Anoniem Internetten

Pagina: 1
Acties:
  • 943 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Zoals de naam al zegt, hoe kun je anoniem internetten?

Ik maak thuis gebruik van een router waar 6 PC' s onder zitten, waaronder de mijne.
Ik surf met Mozilla Firefox, en heb ook nog wel P2P-programma's en online-games die ik spel.
Heb ZoneAlarm Pro als Firewall en Kaspersky Antivirus als Virusscanner.

Vraag is nu, hoe kan ik dit het beste(en liefst zo goedkoop mogelijk) anoniem doen? In de zin dat iemand niet mijn IP kan zien, maar een "fake"-IP. Ik weet hier helemaal niks van, ook niet hoe je de benodige programma's moet in/afstellen, dus graag ook hierbij hulp!

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Verwijderd

Thor!

edit: ff googlen op thor ;) Ies een netwerk speciaal ontworpen voor anoniemiteit

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 23:36 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
http://en.wikipedia.org/wiki/Open_proxy

Maar ehhhh... waarom zou je dat willen?

[ Voor 35% gewijzigd door pinockio op 28-05-2007 23:16 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:51

Onbekend

...

Er is genoeg te vinden op het internet daarvoor.
Zoek maar eens op "proxyserver".

Maar waarom wil je dat anoniem?
Ben je ergens geblockt?
Of wil je voorkomen dan BREIN weet waar je zit?
Of wil je je voordoen als iemand anders?

[ Voor 47% gewijzigd door Onbekend op 28-05-2007 23:17 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 14:52
Haal een IP van http://proxy4free.com/page1.html en voer dat in in Firefox:

Extra > Opties > Geavanceerd > Tabblad Netwerk > Instellingen en voer in het eerste veld het ip (+poort) van de door jou gekozen proxyserver in. Je kunt nu via een ander ip internetten. Echter is het niet altijd even snel.

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Ik wil gewoon niet dat mensen mij 1,2,3 kunnen achterhalen;) Blijf gewoon mezelf, maar meer bedoelt om idioten en overheiden die je privacy schenden tegen te houden;)

Verwijderd

Als je een goede router hebt dan heb je nog niks aan je IP tot op DDossing na.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De meeste mensen die echt anoniem willen internetten doen dat om dingen te verbergen. Trouwens, welke proxy je ook gebruikt, het is altijd wel te achterhalen, al kost het soms heel veel moeite. Ook surf je een stukje trager door de proxy.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
tor doet het wel fijn(y)
http://tor.eff.org/

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08
Darkasantion schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:23:
Ik wil gewoon niet dat mensen mij 1,2,3 kunnen achterhalen;) Blijf gewoon mezelf, maar meer bedoelt om idioten en overheiden die je privacy schenden tegen te houden;)
Maar hoe dacht jij dat ze je wouden achterhalen dan? Dit kan allen juridisch. Dan moet je het wel heel ver laten komen.
Je IP adres kan je gewoon openbaar houden hoor. Wat jij wil is hetzelfde als je kenteken van je auto wegmoffelen, alleen is een kenteken verplicht zichtbaar en een IP niet. Dus het idee is leuk, maar iemand kan met een IP adres nog minder dan een kenteken, wat ook iedereen ziet :)

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 23:37
ID-College schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:30:
[...]

Maar hoe dacht jij dat ze je wouden achterhalen dan? Dit kan allen juridisch. Dan moet je het wel heel ver laten komen.
Je IP adres kan je gewoon openbaar houden hoor. Wat jij wil is hetzelfde als je kenteken van je auto wegmoffelen, alleen is een kenteken verplicht zichtbaar en een IP niet. Dus het idee is leuk, maar iemand kan met een IP adres nog minder dan een kenteken, wat ook iedereen ziet :)
Veel IP adressen bevatten geografische informatie, dus daarmee weten mensen een stuk meer van je dan met je kenteken. En daarnaast kan je niet 'zoeken' naar een kenteken, ik bedoel: als ik het kenteken van pietje wil weten is de enige manier om bij zijn huis/werk te gaan posten en kijken in welke auto hij stapt. En als ik zijn kenteken eenmaal weet kan ik niet zoeken waar dat kenteken overal is geweest, simpelweg omdat dat niet geregistreerd wordt en al helemaal niet opgeslagen.

Bij een IP adres werkt dat toch behoorlijk anders, ik kan het IP van pietje veel eenvoudiger achterhalen en als ik het heb gevonden kan ik vervolgens op zoek naar wat pietje de afgelopen tijd zoal op het internet heeft achtergelaten. En ik heb zelfs al een indicatie van waar pietje woont.

Ik geeft toe dat je met een IP niet extreem veel kan vinden, maar de vergelijking met een kenteken vind ik echt niet kloppen.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Rrob schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:06:
[...]

