Nieuwe PC; nieuwe OS

Pagina: 1
Acties:

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 19:57

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Topicstarter
Zit ernstig te twijfelen welke OS ik wil nemen op mijn nieuwe PC ofwel XP of Vista. De specs zijn in ieder geval "Vista Capable" en ja, ik heb alle sticky's hier al gelezen.

Proc: Intel Core 2 Duo, E6420, Boxed
Geheugen: Kingston 2048 MB, PC6400 2x
Video: Asus EN8600GT
Mobo: Asus P5B, Retail
HD: Seagate Barracuda, 250GB, SATA II
enz.

Wat wil ik gaan doen met mijn nieuwe pc? Niets spannends, beetje (licht) gamen, misschien later wat audio editing. In ieder geval, ik word niet wijs uit alles wat ik vind over XP en Vista. Vooralsnog wordt aangeraden om sowieso een 32bit versie te nemen i.v.m. drivers, maar wat ik eigenlijk vooral wil weten is wat voor een "soort" ik moet nemen.

Ik zet de pc zelf in elkaar en is dus "leeg". Ik moet dus een bootable versie van XP of Vista hebben. Hoe ziet dat er uit bij bijv. een webwinkel? Dat kon ik niet vinden in de sticky's en webwinkels zijn er behoorlijk vaag over.

Mocht dit toevallig wel ergens op het forum staan, dan biedt ik hierbij mijn excuses aan, maar ik kon het niet vinden. Dank!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zet de pc zelf in elkaar en is dus "leeg". Ik moet dus een bootable versie van XP of Vista hebben. Hoe ziet dat er uit bij bijv. een webwinkel? Dat kon ik niet vinden in de sticky's en webwinkels zijn er behoorlijk vaag over.
Hoe bedoel je dit?
Je moet gewoon een install schijf hebben en die zijn sinds win98 al bootable, dus dat is geen probleem. Dus of je dit nu in een webshop of normale shop koopt, dat maakt totaal niet uit.

Ik zou zeggen, kies gewoon het OS dat jou het meeste aanspreekt. Ik vind Vista onnoemelijk brak werken, maar er zijn genoeg mensen die het wel fijn vinden. Dus als ik moest kiezen tussen Vista of XP zou het XP worden.

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-03 22:53
Ik denk dat je een OEM versie van Vista/XP bedoelt?

Kijk hier anders eens tussen.
Daar moet je vast slagen. Succes

Wat betreft keuze tussen Xp of Vista. Ik draai zelf met E6400 en een P5B Vista Ultimate en dat bevalt me uitermate goed. Alleen voor sommige games ga soms weer naar XP (Dualboot). Maar aangezien de driversupport van de Geforce 8*00 reeks steeds wat beter word, is dat steeds minder XP en meer Vista.

[ Voor 47% gewijzigd door Fryskmantsje op 28-05-2007 23:57 ]

Specs

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Voor gamen? XP voor office en gamen -> XP Kortom voor XP gaan voorlopig. Heb Vista ultimate hier liggen maar vind het zo brak lopen. Vooral met gamen haal je teleurstellende prestaties.

Dus mijn advies aan jou, houd het lekker bij XP :)

• Digidoo
  • Laatst online: 27-01 19:57

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Topicstarter
fryskmantsje schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:54:
Ik denk dat je een OEM versie van Vista/XP bedoelt?

Kijk hier anders eens tussen.
Daar moet je vast slagen. Succes
Dank voor de snelle reacties en de link! Het gaat wel lukken zo. Topic kan op slot/weg... :)

• cryforhelp
  • Laatst online: 16-02 17:51
Alle retail versies zijn 'bootable' hoogstens vragen ze of je even een licentiecode van je "upgrade" wil ingeven.
Dus ik zou zeggen, neem de goedkoopste :P

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
zelf de upgrade van slim/surfspot vraagt je niet om een key als je een clean install doet ;)
Pagina: 1