Nieuwe game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit hier inmiddels al een maandje rond te snuffelen aangezien ik van plan ben een nieuwe pc samen te stellen. Ik dacht, nu meld ik me aan en maak ik zelf even een topic om te zien of ik wel de juiste keuzes heb gemaakt. Dit is de configuratie tot nu toe:

Behuizing: Antec Nine Hundred € 96,95
- Keuze lijkt me vrij duidelijk. Lekker veel ruimte, goede airflow. En ik vind het gewoon een mooie kast. :)

Moederbord: Asus P5B Deluxe € 149,74
- Erg veel goeds gelezen over deze moederbord. Ook goed over te clocken heb ik gehoord. Maar nu twijvel ik of ik wel voor deze of een andere moet gaan kiezen. Het gaat mij er gewoon om dat ik een moederbord heb dat ondersteunt wat ik wil. Dat is simpelweg overclocken, en that's it. Ik ga toch geen gebruik maken van SLI.

Moederbord: GigaByte GA-P35-DS3R € 127,35

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 € 197,42
- Lijkt me vrij duidelijk. Ik kan natuurlijk ook wachten tot de quadcore's in prijsverlaging gaan, maar daar heb ik het geduld niet voor en anders kan je steeds blijven wachten.

Voeding: Cooler Master RS-550-ACLY Real Power € 110,79
- Voeding heb ik zomaar wat gepakt. Ik weet alleen dat Cooler Master geen slecht merk is op het gebied van voedingen, maar dat weet ik ook niet zeker. 550W leek mij genoeg voor wat ik wil gaan doen. Als er nog alternatieven zijn hoor ik het graag.

Voeding: Corsair CMPSU-520HXEU, 520 Watt € 95,52

Koeler: Arctic Freezer 7 pro € 16,90
- Goede koelmogelijkheden. Ik zat nog te twijvelen tussen deze en de Scythe Infinity. Alleen heb ik gehoord dat de montage van de Infinity erg lastig is, aangezien dit mijn eerste pc is die ik ga assembleren wil ik het niet te moeilijk maken. Misschien iemand die het voor me wat duidelijker kan maken?

Geheugen: Kingston KHX6400D2LLK2/2G € 122,17
- Geheugen overgenomen uit BB-guide. Gekozen voor PC6400 omdat ik van plan te gaan overclocken.

Videokaart: Asus EN8800GTX € 535,85
- 8800 GTX lijkt me vrij duidelijk. Gekozen voor Asus aan de hand van BB-guide.

Geluidskaart: Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic € 69,57
- Hier zit ik nog om te twijvelen. Ik neem aan dat er onboard ook een erg goede geluidskaart zal zitten. Maar is deze te vergelijken met deze kaart?

HD: 2 x Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB € 142,66
- 2 harde schijven. Ben van plan om deze in RAID 0 te plaatsen. Het probleem is dat ik hier nog totaal geen ervaring mee heb. Wat raden de tweakers me aan? 2 harde schijven kopen en in RAID plaatsen, of gewoon eentje en normaal gebruik van maken?

Optisch: NEC AD-7170S € 29,14
- Lijkt me vrij duidelijk.

Diskettestation: OEM 3,5 diskettestation € 9,04
- Kan altijd handig zijn.

Muis: Logitech MX518 € 45,65
- Op de muis niks bespaard. Gewoon een goede muis waarmee je goed kan gamen.

Toetsenbord: Logitech Media Keyboard Elite € 21,99
- Lijkt mij een goede toetsenbord. Ik hoef geen uitgebreide toetsenbord. Eentje waarmee ik gewoon lekker kan gamen.

Totaal: 1547.87 1440.64

Nu blijven dus mijn vragen over:

- Ik wil gaan overclocken met dit systeem. Het probleem is, ik heb dit nog nooit gedaan. Je moet natuurlijk ergens beginnen en nu vraag ik me af of dit een systeem is waarmee ik goed kan beginnen.
- Is dit wel de juiste moederbord voor mij?
- De voeding die ik heb uitgekozen. Is dit genoeg aantal watt, en is dit wel een goede voeding?
- Kan iemand het me nog duidelijk uitleggen hoe het zit met de Scythe Infinity. Is deze makkelijk te monteren of kan ik het beter bij de Arctic Freezer 7 Pro houden?
- Geluidskaart erbij doen of eraf halen?
- Valt het mee om harde schijven in RAID te zetten of is dit niks voor een beginner?

Dit was dus mijn eerste topic en ik hoop dat ik het op de juiste manier heb geopend. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Ik wil gaan overclocken met dit systeem. Het probleem is, ik heb dit nog nooit gedaan. Je moet natuurlijk ergens beginnen en nu vraag ik me af of dit een systeem is waarmee ik goed kan beginnen.

Veel guides lezen. Gewoon FF googlen. Het is niet zo moeilijk. Kleine stapjes de FSB verhogen tot het gewenste aantal(400FSB bij jouw) als het niet stabiel is klein beetje meer volt er over.

