Toon posts:

Gaming pc, €1912,-

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Na genoeg topics en research heb ik het volgende vandaag toch maar besteld bij alternate.
Dit systeem heb ik gekocht omdat ik toch redelijk veel game en van een goede performance hou.
Het word aangesloten op een 22" widescreen 1680x1050 en afentoe op een samsung 40" lcd tv 1080p. Tevens heb ik bij dit systeem er rekening mee gehouden dat als ik hem uit will breiden in de toekomst bijv. niet ook het mobo hoef te vervangen, maar dat er nog genoeg next gen cpu`s etc opkunnen.

Opstelling:

Behuizing:
Antec Performance One p182 Special edition ( chrome )
€199,-

Voeding:
Enermax Liberty 620W
€159,-

Moederbord:
Gigabyte P35-DQ6
€219,-

Processor:
E6600 ( waarschijnlijk ga ik hem overclocken tot de 3ghz )
€219,-

Cpu Koeler:
Scythe Infinity
€45,-

Graphicscard:
Foxconn 8800 GTX Overclocked, @ 630mhz / ram 2000mhz
€549,-

Geheugen:
2048MB OCZ ddr2 pc2 1066 Ram
€149,-

Harddisk:
2 x Seagate Barracuda 320GB 16mb cached
2 x €75 = €150.-

Dvd brander:
Samsung
€35,-

Windows Xp Home
€89,-

Dit alles bij elkaar + asemblage, raid 0 en 1 jaar garantie komt het uit op een totaal bedrag van:
€1912,-

Het enige wat ik hoop dat het ze gaat lukken is om die koeler op dit mobo te krijgen zonder teveel gezeur. Volgensmij gaf dat bij de ds4 al veel problemen. Kon niet vinden of dat bij de dq6 ook zo was... maar ik hoop van niet.

Als het goed is kan ik hem begin volgende week ophalen :):):)

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je hebt hem al gekocht, zie ik. Wat wil je dan met dit topic uitvinden?

[ Voor 25% gewijzigd door Velvet op 29-05-2007 13:03 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Wat wil je horen? Hulde?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
Heel mooi natuurlijk, maar wat is precies je vraag/probleem/reden tot openen van dit topic ?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Nou gefeliciteerd dan maar :?

Money for nothin' and your chicks for free

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-12-2025

Str1ngS

Boe!

Zoals hierboven aangegeven ontgaat mij het nut van dit topic een beetje...
Als je nou om advies vroeg over je volgende aankoop ,ala. Maar dit is meer een "kijk hoeveelgeld/hoe goed mijn pc is" topic.

edit: heel GoT is me voor..

[ Voor 7% gewijzigd door Str1ngS op 29-05-2007 13:06 ]

TnI 4 Life

Verwijderd

Topicstarter
Horen of ik hier goed mee heb gedaan,, mochten er echt dingen rampzalig zijn kan ik dat altijd nog even doorbellen. mss dat ik er ook nog maar een goeie geluidskaart en draadloos netwerk kaart in laat zetten..

Ennn of iemand dus ervaring heeft met die infinity op de dq6 ( kon dat niet vinden en in de winkel wisten ze het ook niet )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 13:07 ]

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
beetje nutteloos topic....

Trouwens, hoe kun jij nu op voorhand weten hoe ver je je cpu/grafische kaart zal kunnen overclocken?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

XP Home ARGhhhh!

Voor dat geld had ik een 24inch dell en vista ultimate genomen. En een mobo die 100 euro minder kost maar toch goed.

een ook een kast van 100 euro goedkoper.

[ Voor 13% gewijzigd door Sayko op 29-05-2007 13:08 ]

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Neem XP Professional ipv Home?

• Str1ngS

Str1ngS

Boe!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:05:
Horen of ik hier goed mee heb gedaan,, mochten er echt dingen rampzalig zijn kan ik dat altijd nog even doorbellen. mss dat ik er ook nog maar een goeie geluidskaart en draadloos netwerk kaart in laat zetten..
Ja zo werkt dat niet :p.
Jij komt met een idee van wat je ongeveer in je PC wilt hebben, MET onderbouwing!
Dan gaan 'wij' commentaar/advies geven waar nodig is, en wanneer jij tevreden bent ga je je systeempje kopen.

