Toon posts:

Help, mijn computer start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb Windows XP op mijn computer staan.
Feit wil dat hij niet meer opstart.
Hij komt nog tot het beginscherm van windows en als hij dan naar de gebruikersaccounts moet, krijg ik een zwart scherm en doet 'ie niets meer.

Ik heb al geprobeerd om een systeemcontrole uit te voeren via de veilige modus. Dit heeft hij gedaan, maar als hij dan uit zichzelf weer opstart krijg ik weer hetzelfde probleem.

Nu dacht ik: laat ik MEM-test er eens overheen gooien om te kijken of mijn geheugen niet kapot is. Maar de computer weigert nu zelfs op te starten in een veilige modus. Ik kan dus helemaal niets meer.

Ik heb gelukkig nog een laptop waardoor ik jullie deze vraag kan stellen, maar deze is nieuw en nog niet alle gegevens heb ik overgezet. Omdat ik een eigen webwinkel heb, zit ik dus aardig met mijn handen in het haar.
Weet iemand wat het kan zijn en wat ik eraan moet doen.
Ik word er zelf zo langzamerhand tuureluurs van. :'(

Groeten Patricia

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:32

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier dus niet thuis. Ik ga het echter niet verplaatsen omdat ik van mening ben dat je zelf nog het één en het ander kunt uitproberen. Pak bv. de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij :). Overigens zal een PC met minder hardware minder snel fouten kunnen maken. Ofwel, haal alle non-essentiele hardware uit de PC. Test de machine ook eens met een LiveCD. Er zijn genoeg desktopomgevingen (voornamelijk gebaseerd op Linux) die je direct van CD kunt starten. Met o.a. Knoppix en Ubuntu is dit mogelijk. Als dergelijke CD's wel goed draaien dan is de kans groot dat de huidige installatie van Microsoft Windows niet goed is of dat de hardeschijf defect is.

Mocht je na het troubleshooten (gebruik ook de GoT search bij het troubleshooten) nog steeds geen probleem hebben kunnen vinden of weet je niet zeker of het nu onderdeel x of y is welke voor de problemen zorgt dan kun je een topic openen in het juiste subforum. Dat is het subforum wat over het hardwareonderdeel (of softwarepakket) gaat waarvan jij denkt dat die het probleem veroorzaaakt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.