Toon posts:

Wat voor een controller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw AM2 bordje gekocht, en daarbij worden 1xIDE & 4x S-ata geleverd. Gezien ik nog het e.a aan IDE spul heb liggen kom ik tekort met een single IDE poort. Ik ben dus gaan kijken in de Pricewatch voor wat modellen, maar waar ik m'n vraagtekens bijneerzet is of het belangrijk of niet is of het gaat om een hardwarematige controller (dus niet dat ik prestatie-verlies lijd)

Maakt het uit als het een PCI-e zou zijn of gewoon PCI? Aangezien het plankje dat ik besteld heb, maar 2 PCI sloten nog heeft zou ik het liefst 'm in PCI-e willen hebben.

Het gaat hier dus om 3xIDE schijven & 2x DVDRW/DVD-Rom, maar uiteindelijke doel is om maar 1 schijf over te hebben + de DVD units.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zolang je geen raid configuratie wilt draaien met je schijven of booten maakt het niet uit wat voor een controller je koopt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

In de pricewatch zie ik enkel klassieke PCI PATA-controllers.

Promise Ultra133 TX2 (2x ATA133, PCI32/66) € 32
Op zo'n controllertje werken de PATA-schijven goed, DVD-branders/spelers zou ik op het mobo aansluiten. Eens nachecken of DVD-branders/spelers op zo'n controller goed ondersteund wordt. De klassieke opstelling van een brander en een lezer is niet perse nodig. Je kan met een goedkope brander een image trekken, dan de schijf branden en je houdt een backup op de harde schijf over.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 29-05-2007 06:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus puur aan het kijken voor opslag.

Maar ja zo'n promise moet dan opzich voldoende zijn :) Prima. Ga ik een reeks bestellen!
Zijn die er ook in PCI-e variant en het liefst met meer dan 4 kanalen ? Er zijn er bar weinig :?

Mja die zijn er wel maar niet te vinden op t.net pricewatch. Anders even bladeren op ebay.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 08:01 ]

Verwijderd

Verwijderd

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flN0YXRlPTEyNjYwMTIzMTI=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&p_init_ipc=X&~cookies=1
Deze heb ik zelf ook gekocht, ik ben er best wel tevreden over (nog) geen problemen gehad.Ik heb vanalles eraan gehangen een IDE cd-brander en een keer 4 hdd's van 5 gb gaat allemaal perfect met deze controller. als windows opstart hoef je geen drivers te installeren als je een nieuwe hdd hebt geinstalleerd }:O je kan gelijk op de schijf kijken. Deze is in PCI uitvoering :)

ik weet dat conrad niet de beste pc-onderdelen shop is maar deze controller leek mij de beste :)

Verwijderd

Die link werkt niet, zotezien een fout URL design. Heerlijk die dynamische en sessiegerichte URLs. :P

Heb je de naam van het product, zodat hij te vinden is via de hoofdsite?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Topicstarter
Hoe komt het dat die producten tot maar 1 IDE poort hebben?

Oudere promise kaartjes hadden er at least 2 :P

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Omdat er geen markt voor PCI-Express met een hoop IDE-kanalen bestaat? En je mobo heeft 2 PCI-sloten voor de oudere kaartjes. Op 2 kanalen kan je 4 schijven hangen, ATA133 kan je met 2 schijven proberen vol te krijgen. De bottleneck is dan de PCI-bus.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik, maar ik reserveer mijn PCI-sloten nou liever voor iets anders :)

Daarom mijn vraag ook in PCI-e aangezien ik geen plannen heb die te gebruiken (maar zelfs sneller dan de gewone PCI bus zijn)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:51:
Die link werkt niet, zotezien een fout URL design. Heerlijk die dynamische en sessiegerichte URLs. :P

Heb je de naam van het product, zodat hij te vinden is via de hoofdsite?
nou, ik heb de doos erbij gepakt en het is een noname stuff geval ( pc zegt als merk silicon magic :? ) maar als het goed is staat ie op conrad ga naar >computer & kantoor >pc onderdelen > controllers en overige kaarten > en dan de ATA 133 raid controller kaart :)
Pagina: 1