[Vista] Niet mogelijk custom resolution toe te voegen

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021
Het volgende probleem doet zich voor bij mijn net nieuwe PC. Ik ga die gebruiken als media center en wil logischerwijs dat hij mijn TV (Philips LCD TV 32") als primaire monitor gebruikt.
Geforce 8800GTS verbonden via DVI kabel naar TV.

Probleem: De resolutie 1366x768 (native res) TV komt niet voor in de lijst. Enige andere resolutie met acceptabel beeld is 1024x768 maar...die vult het scherm niet. Ik draai windows vista premium

Wat ik al heb geprobeerd:
* Powerstrip maar die ondersteunt de Geforce 8800 niet (blijkbaar...)
* Resolutie toevoegen in C:\Windows\Inf\NV4_Disp.inf
* Nieuwe drivers van website. Volgens diverse screenshots op de Nvidia site zou je met een stukje tweak software van geforce zelf (schockwave?!?) een res. moeten kunnen toevoegen maar dat programma draait niet onder Vista. Op de bijgeleverde CD staat wel een programma dat lijkt op dit schockwave programma maar als je die installeert krijg je de drivers en niet het programma dat ik zoek
* Taloze internet fora afgestruind maar geen oplossing gevonden :(

Ieder idee dat mij op het goede spoor kan zetten wordt gewaardeerd _/-\o_

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-03 18:27
Hoe kom je erbij dat PowerStrip de Geforce 8800 niet ondersteund? Lijkt mij sterk.

De resolutie die jij noemt (1366x768) gaat volgens mij niet lukken. Ik meen dat lijnen door 8 deelbaar moeten zijn, waardoor je beland op 1360x768 of 1368x768.

Op mijn LCD-tv krijg ik dit ook niet voor elkaar. Van alles geprobeerd, via DVI-HDMI krijg ik geen beeld op mijn LCD-tv, via D-SUB is 800x600 de enige resolutie waar je niet meteen hoofdpijn van krijgt vanaf de bank.

Nu moet ik zeggen dat de 1360x768 resolutie die ik met PowerStrip configureerde er beter uitzag dan simpelweg via beeldscherminstellingen de resolutie op 1360x768 te zetten (geen idee waardoor). Alleen kreeg ik dan tijdens het TV kijken via WinXP MCE zwarte balken aan weerszijden van het TV-beeld. Als ik die kon wegkrijgen had ik hem op 1360x768 gelaten, maar dat lukte dus niet.

Zo, heel blaat-verhaal, misschien kun je er wat mee, in elk geval moet PowerStrip gewoon werken. Pas de derde poging na installatie kwam ik erachter dat je via dat icoontje in de tasktray pas echt instellingen en 'custom-resoluties' kunt aanmaken. Via het venster dat na installatie verschijnt kun je enkel de instel-vensters die je al kende oproepen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• daanmsvl
De opmerking powerstrip ondersteunt 8800 niet komt van een forum (vergeten welke, zie sterretjes na alle zoekopdrachten..). Ik heb dit zelf ook ondervonden omdat in PowerStrip de knop "ADVANCED TIMING OPTIONS" op grijs staat en die heb ik nu nét nodig :(

OK en dan voor de res: Mijn oude ati 9600xt'-tje kon die res prima naar buiten duwen, idd 1366 is geen res. deelbaar door 8 maar hij vrat hem wel. Bleef ook ik wel zitten met twee zwarte balken aan weerszijden van het scherm maar dat schijnt onoplosbaar te zijn

Hmmm what next?

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
als je in je registry in Vista op zoek gaat naar de sleutel resolution.1 dan kom je uit in een mapje waar meerdere sleutels staan met deze naam, bijvoorbeeld resolution.1, resolution.2, resolution.3, resolution.4, enz... Je kunt gewoon zo'n sleutel bijmaken met een opvolgend nummer.

Hoe je de inhoud dan precies moet vullen weet ik zo niet meer maar heb het eens op een forum van VMWare gelezen. Zoek daar anders even.

• daanmsvl
Weet jij dan ook de layout van de waarden die in die sleutel moeten komen te staan of die gewoon even overnemen van vorige sleutels?

edit:
Ik heb overigens gekeken maar dit lijkt specifiek voor VMWare systemen bedoeld te zijn

[ Voor 28% gewijzigd door daanmsvl op 29-05-2007 12:40 ]

• daanmsvl
Inmiddels gelezen op het Nvidia forum dat deze functie (nog) niet wordt ondersteund door de hudige drivers en de beta van de toekomstige drivers. Ik moet een oplossing zien te vinden in een tweak programma en zoals gezegd powerstrip ondersteunt de 8800 niet.

Iemand enig idee?!?? (schopje)

• daanmsvl
Reactie gehad van de NVIDIA helpdesk. Ik post hem hier voor het geval meer mensen met dit probleem zitten en een oplossing zoeken:
understand from your email, that you have a GeForce 8800GTX graphics card running on Windows Vista with a driver version 158.18. You are unable to find an option for custom timings, so that could add the native resolution of 1388x768 for your LCD TV. You have even tried with the Beta version of driver, that is, 158.43

As of now, the drivers on Windows Vista will not support the Custom Timings. However, our Research and Development Team on drivers are working in its regards, so the new released drivers will come up with this option. Currently our team is working on an updated driver, and we are still collecting more related data if any to ensure that we cover as many known issues as possible. However, I would request you to set the nearest resolution supported by Windows Vista. Or you will need to wait for the new versions of driver, which will allow custom resolution on Windows Vista.

Please accept our apology once again for the inconvenience. As, at this time we do not yet have a firm release date too for the updated driver, so you will need to wait for some more time for the release of new version of drivers.
Dus effe wachten ............ :(

Verwijderd

Ik heb het vermoeden dat ik tegen hetzelfde probleem aanloop, alleen dan met een onboard NVidia 8400m G:

Heb net een nieuwe notebook Asus F3SC met Geforce 8400M G grafische kaart. Nu heb ik een samsung 215TW (21" breedbeeld, 1680x1050) die ik als extended bureublad gebruik.

Heb de laatse drivers van Asus voor de VGA kaart (7.15.11.119) en windows Vista premium, maar de maximale resolutie die Windows Vista aangeeft is 1024x768.

Heb werkelijkwaar alles al geprobeerd. bij 'alle modi weergeven' is 1024 x 768 de uiterste resolutie. Heb de VGA drivers al opnieuw geïnstalleerd. Heb Powerstrip geprobeerd, maar ook hier geeft ie aan dat 1024x768 de maximale resolutie is. Vista ziet het scherm in eerste instantie als 'Non PNP', maar ook als ik een andere driver installeer bliift de maximale resolutie 1024x768. Samsung zegt dat Vista het scherm automatisch herkent en dat ik alle resoluties zou moeten hebben, NIET DUS!

Als ik het scherm aan andere notebook hang (windows xp) geen probleem, dus aan het scherm ligt het niet. Als ik een ander scherm op F3SC hang (samsung syncmaster 710 Mp) herkent windows vista het scherm en kan ik alle resoluties instellen, dus je zou denken dat het ook niet aan de grafische kaart ligt.

Heb zelfs nog een andere Asus F3SC geprobeerd, maar die vertoont exact dezelfde problemen.

Iemand een idee of ik een resolutie in Windows kan 'forceren'? Of een andere oplossing? Ik wordt hier helemaal gaar van namelijk!

heb met powerstrip dezelfde 'greyed out' button:

Afbeeldingslocatie: http://www.fresh-media.nl/powerstrip.jpg

Verwijderd

Wellicht dat deze getweakte drivers werken:

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=66
Pagina: 1