Canon MP600r wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb een probleem met mijn Canon MP600r netwerkprinter waar ik niet uitkom. Ik heb al gezocht op internet, heb contact gehad met Canon, maar niemand kan/wil me helpen. Mogelijk dat er een Tweaker is die me op het juiste spoor kan zetten?

Mijn MP600r multifunctional is opgenomen in een LAN. Het apparaat bestaat uit een printer en een scanner die separaat van elkaar in het netwerk zichtbaar zijn voor de betreffende Canon applicaties. Onder Windows XP Pro werkt dit prima. Onder Windows Vista echter niet. De printer wordt herkend, de scanner echter niet. Ik heb alles al geprobeerd: drivers diverse malen geherinstalleerd, firewall uitgeschakeld, netwerkinstellingen onder XP en Vista vergeleken en last but not least Canon om hulp gevraagd. De scanner werkt onder Vista wel wanneer het apparaat via USB is aangesloten.

De reactie van Canon is: Volgens ons heeft u het goed gedaan, het probleem heeft dus te maken met het netwerk en dat ondersteunen we niet. De groeten................

Mogelijk heeft iemand een lumineus idee waarom het scangedeelte onder XP wel werkt en onder Vista niet...Zijn er verschillen?

Alvast bedankt,

groeten Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Ik heb exact hetzelfde probleem, heb je het ooit kunne oplossen?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem, maar dan onder XP.

Wel printen, niet scannen via LAN.
Bij is ook de kaartlezer niet bruikbaar. Ergens in de help die naar boven komt staat dat de oorzaak kan liggen bij een werkgroep naam die ongelijk is aan WORKGROUP.

Dat zal toch niet waar zijn? :(
Mijn vermoeden is dat de scanproblemen daarmee te maken hebben.

Zijn jullie ook van werkgroep verandert?
Is er een work-around denkbaar voor zo'n probleem?

groetjes, MArco