school met E1 -3

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 08:16
kan onze school E1 E2 of E3 nemen

zo jah... waar kan je dat opgeven dat je dat wilt?

• Speedener
E1, E2 of E3 = trouwens bijna het zelfde als t1 tm 3

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 09:47
Uhm? wat voor school? waar? De meeste hogescholen en universiteiten zitten op SurfNet met E1-E3 verbindingen, maar ik zou niet weten hoe je zoiets aanvraagd.. :?

• Speedener
Lyceum...

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Ik zou het echt niet weten!??
Maar ik weet wel dat onze school is aangesloten op het kennisnet...(die van de overheid). En ze zijn daar denk ik met een huurlijn mee verbonden... wij hebben 4 locaties en van 3 weet ik dat ze i-net hebben

(dat is trouwens echt een pracht netwerk, je kan op elke locatie inloggen met je eigen password (wel jammer als je lekker wilt klooien) , ze zijn verbonden d.m.v. een straalverbinding (laser):9~ Echt HEEELL cool 8-)
Ik weet niet hoe bedrijven dat doen, maar misschien moet je je school eens laten bellen met het KPN bussines center... daar kunnen ze je vast wat meer info geven...!?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Via versatel. Krijg je maximaal 155mbit aansluiting op hun glasvezelnet! Kost wat, maar dan heb je ook iets. Is misschien voor een low-budget instelling als een school minder interessant. Maar ze hebben ook E3 (34mbit).

Houdoe

• Speedener
Dat kennis net zuigt....hebben we nu ook op school.

Wat kost da van versatel???

Ik ben Hoofd Internet beheer >:)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Ik weet niet wat dat precies kost. Kosten zijn opgebouwd uit 2 delen:

De lijn van het versatelnetwerk 155 mbit tot in het pand kost 500 euro per maand.
Maar dan heb je nog helemaal geen dienst erop draaien.

Diensten die erop kunnen draaien zijn bijvoorbeeld ISDN-30 en snel internet (bijv. E3).

Wat dat kost, weet ik niet, daarvoor zou je contact op moeten nemen met een account-manager bij versatel.

Hoeveel gebruikers moeten er simultaan kunnen internetten, en welke toepassingen gaan ze er mee doen. 256kbit (met 512kbit burst) is vaak al ruimschoots voldoende, als het maar niet overbooked of shared is. (zoals bij kabel of mxstreem)

Houdoe

Pagina: 1