iMac en extern beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb op mijn standaard iMac C2D een extern 1600x1200 tft-scherm aangesloten, en dat externe scherm draait ook daadwerkelijk op 1600x1200 en wordt gebruikt als het hoofdscherm (dus incusief menubalk).

Ik wil echter het beeldscherm van de iMac uitschakelen maar dat is me tot op heden nog niet gelukt, en ook via Google heb ik de oplossing niet kunnen vinden. Het beeldscherm van de iMac laat op dit moment alleen maar het achtergrondplaatje van het bureaublad zien.

Is er iemand die weet hoe ik dit kan bereiken?

Verwijderd

Volgens mij kan het niet, maar ik vraag me ook af waarom je dit wilt? Twee schermen werkt toch nog veel lekkerder?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Kun je je display mode niet op mirror zetten en dan de brightness van die tweede uitgooien? Of ben je dan gelimiteerd door de max. resolutie van de iMac?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

dawuss schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:03:
Kun je je display mode niet op mirror zetten en dan de brightness van die tweede uitgooien? Of ben je dan gelimiteerd door de max. resolutie van de iMac?
Naar mijn weten ben je dan gelimiteerd door de resolutie van je iMac. Als je een extern scherm aansluit op een iBook kun je op dat externe scherm ook maximaal 1024x768 draaien in mirror view.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Het is mij ook niet gelukt.
iMac 17"& extern 20" breedbeeld scherm.

Verwijderd

waarom zou je nou in godsnaam je scherm van een iMac uit willen schakelen?!
had dan een mac mini/mac pro gekocht :o

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 08:59:
Volgens mij kan het niet, maar ik vraag me ook af waarom je dit wilt? Twee schermen werkt toch nog veel lekkerder?
Ik heb er een 21" scherm op aangesloten en daar kan ik perfect 2 A4'tjes naast elkaar zetten in Word, en dat gaat op het 20" scherm van de iMac minder lekker.

Ik zou gek worden als ik op 2 schermen moest kijken!
dawuss schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:03:
Inderdaad, dan kom ik op mijn 21" scherm niet verder dan 1680x1050 in plaats van 1600x1200 en dat ziet er niet fraai uit.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:00:
Omdat het afleid en je hebt er geen malle moer aan, alleen het standaard plaatje van het bureaublad is zichtbaar, en ik wil mijn werkgebied nou eenmaal niet over 2 monitoren verdelen.

Mac mini en Mac Pro lijken me in geen enkel opzicht vergelijkbaar met een iMac.

[ Voor 23% gewijzigd door Deephouse op 29-05-2007 11:06 ]

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:00:
Omdat je later een 2e scherm er bij krijgt?
Omdat je voor het eerst een Mac koopt, en de : full mac experence wil, dus inc mooi mac scherm
Omdat je gewoon een iMac wilt
Omdat een Mac Pro 2x zo duur is als een iMac?
Omdat het een vrij land is ;P
Omdat je een 20" scherm gratis krijgt , zoals ik >:)

Verwijderd

ja maar je hebt het, dus waarom uit zetten (dat bedoel k :P)

Verwijderd

Deephouse schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:01:
[...]
Ik heb er een 21" scherm op aangesloten en daar kan ik perfect 2 A4'tjes naast elkaar zetten in Word, en dat gaat op het 20" scherm van de iMac minder lekker.

Ik zou gek worden als ik op 2 schermen moest kijken!

[...]

Inderdaad, dan kom ik op mijn 21" scherm niet verder dan 1680x1050 in plaats van 1600x1200 en dat ziet er niet fraai uit.

[...]

Omdat het afleid en je hebt er geen malle moer aan, alleen het standaard plaatje van het bureaublad is zichtbaar, en ik wil mijn werkgebied nou eenmaal niet over 2 monitoren verdelen.

Mac mini en Mac Pro lijken me in geen enkel opzicht vergelijkbaar met een iMac.
Dan had je gewoon een 24" iMac moeten kopen.

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:18:
[...]Dan had je gewoon een 24" iMac moeten kopen.
Waar slaat dit op :?

Graag back on topic.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:47:
ja maar je hebt het, dus waarom uit zetten (dat bedoel k :P)
- stroombesparing
- minder afleiding
- lichtvervuiling ;)

ik vind het persoonlijk ook jammer dat je een cinema scherm ook niet uit kan zetten op een mac.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
domi235 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:52:
[...]

Naar mijn weten ben je dan gelimiteerd door de resolutie van je iMac. Als je een extern scherm aansluit op een iBook kun je op dat externe scherm ook maximaal 1024x768 draaien in mirror view.
Onzin, ik zit u achter mijn mb op een resolutie van 1280*800 en als 2e scherm staat nu een 22" iiyama met als resolutie 1680*1050

Jouw naam in onder mijn Post

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

loser180 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:40:
[...]

Onzin, ik zit u achter mijn mb op een resolutie van 1280*800 en als 2e scherm staat nu een 22" iiyama met als resolutie 1680*1050
Dat kan, maar niet in mirror mode. Alleen in clamshell mode of in de reguliere mode waar je gewoon een grotere desktop hebt.

--

Deephouse: ik ben bang dat dit gewoon niet kan. Laptops kunnen het wel omdat die met deze wijze van gebruik in gedachten ontworpen zijn: je kunt 't scherm dichtklappen en als je dan opstart met een externe monitor blijft 't ingebouwde scherm uit. Bij de iMac is met dit gebruik echter geen rekening gehouden, omdat je tot een hele kleine minderheid behoort die wel een extern scherm heeft maar dat niet tegelijkertijd met het ingebouwde wil gebruiken. Ik raad je aan om je twee schermen tegelijk te gebruiken. Dat is in het begin even wennen, maar na een tijdje wil je niks anders meer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

en anders neem je een machine die hier ontworpen voor is, zoals een macpro of een mac mini. laptop kan natuurlijk ook
en tsja nogmaals, waarom uitzetten als je het hebt en er ook voor betaalt hebt :D ?
dat is het voordeel van een iMac juist. ingebouwd scherm >:)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik weet trouwens niet hoe gehecht je bent aan de garantie van je iMac, maar je kunt 'm natuurlijk altijd gewoon eens open halen. Als je een beetje creatief bent kun je vast een DVI connector solderen aan de connector naar het ingebouwde scherm ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

dawuss schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:57:
Ik weet trouwens niet hoe gehecht je bent aan de garantie van je iMac, maar je kunt 'm natuurlijk altijd gewoon eens open halen. Als je een beetje creatief bent kun je vast een DVI connector solderen aan de connector naar het ingebouwde scherm ;)
Neh, ik denk dat 't gewoon hetzelfde werkt als in laptops: direct aangestuurd en zonder DVI-tussenstap.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Je kan je imac gewoon omdraaien met het scherm naar de muur en dan je andere scherm ervoor. kabels komen dan onder je 21" door en voila?

Jouw naam in onder mijn Post

Verwijderd

dawuss schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:57:
connector lijkt er niet op, gaat echt niet lukken. heb zelf ook al eens met een dooie mac geprobeert ( :+ )
Pagina: 1