Toon posts:

pc geeft bsod's

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Probleem

Als ik een tijdje een wat zwaarder spel draai freezet het scherm na een tijdje, waarna de pc reboot en alleen nog bsod's geeft totdat ik m ~ een uurtje uitlaat. Ik heb de temperaturen van mn pc in everest gecontroleerd maar deze zijn zelfs aan de lage kant. Verder maakt mn chipset fan een hoop lawaai, maar hij werkt wel gewoon naar behoren.

Specs
amd 3700+
ati x850 pe
2x 512 mb corsair geheugen

Ik heb in everest een uur lang een stability test laten lopen, maar deze gaf gewoon een constante temperatuur grafiek. Ook heb ik memtest gedraaid wat 0 errors gaf, en een harddisk benchmark gedaan. Iemand enig idee waarom mijn pc deze blue screens geeft en wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt,
Pascal

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Welke temperaturen heb je gecontroleerd en kan je vertellen wat de maximum temperaturen waren? Verder zijn de voltages ook wel van belang. Kan je die ook meten/uitlezen? :)

[ Voor 27% gewijzigd door _the_crow_ op 29-05-2007 11:29 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www22.brinkster.com/clanirf/temps.jpg

die temperaturen heb ik gechecked

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 11:36 ]

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:33:
[afbeelding]

die temperaturen heb ik gechecked, waar en hoe kan ik voltages uitlezen (ook in everest?)
Het plaatje doet het hier niet. Op een andere host:
Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/508kmz9.jpg

Als die temperaturen tijdens een spel zijn gemeten, is er waarschijnlijk niks aan de hand qua temperaturen. De voltages kan je het beste meten met een multimeter, maar een alternatief is bijvoorbeeld Everest of Speedfan.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 20:34
Wat ik wel eens heb gehad bij vergelijkbare problemen was dat m'n bussnelheid naar een (kennelijk volgens het BIOS veilige...) veels te lage snelheid was gezet. Heeft maanden geduurd voor ik daar achter was 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Plaatje werkte niet omdat ik er een incl voltages aan het uploaden was denk ik :) zie edit

Die temps zijn gewoon in idle gemeten, als ik het spel opstart gaat GPU naar 70 graden maar dit is opzich niks abnormaals?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gilles de Geus schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:38:
Wat ik wel eens heb gehad bij vergelijkbare problemen was dat m'n bussnelheid naar een (kennelijk volgens het BIOS veilige...) veels te lage snelheid was gezet. Heeft maanden geduurd voor ik daar achter was 8)7
wat is een normale snelheid dan en waar kan ik dit controleren? ook in everest? :)

edit
is dat CPU Front Side Bus? Daar staat 201 Mhz (origineel 200 Mhz) maar een Amd 3700+ heeft toch een bussnelheid van 400 Mhz? Of zie ik dit verkeerd :/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 11:57 ]

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Gilles de Geus schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:38:
De bussnelheid was te laag en daardoor kreeg je BSODs? Dat klinkt vrij onwaarschijnlijk. Er is geen enkele component die dan buiten de specificaties draait. Daarnaast past het BIOS (over het algemeen) niet zomaar de bussnelheid aan.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:41:
wat is een normale snelheid dan en waar kan ik dit controleren? ook in everest? :)

edit
is dat CPU Front Side Bus? Daar staat 201 Mhz (origineel 200 Mhz) maar een Amd 3700+ heeft toch een bussnelheid van 400 Mhz? Of zie ik dit verkeerd :/
Het is 200MHzDoubleDataRate. Dus 2 keer zoveel data per kloktik. Dus effectief 400MHz. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door _the_crow_ op 29-05-2007 11:58 ]

• dion_b
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Geen melding van je voeding, geen melding van wat je allemaal zelf gedaan hebt om het probleem te verhelpen. En ipv platte text een paar pics (waar de links van dood zijn). Zo kunnen wij je niet helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.