Als je toch niets anders doet dan overclocken, kijk dan es naar een Gigabyte P35-DS3R. De nieuwe P35 chipset moet nog beter overclocken dan de P965 en de DS serie van Gigabyte hebben allemaal dingen voor een langere levensduur.
DS3R
http://www.gigabyte.eu/Pr...543&ModelName=GA-P35-DS3R
Levensduur
http://www.gigabyte.eu/Fi...7_ud2/tech_070427_ud2.htm
Review van de DS4
http://www.legionhardware.com/document.php?id=643&p=7
Review van de DS3 & DQ6
http://www.insidehw.com/content/view/62/9/

- De voeding die ik heb uitgekozen. Is dit genoeg aantal watt, en is dit wel een goede voeding?

Het aantal watts is ruim voldoende. Cooler master is een A merk dus hij zal ook wel goed zijn. Misschien kan je nog kijken naar een Seasonic. Die worden als erg goed ervaren.

Er af, je moet wel een heeeel goed setje hebben wil je het verschil horen. Verder win je er nauwlijks prestatie mee.

- Valt het mee om harde schijven in RAID te zetten of is dit niks voor een beginner?
ik vond het niet zo moeilijk en ik had er ook geen ervaring mee.

Ik wil er nog wel ff op wijzen dat gebruik van RAID geen excuus is om geen echte backup te maken.
Let wel in Raid 0, wat het snelste is, heb je helemaal geen bescherming tegen een falende hardeschijf.
Wat je zou kunnen doen is OF 3 harde schijven nemen in RAID 5 (iets in snelheid inleveren maar wel weerstand tegen het verlies van een HD en niet zo heel veel ruimte verlies) Of een mooie externe HD kopen. (ik heb zelf een 2.5" notebook HD in een bakkie, werkt super en ook nog handig om mee te nemen)

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:27:

- Erg veel goeds gelezen over deze moederbord. Ook goed over te clocken heb ik gehoord. Maar nu twijvel ik of ik wel voor deze of een andere moet gaan kiezen. Het gaat mij er gewoon om dat ik een moederbord heb dat ondersteunt wat ik wil. Dat is simpelweg overclocken, en that's it. Ik ga toch geen gebruik maken van SLI.
Ik zou zeggen een Gigabyte DS3, voldoet ook al aan je eisen!
Geheugen: Kingston KHX6400D2LLK2/2G € 122,17
- Geheugen overgenomen uit BB-guide. Gekozen voor PC6400 omdat ik van plan te gaan overclocken.
122 euro voor geheugen? Ik heb net 2GB PC5300 gekocht voor 60 euro.. voor 70 a 80 euro is al wel A merk PC6400 te krijgen denk ik.
Ik denk dat het verschil met een 8800GTS 640MB alleen merkbaar is tijdens internetbankieren, maar dat hangt grootendeels af van je monitor/resolutie
- Hier zit ik nog om te twijvelen. Ik neem aan dat er onboard ook een erg goede geluidskaart zal zitten. Maar is deze te vergelijken met deze kaart?
Als je het moet vragen is het antwoord meestal on-board :)
- 2 harde schijven. Ben van plan om deze in RAID 0 te plaatsen. Het probleem is dat ik hier nog totaal geen ervaring mee heb. Wat raden de tweakers me aan? 2 harde schijven kopen en in RAID plaatsen, of gewoon eentje en normaal gebruik van maken?
Ik zou zeggen 1x 500GB voor data & pagefile + 1x 80 of 160 voor je systeem/apps etc
Ik kan je de NEC 7***/Optiarc serie afraden, slechte ervaringen mee (m'n 3500A deed het beter)
Muis: Logitech MX518 € 45,65
- Op de muis niks bespaard. Gewoon een goede muis waarmee je goed kan gamen.\
Waarom geen MX400, goedkoper & laser ipv optisch (ik speel nog wel eens op vreemde oppervlaktes, de G5 is mijn held!)
Toetsenbord: Logitech Media Keyboard Elite € 21,99
- Lijkt mij een goede toetsenbord. Ik hoef geen uitgebreide toetsenbord. Eentje waarmee ik gewoon lekker kan gamen.
Dan is de Logitech Classic ook voldoende he ;) (ik gebruik zelf geen multimedia keys)
Dit was dus mijn eerste topic en ik hoop dat ik het op de juiste manier heb geopend. Alvast bedankt voor jullie hulp!
:> Fijn topic om te lezen, helemaal duidelijk voor mij wat je wil.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Die kast + voeding gaat je zo'n 210 Euro kosten, terwijl je voor de helft van dat bedrag al een Antec Sonata 3 hebt, ook 500 watt voeding, alleen wat minder op airflow ingericht en geen window.
Lijkt mij persoonlijk wel een besparing van ruim 100 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cio schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:31:

Ik kan je de NEC 7***/Optiarc serie afraden, slechte ervaringen mee (m'n 3500A deed het beter)
hier ben ik het niet mee eens, ik heb deze brander ook en hij werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem geen nec's deze zijn de laatste tijd erg tegenvallend bezig.. Neem liever een Samsung 183A of een Lite-On DVD-RW LH-20A1S deze zijn allebei even duur, zwart en ook s-ata. Maar ze zijn veel beter...

