Toon posts:

Probleem met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb de afgelopen dagen gebruikt om mijn probleem met een draadloos netwerk op te lossen en heb daarbij diverse bronnen geraadpleegd, waaronder Tweakers.net. Het probleem is het volgende:

Ik heb een Linksys WRT54g met Hyperwrt die als router fungeert, DHCP server staat aan. Daarnaast heb ik een Linksys WAP54 met Hyperwap firmware die staat ingesteld als repeater. Als laatste heb ik een Asus Pundit barebone met een PCI draadloze netwerkkaart van Linksys. De draadloze verbinding is zeer instabiel. In een groot deel van de gevallen kan de PC wel contact maken met het accespoint maar krijgt geen IP adres. Wanneer er bij toeval wel een IP adres wordt verkregen dan is de verbinding erg instabiel en fluctueert tussen 8Mb en 54Mb. Meestal wordt de verbinding na een aantal minuten verbroken waarna er wederom geen IP adres wordt verkregen. Wanneer er wel een verbinding is dan kan ik in een groot deel van de gevallen niet internetten, wanneer ik probeer te pingen naar het accespoint dan antwoordt deze wel. Ook een ping naar bijvoorbeeld Tweakers.net geeft geen problemen.

De beveiliging staat op zowel de router, de repeater als de pc juist ingesteld. Ik heb een vast IP adres geprobeerd, in dat geval heb ik wel verbinding maar nog steeds meestal geen internet. Alle apparatuur staat op hetzelfde kanaal, ik heb vooraf gecontroleerd welke kanalen bij mij in de buurt nog vrij zijn. Op de router zijn verder nog 2 Vista PC's en 1 XP Pro PC via het LAN aangesloten. Deze PC's krijgen zonder problemen een IP adres.

Overigens heeft een en ander foutloos gewerkt, de problemen zijn begonnen toe ik de beveiliging op het netwerk van WEP in WPA gewijzigd heb. Het terugzetten heeft de problemen niet opgelost.
Ik ben ten einde raad en overweeg om het hele draadloze netwerk maar te vervangen... Weet iemand nog een laatste redmiddel?

Groeten Johan

Verwijderd

Heb je toevallig al de laatste drivers geprobeerd te installeren van de draadloze netwerkkaart in die barebone? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op de barebone de windows XP wireless zero configuratie en heb via apparatenbeheer op nieuwe drivers gezocht. Ik heb nog niet geprobeerd om de laatste drivers van de Linksys site te installeren omdat een en ander probleemloos werkte toen ik nog onder WEP encryptie draaide. Inmiddels werkt WPA, WEP en zelfs zonder encryptie het netwerk niet naar behoren.

Ik ga vanavond de linksys drivers proberen!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
wat ik denk is dat je elke keer wel connectie krijgt met de WAP54G maar de WAP54G niet met de WRT, de WRT54G deelt namelijk IP adressen uit en als je dus geen IP adres krijgt heeft de WRT geen connectie met de WAP.

nu de oplossing:

-heb je al andere kanalen geprobeert op het draadloze netwerk?
-heb je al eens geprobeerd dichter bij te gaan zitten zodat je direct op de WRT kunt inloggen om te kijken of die wel stabiel werkt?
-wat is de afstand tussen de WRT en de WAP en de PC
-zijn er wellicht meerdere draadloze pc's in huis om te testen of het probleem niet de draadloze kaart in de pc is?

Verwijderd

Topicstarter
OK: ik heb het volgende al gedaan:

-heb je al andere kanalen geprobeert op het draadloze netwerk?
ja, ik heb al diverse kanalen geprobeerd, maakt geen verschil.

-heb je al eens geprobeerd dichter bij te gaan zitten zodat je direct op de WRT kunt inloggen om te kijken of die wel stabiel werkt?
nee, nog niet geprobeerd omdat een en ander tot voor kort probleemloos werkte. Ga ik vanavond proberen.

-wat is de afstand tussen de WRT en de WAP en de PC
WRT begane grond bij voordeur, WAP op eerste verdieping, Barebone op 2e verdieping.

-zijn er wellicht meerdere draadloze pc's in huis om te testen of het probleem niet de draadloze kaart in de pc is?
Op de eerste verdieping heb ik ook een Philips Streamium SL300 die, wanneer ik het netwerk op WEP instel, zonder problemen een IP adres krijgt en video streamt.

Het enige wat ik me voor kan stellen is dat de WAP niet meer goed werkt wat mogelijk ook de schommelingen in verbindingssnelheid verklaart?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog alle suggesties geprobeerd maar vermoed dat één van de schakels in mijn netwerk kapot is. Ik heb daarom gisteren de Wireless N Router van Linksys met de bijbehorende PCI kaarten gekocht. Probleem opgelost, alles werkt nu prima.
Pagina: 1