Toon posts:

[Excel] Inlezen meerdere bestanden in 1 sheet

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek advies over een aanpak mbt importeren in excel. Ik heb ruim 44 txt files die records bevatten. Deze wil ik in 1 x inlezen door ze eenmalig te selecteren en importeren. Als je echter al deze files selecteert om ze te importeren wordt elke txt eenmalig ingelezen en opgeslagen in een aparte excel file, waardoor ik 44 x moet opslaan :/

Het belangrijkste uitgangspunt hierbij is dat ik alle records in 1 overzicht wil hebben waarmee ik sommaties kan doen.

Heeft iemand een idee of dit kan in excel en zo niet is er dan een andere manier met een andere programma om dit te bewerkstelligen? (access heeft hetzelfde probleem overigens)

Gr,

Zapato

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-07 19:48

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik snap niet wat dit met Programming te maken heeft, maar als de textfiles dezelfde opmaak hebben (vwb kolommen etc.) dan kan je toch eerst van alle tekstbestanden 1 groot tekstbestand maken.. :)

Is je PC misschien wat langer bezig, maar daar is hij voor gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ook yep. Is nog altijd veel werk desalniettemin

En idd ik zit in de verkeerde section.

Excuses!

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2025
copy & paste? of een macro maken die dit voor je doet.

This space for rent. Serious inquiries only please.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-07 23:57
Met een kleine batch macro kan dit wel:
code:
1
FOR %A IN (in\*.csv) DO TYPE %A >> out\complete.csv

Maak 2 folders, 'in' en 'out', stop alle bestanden in in en je resultaat komt in out.

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 29-05-2007 15:24 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1