-
[ Voor 100% gewijzigd door Don Quijote op 11-03-2014 00:11 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Don Quijote op 11-03-2014 00:11 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 141% gewijzigd door Rukapul op 29-05-2007 10:43 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Hillie op 29-05-2007 09:55 ]
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Verwijderd
Bedankt voor de vele snelle reacties,Motrax schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:00:
Beste Ravnoss,
Als eerste toch een opmerking die wat minder is. Nu pas er achter komen en orienteren op de arbeidsmarkt omdat je aan het einde van je studie gekomen bent... dat spreekt niet echt van initiatief. Of je had het heel erg druk. In ieder geval, noem dit dus nooit in je sollicitatiegesprek
Je hebt 2 keuzes. Of verder studeren, of gaan werken. Ga eens kijken wat je mogelijkheden van studeren zijn. Werken is geen probleem, starters zonder werkervaring worden ook aangenomen, zeker bij de grotere bedrijven. Er zijn zoals eerder genoemd zát trainee trajecten of young professional trajecten of whatever het genoemd word.
Daarnaast weet men dat ze een starter aannemen, anders was je geen starter
Ga wel na of je toch iets op je cv kan zetten naast je opleiding. Actief geweest bij een sportvereniging? Bij een stichting? Vrijwilligerswerk? Gewoon vermelden. Werkervaring is niet altijd een bijbaantje.
Hehe, google wie is er niet groot mee geworden.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:14:
Even Googlen naar trainee ICT op Nederlandse pagina's levert zat interessante info op, lijkt mij.
Gewoon doen, kan je er na achter komen of je kan solliciteren of niet.De sollicitatietest is een anonieme vragenlijst waarbij wordt gekeken of je op grond van een aantal criteria in aanmerking komt om te solliciteren bij ORMIT. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer twee minuten en je krijgt direct per e-mail het advies om wel of niet bij ORMIT te solliciteren.
Om je niet onnodig te laten solliciteren willen we je vragen dit alleen te doen wanneer het sollicitatieadvies positief is.
[ Voor 14% gewijzigd door Motrax op 29-05-2007 10:45 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, ik wilde perse in Groningen gaan studeren. Ben iets gaan doen wat me leuk leek, heb het er 7 jaar goed van genomen (bij een stud. ver.) en nu ik bijna klaar ben heb ik geen idee wat ik wil doen na m'n studie (medische biologie).Ravnoss schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:25:
[...]
@Motrax: Je hebt volkomen gelijk, ik heb ooit gekozen voor International Business, niet omdat ik het bijzonder leuk vond, maar omdat ik perse in Maastricht wilde studeren(leek me een mooie stad), om me vervolgens alleen echt bezig te houden met mijn Studentenvereniging. Nu vroeg ik me af of het vele "werk" wat ik daar heb verzet, wel op mijn CV moet zetten. Studentenverenigingen hebben toch vooral de naam, van een kroeg waar je elke dag bier komt drinken, en je wilt je toekomstige werkgever toch niet het gevoel geven dat ze een alcolist in huis halen.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Niet al het uitzendwerk is slechter. Ik heb tijdens mijn studie drie jaar in een magazijn gewerkt, dat was vanuit mijn studie gezien niet echt waardevol. Nu heb ik bewust de keuze gemaakt om bij een adviesbureau wat simpel werk te doen (lees enquetes houden, dingen invoeren in SPSS, Acces etc.). Dit werk verdient minder maar ik leer er wel een klein beetje hoe het er in de praktijk aan toegaatMrAngry schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:52:
[...]
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, ik wilde perse in Groningen gaan studeren. Ben iets gaan doen wat me leuk leek, heb het er 7 jaar goed van genomen (bij een stud. ver.) en nu ik bijna klaar ben heb ik geen idee wat ik wil doen na m'n studie (medische biologie).
Een ding weet ik wel zeker, die commissies moet je gewoon allemaal netjes op je cv zetten. Achter de bar is: Diverse werkzaamheden in de societeits commissie.
Niemand vat dat heel negatief op, het is gewoon goed om te laten zien dat je je daar ontplooit hebt. Je had ook 5 jaar uitzendwerk kunnen gaan doen, maar dat staat slechter
[ Voor 7% gewijzigd door Beugelfles op 29-05-2007 10:59 ]
Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...
Verwijderd
ik denk dat je iets te laat bent voor die lunch........Ravnoss schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:59:
Op dit moment lijkt Accenture me ook wel wat, omdat ze daar een specifiek traineeship hebben voor de functie: Junior Technisch Consultant. 21 mei is er een lunch event, misschien toch even interessant om langs te komen.
Dus inmiddels vraag ik of er iemand ervaring heeft met een traineeship bij: accenture of ormit en me hier iets over kan vertellen.
Verwijderd
Heh, hoe het in de informatica zit weet ik niet, maar over het algemeen nemen je kansen op een traineeship in de banking echt wel toe als je lid bent geweest (mits niet van een al te knorrige vereniging). Het is allemaal ouwe jongens krentenbrood daar. Bij sommige bedrijven kom je zelfs bijna niet binnen op de betere functies als je geen lid bent geweest (Heineken bijv.) Dus ik zou het gewoon lekker op m'n cv zetten.Ravnoss schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:25:
[...]
Nu vroeg ik me af of het vele "werk" wat ik daar heb verzet, wel op mijn CV moet zetten. Studentenverenigingen hebben toch vooral de naam, van een kroeg waar je elke dag bier komt drinken, en je wilt je toekomstige werkgever toch niet het gevoel geven dat ze een alcolist in huis halen.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq