Ik heb twee tabellen van mijn forum. Een tabel met post_texts en een tabel met topics.
Nu wil ik een fulltext search doen op die 2 tabellen, omdat een gebruiker moet kunnen zoeken in zowel de topic_titels als de post_texts tegelijk.
Momenteel heb ik dat gesplitst:
Maar dat is niet echt handig. Het liefst wil ik de resultaten in 1 sql-set,
met bijvoorbeeld de volgende kolommen:
Type {topic|post}, id, score
Matchen met bijvoorbeeld .... MATCH(A.topic_title, B.post_text) is blijkbaar niet toegestaan...
Left-joinen is ook niet nuttig, omdat je niet de 2 tabellen "naast elkaar" wilt zetten. Je wilt ze eigenlijk "onder elkaar" hebben. Wat je eigenlijk zou willen is een "nieuwe" tabel c.q. view maken met de kolommen:
Type {topic|post}, topic_id_OF_post_id, topic_title_OF_post_text
en daar dan de search op doen...
Iemand suggesties?
Nu wil ik een fulltext search doen op die 2 tabellen, omdat een gebruiker moet kunnen zoeken in zowel de topic_titels als de post_texts tegelijk.
Momenteel heb ik dat gesplitst:
code:
1
2
| $query_topics="SELECT topic_id, MATCH(topic_title) AGAINST ('$search') AS score FROM bb_topics HAVING score>0 ORDER BY score DESC";
$query_posts="SELECT post_id, MATCH(post_text) AGAINST ('$search') AS score FROM bb_posts_text HAVING score>0 ORDER BY score DESC"; |
Maar dat is niet echt handig. Het liefst wil ik de resultaten in 1 sql-set,
met bijvoorbeeld de volgende kolommen:
Type {topic|post}, id, score
Matchen met bijvoorbeeld .... MATCH(A.topic_title, B.post_text) is blijkbaar niet toegestaan...
Left-joinen is ook niet nuttig, omdat je niet de 2 tabellen "naast elkaar" wilt zetten. Je wilt ze eigenlijk "onder elkaar" hebben. Wat je eigenlijk zou willen is een "nieuwe" tabel c.q. view maken met de kolommen:
Type {topic|post}, topic_id_OF_post_id, topic_title_OF_post_text
en daar dan de search op doen...
Iemand suggesties?