Het volgende probleem doet zich voor bij mijn net nieuwe PC. Ik ga die gebruiken als media center en wil logischerwijs dat hij mijn TV (Philips LCD TV 32") als primaire monitor gebruikt.
Geforce 8800GTS verbonden via DVI kabel naar TV.
Probleem: De resolutie 1366x768 (native res) TV komt niet voor in de lijst. Enige andere resolutie met acceptabel beeld is 1024x768 maar...die vult het scherm niet. Ik draai windows vista premium
Wat ik al heb geprobeerd:
* Powerstrip maar die ondersteunt de Geforce 8800 niet (blijkbaar...)
* Resolutie toevoegen in C:\Windows\Inf\NV4_Disp.inf
* Nieuwe drivers van website. Volgens diverse screenshots op de Nvidia site zou je met een stukje tweak software van geforce zelf (schockwave?!?) een res. moeten kunnen toevoegen maar dat programma draait niet onder Vista. Op de bijgeleverde CD staat wel een programma dat lijkt op dit schockwave programma maar als je die installeert krijg je de drivers en niet het programma dat ik zoek
* Taloze internet fora afgestruind maar geen oplossing gevonden
Ieder idee dat mij op het goede spoor kan zetten wordt gewaardeerd
Geforce 8800GTS verbonden via DVI kabel naar TV.
Probleem: De resolutie 1366x768 (native res) TV komt niet voor in de lijst. Enige andere resolutie met acceptabel beeld is 1024x768 maar...die vult het scherm niet. Ik draai windows vista premium
Wat ik al heb geprobeerd:
* Powerstrip maar die ondersteunt de Geforce 8800 niet (blijkbaar...)
* Resolutie toevoegen in C:\Windows\Inf\NV4_Disp.inf
* Nieuwe drivers van website. Volgens diverse screenshots op de Nvidia site zou je met een stukje tweak software van geforce zelf (schockwave?!?) een res. moeten kunnen toevoegen maar dat programma draait niet onder Vista. Op de bijgeleverde CD staat wel een programma dat lijkt op dit schockwave programma maar als je die installeert krijg je de drivers en niet het programma dat ik zoek
* Taloze internet fora afgestruind maar geen oplossing gevonden
Ieder idee dat mij op het goede spoor kan zetten wordt gewaardeerd
"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977