[Audio] 2 apparaten op 1 audio ingang (RCA)

Pagina: 1
Acties:
  • 655 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-02 21:25
Ik heb een probleem met het aansluiten van enkele aparaten op mijn home theater receiver van sony. Deze receiver heeft een enkele ingang voor RCA audio. Op dit moment heb ik mijn tv aangesloten op deze ingang zodat het geluid van mijn tv word weergegeven over de boxen van mijn audio installatie.

Nu heb ik vrijdag een kabel (HD VGA AV) gehaald om mijn xbox 360 aan te sluiten d.m.v. een vga kabel en een RCA audio kabel. Het vga gedeelte werkt perfect, kan alleen de RCA voor het geluid van Xbox 360 niet aansluiten omdat de sony receiver geen vrije ingangen meer heeft (want de tv zit hier op aangesloten).

Heb al gekeken bij Conrad en via google gezocht op rca audio splitters, verdelers enz. ! Maar zie door de bomen het bos niet meer. Weet iemand of dit mogelijk is en of hier goede verdelers voor beschikbaar zijn.

Ik ben totaal niet lui, dus een beetje een duw in de goede richting is zeker zo welkom.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:14

GaMeOvEr

Is een hork.

Gewoon een extra cinch (aka tulpjes) schakelkastje.

Extern kastje, één output meerdere inputs. Zoiets als dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/988.jpg

Zie ook www.electronica-online.nl , categorie A/V accesoires, dan schakelaars. :)

Aannames zijn fataal.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 16:32
Ik snap niet waarom je niet de digitale uitgang van je X-Box gebruikt, of zie ik iets over het hoofd?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Misschien heeft hij geen digitale ingang? Zal wel zo'n all-in-one ding zijn, gezien het feit dat hij ook maar één analoge ingang heeft. :)

[ Voor 54% gewijzigd door GaMeOvEr op 29-05-2007 15:52 ]

Aannames zijn fataal.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je die audiokabel van je XBox niet in je TV prikken? Meestal hoort er bij de VGA ingang ook een audio ingang, met een beetje geluk wordt die doorgelust naar de audio-out van je TV.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, heb je lekker vet geluid via je TV. :P

;)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1