taakbeheer te kijken, maar ik kom 'm nergens tegen. Ik kan 'm niet eens starten als service?

:? het wordt gekker met de minuut

Verwijderd

Topicstarter
wow...de xbox is gevonden op m'n pc (router ff lomp gereset). Met Media Center gaat het simpelweg niet omdat hij zegt:

* of de code is niet goed
* De extender (xbox) is niet aangesloten
* de firewall blokt PNuP verkeer (wat je in vista dus nergens in kunt stellen?)

Maar, in Mediaplayer komt de xbox nu tevoorschijn, dus da's mooi. Ik naar de Xbox, en eens kijken of ik m'n gedeelde muziek, films, foto's etc.. kan vinden... zoek zoek... Je moet windows media connect installeren. Eerrhhm...volgens mij is dat bij Vista en MP11 niet nodig??

Help? iemand? :'(

Verwijderd

windows media connect is alleen om in je xbox dashboard media af te kunnen spelen.

voor media center heb je dat niet nodig.

heb je media center wel opgestart op de pc zelf? en heb je de code die je in de de xbox 360 media center setup (op je tv dus) ziet, ingevoerd in media center op je pc?

en krijg je dan de melding dat de code niet klopt??

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-03 23:00

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:18:
wow...de xbox is gevonden op m'n pc (router ff lomp gereset). Met Media Center gaat het simpelweg niet omdat hij zegt:

* of de code is niet goed
* De extender (xbox) is niet aangesloten
* de firewall blokt PNuP verkeer (wat je in vista dus nergens in kunt stellen?)

Maar, in Mediaplayer komt de xbox nu tevoorschijn, dus da's mooi. Ik naar de Xbox, en eens kijken of ik m'n gedeelde muziek, films, foto's etc.. kan vinden... zoek zoek... Je moet windows media connect installeren. Eerrhhm...volgens mij is dat bij Vista en MP11 niet nodig??

Help? iemand? :'(
Volgens mij moet je hem gewoon installeren.
Je moet dan via WMP11 bij mediabiblitotheek bij media delen je xbox360 selecteren.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Verwijderd

Topicstarter
sekeroglan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:24:
[...]

Volgens mij moet je hem gewoon installeren.
Je moet dan via WMP11 bij mediabiblitotheek bij media delen je xbox360 selecteren.
ja m'n media is gedeeld met de xbox via de Mediaplayer, maar de Xbox kan geen computer vinden die iets deelt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:24:
windows media connect is alleen om in je xbox dashboard media af te kunnen spelen.

voor media center heb je dat niet nodig.

heb je media center wel opgestart op de pc zelf? en heb je de code die je in de de xbox 360 media center setup (op je tv dus) ziet, ingevoerd in media center op je pc?

en krijg je dan de melding dat de code niet klopt??
Exactomundo..heb 10x heen en weer gelopen en m'n briefje gecontroleerd of het wel goed was, en het is echt de code die ik voor m'n neus krijg :?

Verwijderd

Topicstarter
nou ik geef het op voor vandaag....windows media connect is nergens meer te downloaden (alleen op filefront, maar die werkt niet) en ik ben in staat om m'n gloednieuwe alles uit het raam te smijten O-)

Mocht er nog iemand wat tips hebben...graag!

Bedankt voor de geboden hulp!
Pagina: 1