[VISTA] pc freezed ff bij UAC & fullscreen gaan

Pagina: 1
Acties:

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
najah, heb vista nu al weer paar maandjes d'r op, en sind denk een maand ofzo doet zich het volgende probleem voor.

als ik een spel start, dan gaat ie mooi laden (bijv cnc3), en dan gaat ie naar full-screen (logisch), maar als ik tijdens dit alles bijv winamp open heb staan, dan pauzeerd lijkt het wel, het geluid, voor paar seconden denk 10-20 seconden. en daarna werkt alles gewoon naar behoren.

Soort gelijk is als ik iets installeer, dan komt dat UAC (vrij logisch), soms dan komt dat meteen, maar soms dan ook hier freezed ie me ff, dan zie ik bovenaan de taal selectie geval, en dan komt die UAC vraag van toestaan of anuleren...

hier wat aan te doen behalve re-install?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zou je je verhaal iets minder onsamenhangend kunnen vertellen?

Wat betreft UAC: daar zou je met goede software eigenlijk alleen bij installaties last van hebben.
Daarna niet (of nauwelijks).
Maar uit je verhaal komt dat niet echt duidelijk naar voren helaas.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dutch2007
zoals ik zeg, ik installeer iets, komt UAC, met mag dit?, opzich het probleem, niet, maar op het moment dat UAC koomt, hangt hij vast...

zelfde voor als ik een spel opstart, spel wordt geladen, en op dat moment hangt hij even zoals ik al zei voor 10-20 seconden.
en jah uac vraagt alleen bij de installatie voor die admin rights....

maar vroeg me af wat ik er aan kan doen, dat me pc niet vast hangt als uac komt, soms komt dat meteen, je opent seyup en boom!, UAC (mooi), maar soms open ik iets dat UAC nodig heeft, duurt ut ff, kan dan zelfs me muis niet gebruiken, ff wachten en dan doet hij pas wat...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou natuurlijk kunnen overwegen om installaties en dergelijke met elevated rights uit te voeren?
rechtsklik > run as administrator bijvoorbeeld..

[ps]
afbeeldingen in je .sig gaan niet werken hier.

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 29-05-2007 21:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dutch2007
dat is het probleem niet, probleem is, als UAC komt op de vers geinstalleerde vista install op de pc van me broertje, dan is het, UAC vraag, allow en verder gaan..

DAT was bij mij ook, nu is het, je opent een setup.... 10 seconden wachten, UAC vraag.... en je klikt op allow en hij gaat door...

zelfde heb ik als de pc de monitor uitschakeld (dus in standby gaat), dan stopt alles gewoon voor een x aantal seconden... en gaat daarna gewoon verder, pc is opzich gewoon stabiel..

Afbeeldingslocatie: http://thevista.ru/files/images/articles/updatewinxptovista/UAC_Notification.jpg

duurt dus ff voordat ik dat krijg..

me specs...

AMD3000+
4x 512MB corsair (2gb dus)
80GB WD ide (hier staat vista op)
74GB raptor *(games) sata
400GB samsung (downloads) sata...

en het is ook nog niet eens bij elke UAC venster, meestal bij een setup

en 50c cpu lijkt me niet te extreem warm... en 30c voor de mobo chip (toch??)

[ Voor 31% gewijzigd door Dutch2007 op 30-05-2007 09:23 ]