Je hebt hem nu al gekocht, dus waarom zouden wij nog advies geven? Je bent er toch al blij mee? (neem ik aan)

TnI 4 Life

Verwijderd

Topicstarter
needless to say schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:06:
beetje nutteloos topic....

Trouwens, hoe kun jij nu op voorhand weten hoe ver je je cpu/grafische kaart zal kunnen overclocken?
omdat zat mensen hem tot 3,4-3,8 krijgen.. ik speel het safe... ga niet verder dan 3ghz.
EN de Grafische kaart is al geoverclocked bij aankoop, daarom weet ik hoesnel die loopt, aangezien ik die zo koop >.<

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 13:13 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Da_DvD schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:07:
Waarom?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
Da_DvD schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:07:
Wat heeft een Home user (zoals de meeste mensen onder ons) aan een PRO versie ?
In een Domein hangen lijkt me veelal niet aan de orde, en andere zaken die PRO wel kan en HOME niet, zijn ?

Lijkt me niet zon hele gekke keuze in ieder geval.

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 15:24
Wat een onzin topic. Btw je kiest een directx 10 kaart met een directx 9 os? Beetje zonde als je lang met het systeem wilt doen.

Verwijderd

Topicstarter
jah ik zat eerst te denken aan xp pro 64bit.. maar dat heeft weinig nut als je toch niet meer als 2gig ram gebruikt... zodra vista een beetje begint te rollen en de dx10 games uitkomen stap ik wel over naar vista en prop ik er nog 2 gig ram bij

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Artje schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:10:
... Beetje zonde als je lang met het systeem wilt doen.
Waarom? Hij kan OS toch later upgraden?

Verwijderd

De prijs vind ik maar flink duur. Als ik dit systeem samenstel op een andere site ben ik 400euro goedkoper uit. Paar kleine verschillen, maar je merkt het niet. Beetje zonde van je geld zeg ik zo.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:13:
De prijs vind ik maar flink duur. Als ik dit systeem samenstel op een andere site ben ik 400euro goedkoper uit. Paar kleine verschillen, maar je merkt het niet. Beetje zonde van je geld zeg ik zo.
Tja daar is het nu al te laat voor ;)

• Str1ngS

Str1ngS

Boe!

DeeJee schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:14:
[...]

Tja daar is het nu al te laat voor ;)
Precies zoals ik zei (en zoals iedereen hier denkt), het nut van dit topic is gewoon weg omdat hij de PC al besteld heeft..

TnI 4 Life

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 08:26
vind de hoeveelheid ram nog tegenvallen voor zo'n duur systeem en waar zo highend spul in zit.

Verwijderd

Topicstarter
er had idd wel wat bespaard kunnen worden.. maar ik wou gewoon voor goed spul gaan. En ik wou hem graag bij alternate in elkaar laten zetten,, aangezien dei redelijk in de buurt zit.

En wat betreft het ram dat heeft zeker met windows xp weinig zin... vandaar dat ik zeg zodra ik vista ga komt er nog 2 gb bij

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 13:16 ]

• Str1ngS

Str1ngS

Boe!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:15:
er had idd wel wat bespaard kunnen worden.. maar ik wou gewoon voor goed spul gaan. En ik wou hem graag bij alternate in elkaar laten zetten,, aangezien dei redelijk in de buurt zit.

En wat betreft het ram dat heeft zeker met windows xp weinig zin... vandaar dat ik zeg zodra ik vista ga komt er nog 2 gb bij
Waarom heb je dan niet gelijk voor Vista gekozen?

TnI 4 Life

Verwijderd

Topicstarter
omdat daar nu nog genoeg kinderziektes in zitten, wacht liever tot sp1 uit is. de drivers er allemaal op in zijn gesteld en de games ook richting directx10 rollen

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:15:

Ook als je zoveel geld meer moet betalen??

Verwijderd

Topicstarter
Maak je daar maar geen zorgen om

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:21:
Maak je daar maar geen zorgen om
Dat doe ik inderdaad niet.
In dat geval snap ik niet waarom je prijzen in je TS noemt! Dat geeft alleen maar discussie.

