Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om op mijn laptop Windows Vista te installeren. Dit is niet gelukt vanwege een probleem met de laptop (uitleg onderaan). Ongeacht wat het probleem is zou ik graag alles van Vista eraf willen halen. Dus de bootsector en een paar setup files wissen. Nu boot mijn PC altijd naar die Vista presetup, en daar moet ik dan een earlier Windows version kiezen. Ik wil nu dat hele gedoe weghebben. En het liefst ook de overige Vista files.
Windows XP staat op een primaire partitie C:, en Windows Vista is geprobeerd te installeren op een logisch partitie D:.
Ik kan helaas niet vinden hoe dit moet.

Hoe kan ik deze halve Vista installatie en het Vista bootmenu ongedaan maken?

(Het laptop probleem voor als iemand misschien een idee en interesse heeft: Ergens is iets fout in de laptop waardoor ik geen Windows XP of Vista kan installeren. Mijn beeld gaat tijdens de installatie uit en ik vermoed dat de laptop ook hangt. Bij Vista gebeurt het zelfde in het tweede deel van de setup.
Verder kan mijn laptop de CDrom spelers niet meer aansturen. Ik heb er 2 geprobeerd maar de laptop heeft moeite met het lezen van CD's en DVD's.
Windows XP terugzetten met een image is de enige manier waarmee ik de laptop tot nu toe kan installeren. Als dit gelukt is werkt de laptop wel volkomen normaal en stabiel)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je kunt de files van vista gewoon verwijderen en de boot repareren vanuit de recovery console op een XP-cd. Vanuit daar typ je 'fixmbr' om de boot weer als vanouds (xp) te maken.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me trouwens vrij eenvoudig wat het probleem hier is dan he! de DVD drive of de ATA bus die niet helemaal lekker is. waarschijnlijk zal het wel een defecte DVD drive zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:23:
lijkt me trouwens vrij eenvoudig wat het probleem hier is dan he! de DVD drive of de ATA bus die niet helemaal lekker is. waarschijnlijk zal het wel een defecte DVD drive zijn. :)
Nee, ik heb 2 drives geprobeerd ;) Het lijkt meer de ATA bus inderdaad. Maar dat verklaart nog niet de problemen dat een Windows Setup onmogelijk is (beeld uit/hangen). Het zou er wel goed mee te maken kunnen hebben. Ik heb die bus uitgeschakeld in de bios maar het kan inderdaad misschien wel nog problemen geven in een Windows setup. Erg raar gewoon...

Bedankt Kixstart, ik ga dat even proberen zodra ik beschikking tot een externe DVD speler heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:27:
[...]

Nee, ik heb 2 drives geprobeerd ;) Het lijkt meer de ATA bus inderdaad. Maar dat verklaart nog niet de problemen dat een Windows Setup onmogelijk is (beeld uit/hangen). Het zou er wel goed mee te maken kunnen hebben. Ik heb die bus uitgeschakeld in de bios maar het kan inderdaad misschien wel nog problemen geven in een Windows setup. Erg raar gewoon...

Bedankt Kixstart, ik ga dat even proberen zodra ik beschikking tot een externe DVD speler heb.
Als je die interne er nog in hebt zitten kan het waarschijnlijk daarmee. Je hoeft de cd maar kort te gebruiken (boot from cd->recovery console (oid)).
offtopic:
Het is trouwens Kixtart ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Windows? Lijkt me handiger als de windows figuren deze vraag gaan beantwoorden..

Move OIO -> WC

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Beetje Googlevaardigheden was ook niet gek geweest overigens...

Er komen aardig wat hits met [google=remove dualboot vista]

[ Voor 35% gewijzigd door alt-92 op 29-05-2007 16:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok Kixtart ;) ik heb het inmiddels geprobeerd, maar zelfs dat leest de CDrom speler niet. Helaas te 'kapot'. Maar ik kan zo een externe lenen en probeer ik het volgens jouw manier. Zal wel goedkomen.

Dusty: Lijkt mij ook. Meteen na plaatsing van topic een move aangevraagd, maar helaas nog niet gedaan. Bedankt voor het moven.

alt-92: Maak je daar geen zorgen over. Denk niet altijd meteen dat iemand geen vaardigheden in een bepaald iets heeft... Ik heb de foute termen gebruikt waardoor ik het niet gevonden heb. Ik heb niet gedacht aan de term dualboot tijdens het zoeken. Ik heb steeds naar remove vista setup etc. gezocht. Maar wel bedankt de nieuwe goede zoekterm :)

Krewzial: ook bedankt, dit lijkt mij zeer handig en heb het zojuist geinstalleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:04:
Ok Kixtart ;) ik heb het inmiddels geprobeerd, maar zelfs dat leest de CDrom speler niet. Helaas te 'kapot'. Maar ik kan zo een externe lenen en probeer ik het volgens jouw manier. Zal wel goedkomen.

Dusty: Lijkt mij ook. Meteen na plaatsing van topic een move aangevraagd, maar helaas nog niet gedaan. Bedankt voor het moven.

alt-92: Maak je daar geen zorgen over. Denk niet altijd meteen dat iemand geen vaardigheden in een bepaald iets heeft... Ik heb de foute termen gebruikt waardoor ik het niet gevonden heb. Ik heb niet gedacht aan de term dualboot tijdens het zoeken. Ik heb steeds naar remove vista setup etc. gezocht. Maar wel bedankt de nieuwe goede zoekterm :)

Krewzial: ook bedankt, dit lijkt mij zeer handig en heb het zojuist geinstalleerd.
succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Iets makkelijkere oplossing voor als je niet van CD kan booten: Hero Of Time in "[Vista] Vista verwijderen zonder format", post van mij met een handleidingje om alles van vista te verwijderen mbt booten. Let op, ik heb een post lager nog wat aanvullende info gezet over rechten van een paar bestanden. Als je XP Home hebt, ga dan naar de veilige modus van XP om zo de beveiligingstab te krijgen die je nodig hebt om de rechten over te kunnen nemen. Anders moet je eenvoudig delen uitzetten.

Succes.

ps, Zou het niet handig zijn om die stappen eventueel in de Vista FAQ te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 29-05-2007 21:08 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kom nou..Wie wil er nou Vista verwijderen :+
/flauw

Maar nu even serieus: als je een goede beknopte beschrijving kan aanleveren met wat nette screenshots, dan houden we ons aanbevolen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goed, de screenshots heb ik al gelukkig, opnieuw maken zal wat lastig gaan namelijk. Moet ik Vista opnieuw installeren en heb daar absoluut geen zin in (en de ruimte). Mailen in word document voldoende, of heb je liever op een andere manier (pm desnoods hoe het moet)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1