Ik probeer met mijn PHP-script te connecten met een MSSQL-server welke op een (fysiek) andere server draait.
ik gebruik het volgende script om te connecten:
Ik krijg dan helemaal niks te zien. Als ik i.p.v. mssql_get_last_message() een string neerzet dan krijg ik die string te zien als ik het script draai.
Ik weet wel zeker dat mssql geladen is in PHP want in de output van php_info() krijg ik ook het kopje mssql te zien met daaronder een aantal parameters.
Het probleem is dus dat ik die verbinding met de server niet kan maken, maar ook dat mssql_get_last_message() geen foutmeldingen geeft.
Ik heb op de webserver de volgende configuratie:
Windows 2003 Enterprise R2
IIS 6.0
PHP 5.21
en op de Database server:
MS SQLserver 2000
ik gebruik het volgende script om te connecten:
code:
1
2
| $conn = mssql_connect ('sqlservername\instancename', "username", "password") or die (mssql_get_last_message()); mssql_select_db('databasename', $conn); |
Ik krijg dan helemaal niks te zien. Als ik i.p.v. mssql_get_last_message() een string neerzet dan krijg ik die string te zien als ik het script draai.
Ik weet wel zeker dat mssql geladen is in PHP want in de output van php_info() krijg ik ook het kopje mssql te zien met daaronder een aantal parameters.
Het probleem is dus dat ik die verbinding met de server niet kan maken, maar ook dat mssql_get_last_message() geen foutmeldingen geeft.
Ik heb op de webserver de volgende configuratie:
IIS 6.0
PHP 5.21
en op de Database server:
MS SQLserver 2000