Wel vreemd: Je start een topic over een pc die je al hebt aangeschaft.
De prijs is verder geen probleem dus wat is dan je vraag? Of het nog beter kan? Want de rpijs maakt dus blijkbaar toch niet uit.

[ Voor 48% gewijzigd door DeeJee op 29-05-2007 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zeg dat je je geen zorgen hoeft te maken over de prijs van vista.. ikk kan dan nog aan een OEM versie komen dat haald niet uit. dus dan heeft het me 90 euro voor xp gekost.. tja..

• Str1ngS

Str1ngS

Boe!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:24:
ik zeg dat je je geen zorgen hoeft te maken over de prijs van vista.. ikk kan dan nog aan een OEM versie komen dat haald niet uit. dus dan heeft het me 90 euro voor xp gekost.. tja..
Ik denk dat DeeJee het verschil van 400 bedoelt wat je bij een andere webshop had kunnen besparen

TnI 4 Life

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Str1ngS schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:26:
[...]

Ik denk dat DeeJee het verschil van 400 bedoelt wat je bij een andere webshop had kunnen besparen
Dat denk ik ook :)

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al uitgelegd.. ik wou het zowiezo bij alternate bestellen en laten asembleren.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:28:
dat heb ik al uitgelegd.. ik wou het zowiezo bij alternate bestellen en laten asembleren.
Dus heel simpel: Jij betaalt liever 400 euro meer voor pc, omdat deze bij alternate te krijgen is?

Verwijderd

Topicstarter
nou jij had dus ongeveer 50 euro per onderdeel kunnen besparen? zonder van A merk af te wijken.. ben benieuwt.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:31:
nou jij had dus ongeveer 50 euro per onderdeel kunnen besparen? zonder van A merk af te wijken.. ben benieuwt.
Ik niet, maar Appeltje090 blijkbaar wel.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:13:
Zelf heb ik niet gekeken, omdat je topic verder geen vraag bevat.

[ Voor 5% gewijzigd door DeeJee op 29-05-2007 13:32 ]

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 22:33
Problemen met de koeler op een DS4 dan lijkt me de DQ6 dezelfde problemen hebben aangezien deze fysiek hetzelfde is.

• Artje
Overstappen naar een retail vista versie kost je een paar honderd euro. Immers...je oem xp home licentie is nu verbonden met de gekochte hardware. Puur licentietechnisch mag je daarom niet nog een oem licentie aanschaffen en instaleren op dezelfde pc. Doe je dit wel overtreed je licentievoorwaarden en ben je strafbaar.

Goed voor elkaar man!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:31:
Een stuk goedkoper kan het wel, stel hem maar samen via de pricewatch en kijk hoe duur je dan uit komt. Misschien bij enkele onderdelen een ander A-merk nemen en dan kan alles nog eens bij dezelfde winkel ook. Ik begrijp alleen niet waarom je een topic bent gestart, laat staan de reacties op het advies die de mensen geven.

Verwijderd

Topicstarter
artje, k bouw dan gewoon nog een systeem.. alleen niet zo`n snelle. nou en als dat ook al niet "mag" dan koop ik lekker retail.. happy ?

• Artje
Lol als je nog een systeem bouwt 'maar niet zo'n snelle' dan mag je daar niet de XP software opzetten die je op het bestelde systeem krijgt geinstaleerd. De licentiecode is immers licentietechnisch verbonden met de hardware. (dat is de beperking bij oem).

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
gefeliciteerd ^_^
PC's ownen, altijd een goede investering 8)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-01 00:26

HeepH

Dope Rapper

Voor mensen die van 50% verlies over het eerste jaar houden... :+

http://specs.tweak.to/16495

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan je voor dat geld niet beter 2 videokaarten nemen? (2x 2900xt of 8800gts) Heb je het meteen warm in de winter!! ><

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:32

Thandor

SilverStreak

Dit topic is nogal nutteloos. Je hebt het systeem reeds besteld, het 'goedkeuren' (wat sowieso al niet de bedoeling is) heeft helemaal geen zin.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.