Voeding:
Koop liever een Corsair, Zalman of Seasonic deze zijn beter en vooral veel stiller! De corsair's zijn van deze drie dan weer de beste (neem de 500watt, dat is meer dan genoeg voor jou systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Je weet dat 22 Juli de prijs van de Quadcore vreselijk omlaag gaat?

Ik weeeeeet het....
Je moet niet gaan wachten op computers, maar voor deze ene keer heb ook ik een uitzondering gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:27:
Behuizing: Antec Nine Hundred € 96,95
- Keuze lijkt me vrij duidelijk. Lekker veel ruimte, goede airflow. En ik vind het gewoon een mooie kast. :)
Goede keus, ik heb hem zelf ook en zeker als je gaat overclocken is de goede airflow van de kast belangrijk.
Ik zou er eentje van de nieuwe serie van Gigabyte nemen, met de P35-chipset. Deze bijvoorbeeld. Deze schijnen iets beter over te clocken dan het moederbord wat je nu gekozen hebt, en ze zijn nog niet eens duurder.
Koeler: Arctic Freezer 7 pro € 16,90
- Goede koelmogelijkheden. Ik zat nog te twijvelen tussen deze en de Scythe Infinity. Alleen heb ik gehoord dat de montage van de Infinity erg lastig is, aangezien dit mijn eerste pc is die ik ga assembleren wil ik het niet te moeilijk maken. Misschien iemand die het voor me wat duidelijker kan maken?
Op zich niets mis met deze koeler, maar het schijnt dat de Scythe Infinity nog net iets beter is. Is wel 2x zo duur.
Nogal persoonlijk, ik zou zelf voor de 2900XT gaan. Als je echter zoveel mogelijk power wilt hebben kun je inderdaad beter deze nemen.
Ik heb liever een aparte geluidskaart, over het algemeen iets betere kwaliteit meer opties om in te stellen. Maar zoals hierboven al gezegd, als je moet vragen of het te vergelijken is kun je net zo goed van de onboard chip gebruik maken. ;)
Kan nooit kwaad in een gamesysteem, zeker niet als je ook het budget ervoor hebt. Het levert wel wat prestatiewinst op. Ik heb er geen ervaring mee of het moeilijk te installeren is, maar als ik hier en daar zo wat lees denk ik dat niet.
Volgens mij is dit geen SATA dvdbrander, en die zou ik wel nemen. Aangezien er aan de voorkant van die Antec kast 2 120 mm casefans zitten is het belangrijk dat deze niet al hun lucht tegen een zooi kabels aan blazen, en dan is een brede IDE-kabel daar niet handig. Kun je wel weg werken, maar dat is niet zo makkelijk aangezien er nogal veel kabels naar boven moeten. Met een SATA dvdbrander is dit zo opgelost, en ze zijn maar een tientje duurder dan IDE branders.
Totaal: 1547.87

Nu blijven dus mijn vragen over:

Zie mijn opmerking.
Dat moet voldoende zijn, meer dan ~500 watt heb je alleen nodig bij 2x een 8800GTX en 5 harde schijven.
- Kan iemand het me nog duidelijk uitleggen hoe het zit met de Scythe Infinity. Is deze makkelijk te monteren of kan ik het beter bij de Arctic Freezer 7 Pro houden?
Volgens mij maakt dat geen ene ruk uit. :P
Mja, ik denk niet dat je het verschil hoort, tenzij je een paar goede oordopjes of kwaliteitsboxen hebt. Maar als je toch het geld ervoor hebt kun je hem er wel in laten zitten; heb je ook gelijk EAX 3 5.1 geluid.
Zie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leren oveclocken: http://www.hardware.info/...ties_voor_hetzelfde_geld/
Echt een goede link hoor! Zo word overclocken een stuk duidelijker :)

En misschien kan je beter als toetsenbord de Logitech G11 nemen... Maarja, dat is natuurlijk je eigen smaak. (hij heeft trouwens wel veel opties)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie hulp. :)

Heb alvast wat dingetjes veranderd, en het scheelt toch weer ruim 100 euro.
Nu zit ik eraan te denken om een Infinity in plaats van deze te nemen. Maar is deze wel makkelijk te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtr76
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 20:43
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:46:
Allemaal bedankt voor jullie hulp. :)

Heb alvast wat dingetjes veranderd, en het scheelt toch weer ruim 100 euro.
Nu zit ik eraan te denken om een Infinity in plaats van deze te nemen. Maar is deze wel makkelijk te monteren?
Handleiding: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik had geloof ik ergens gelezen dat het niet goed past ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:50:
Maar ik had geloof ik ergens gelezen dat het niet goed past ofzo.
Op de DS4 past de Infinity niet helemaal lekker door de heatpipe maar op de DS3 heb je daar geen last van volgens mij. Anders kan je ook nog kijken naar de Scythe Ninja die heeft ~ zelfde prijskaartje als de Infinity en is ook een van de betere coolers.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1