Toon posts:

HD Full 1080 , HD ready, Plasma / LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 4.036 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laatste week een beetje aan het rondkijken naar een plasma/ lcd tv.

Eerlijkgezegd ben ik de weg een beetje kwijt.
Mijn oude plasma tv van Pilips gaat naar de slaapkamer , en ik ben aan het kijken voor een nieuw 42 inch model in de woonkamer.

Van de Philips die naar boven gaat, niks dan lof, pixel plus 2 en contrast is geweldig mooi (zwart is zwart en wit is wit.

Maar nu heb ik gisteren de Samsung LE46M87B gezien, werkelijk een schitterend beeld. Deze FulL HD 1080 TV gaf een superscherp beeld, en het zwart was ook erg mooi, net als het wit.
Maar nu schetst mijn verbazing dat dit een lcd tv is.
Is het nu zo dat lcd al op hetzelfde nivo zit als plasma? , 4 jaar geleden namelijk was plasma naar mijn mening echt wel beter?

En ik vraag me nog wat af.
Stel ik koop een full hd 1080 plasma of lcd , hoe ziet het beeld er dan uit op een analoog signaal of het signaal van mijn dvd speler uit? is dit zowieso beter met een Full HD 1080 toestel of kan ik dan toch beter een "HD ready" / standaard plasma /lcd model kopen.

Ik heb al heel wat fora doorgespit, maar kan eigenlijk nergens lezen of het beeld mooier wordt met een Full HD scherm met een analoog signaal?
In mijn keuze voor het scherm zou ik me willen beperken tot 42 inch of iets groter van de merken Samsung, Panasonic of Pioneer

Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

1080p plasma schermen zijn sowieso nog niet echt te betalen, dus ik zou dan eerder voor LCD gaan. Het is inderdaad zo dat LCD tegenwoordig qua zwartwaarden e.d. (in bepaalde gevallen!) erg dicht bij plasma in de buurt komt.

En wat dat "analoog signaal" betreft, ik neem aan dat je het over kabeltelevisie hebt, in dat geval zie je de imperfectie daarvan nog duidelijker. Maar ik moet zeggen dat dit wanneer je een sterk signaal hebt allemaal best meevalt, alleen heb je natuurlijk geen HD kanalen dan.

[ Voor 39% gewijzigd door SD5k op 29-05-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor analoog maakt het geen drol uit of je nu 1920x1080 of 1024x768 hebt.. Analoog is gewoon PAL en geen enkele elektronica kan daar meer van maken.

Geef liever je geld uit aan processing dingen die het analoge signaal echt beter kunnen weergeven. Naar Full HD hoef je daarvoor in ieder geval zeer zeker niet te kijken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Samsung LE46M87B Full HD tv voor 2330 euro, en dan hebben we het over een lcd tv van 46 inch.
Op zich wel veel geld, maar vind het niet extreem duur.

Overigens heb ik zowel analoog als digitaal (heb een panasonic digitale ontvanger die op de kabel zit)

Dus als ik een DVD kijk via 1920X1080 of via 1024 X 768 maakt het totaal niets uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:47:
Dus als ik een DVD kijk via 1920X1080 of via 1024 X 768 maakt het totaal niets uit??
Exact! Sterker nog, in de meeste gevallen is bij HD content het verschil niet eens zichtbaar. Daar zijn mooie topics over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:51:
[...]

Exact! Sterker nog, in de meeste gevallen is bij HD content het verschil niet eens zichtbaar. Daar zijn mooie topics over te vinden.
Waar zou jij zelf voor kiezen als je naar mijn bovnstaande wensen kijkt? (ikzelf ben een echte dvd-filmliefhebber)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:54:
Waar zou jij zelf voor kiezen als je naar mijn bovnstaande wensen kijkt? (ikzelf ben een echte dvd-filmliefhebber)
Naar de winkel gaan met favo DVD's en eens die Samsung naast een mooie Panasonic plasma zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha, proef ik een lichte voorkeur voor panasoni plasma tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:00:
haha, proef ik een lichte voorkeur voor panasoni plasma tv's?
Tja, ik heb er zelf eentje, maar ik wil jou natuurlijk zelf een keuze laten maken :) En dat doe je gewoon het beste in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal deze week eens gaan kijken
Panasonic is ook een prima merk, en ze doen het goed in plasma's

Toch ga ik nog even kijken naar die nieuwe:
TH-42PY700
106 cm Full HD VIERA Plasma TV (1920 x 1080p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 11:18
wat oudere topic, maar mogelijk deze toch maar weer eens wat nieuw leven inblazen.

Aangezien de tv fabrikanten steeds meer overgaan naar fullhd schermen en het prijsverschil tussen fullhd en hdready ook nog eens steeds verder afneemt, wordt de keuze weer wat moeilijker.

Het is logisch dat sd content er theoretisch "beter" uitziet op 720 (hdready) dan op 1080 (fullhd).
Nog geeneens te beginnen over de aardige collecties die veel mensen zullen hebben van xvid movies van rond de 700mb.

Denk niet dat de plaatselijke MM of BCC het goed vind om even de laptop aan te sluiten en een xvidje of een zelf opgenomen digitale SD film af te spelen.

Hebben mede got'ers hier ervaringen mee en dan vooral op het gebied van LCD (fullhd/hdready).
Plasma is en blijft toch vergevingsgezinder met "slechte" bronnen.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Pagina: 1