Veel IP adressen bevatten geografische informatie, dus daarmee weten mensen een stuk meer van je dan met je kenteken. En daarnaast kan je niet 'zoeken' naar een kenteken, ik bedoel: als ik het kenteken van pietje wil weten is de enige manier om bij zijn huis/werk te gaan posten en kijken in welke auto hij stapt. En als ik zijn kenteken eenmaal weet kan ik niet zoeken waar dat kenteken overal is geweest, simpelweg omdat dat niet geregistreerd wordt en al helemaal niet opgeslagen.

Bij een IP adres werkt dat toch behoorlijk anders, ik kan het IP van pietje veel eenvoudiger achterhalen en als ik het heb gevonden kan ik vervolgens op zoek naar wat pietje de afgelopen tijd zoal op het internet heeft achtergelaten. En ik heb zelfs al een indicatie van waar pietje woont.

Ik geeft toe dat je met een IP niet extreem veel kan vinden, maar de vergelijking met een kenteken vind ik echt niet kloppen.
Ik zie een geel met zwart kenteken, en ik denk nederlander. Verdere geografische informatie heb je ook niet met IP's. Hooguit dat je zoals @home de routers geografische namen geeft, waardoor je een regio kunt raden, maar dat komt niet door het IP, maar door de dns naam.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:15

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

De techniek achter Tor en soortgelijke programma's:
http://en.wikipedia.org/wiki/Onion_routing
+
http://en.wikipedia.org/wiki/Anonymous_P2P

Het is dus wel mogelijk maar waarschijnlijk heb je zo veel snelheidsverlies dat je het na enige tijd niet meer gaat gebruiken ;) Wil je echt anoniem surfen dan zul je naar een internet cafe ofzo moeten gaan.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Mmm...metaforen !
En hoe kan je dan zo eenvoudig iemands IP adres achterhalen ?
Wat is bijvoorbeeld mijn IP adres ?
overheiden die je privacy schenden
Heb je misschien iets te veel tv gekeken de laatste tijd ? Vertel mij maar eens wie de privacy schendt (en waarom deze partij nog niet voor de rechter gesleept is ?) En wat is/zijn overheiden ?

[ Voor 29% gewijzigd door lier op 29-05-2007 10:15 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:14:
Mmm...metaforen !

[...]

En hoe kan je dan zo eenvoudig iemands IP adres achterhalen ?
Wat is bijvoorbeeld mijn IP adres ?

[...]
Heb je misschien iets te veel tv gekeken de laatste tijd ? Vertel mij maar eens wie de privacy schendt (en waarom deze partij nog niet voor de rechter gesleept is ?) En wat is/zijn overheiden ?
Overheden moet het zijn, en ik bedoelde hiermee de USA, die nogal ver gaat in hun 'kruistocht' tegen terrorisme en onschuldige burgers gaat lopen loggen :'( Als voorbeeld)

• lier

lier

MikroTik nerd

Darkasantion schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:00:
Overheden moet het zijn, en ik bedoelde hiermee de USA, die nogal ver gaat in hun 'kruistocht' tegen terrorisme en onschuldige burgers gaat lopen loggen :'( Als voorbeeld)
En wat loggen ze dan precies ?
>:)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:37

Garyu

WW

gambieter schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:26:
De meeste mensen die echt anoniem willen internetten doen dat om dingen te verbergen. Trouwens, welke proxy je ook gebruikt, het is altijd wel te achterhalen, al kost het soms heel veel moeite. Ook surf je een stukje trager door de proxy.
Of om hun privacy enigzins te bewaren, sinds alles meegelogged wordt.

Je anoniem kunnen voortbewegen vind ik een recht; net zo goed als dat ik niet in elke winkel meteen mijn ID hoef te laten zien zodat geregisteerd wordt waar ik mijn inkopen doe. Heb ik dingen te verbergen? Ja, mijn privacy.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Garyu schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:14:
[...]

Je anoniem kunnen voortbewegen vind ik een recht; net zo goed als dat ik niet in elke winkel meteen mijn ID hoef te laten zien zodat geregisteerd wordt waar ik mijn inkopen doe. Heb ik dingen te verbergen? Ja, mijn privacy.
Je privacy verberg je niet. Je persoonlijke informatie verberg je, privacy betreft het recht zelf.

Maar iedereen moet voor zichzelf bepalen hoever hij/zij gaat in het nemen van maatregelen.

Dat is dus ook de vraag die de topicstarter zichzelf moet stellen. Wat zijn de gevolgen voor het feit dat mijn IP nummer zichtbaar is, en zijn die gevolgen dusdanig zwaar dat ik maatregelen moet gaan nemen die mijn internet ervaring belemmeren.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• lier

lier

MikroTik nerd

onschuldige burgers gaat lopen loggen
Het loggen is goed bekeken geen enkel probleem. Echter het gebruik (misbruik) van deze informatie wel. En daarom heb je juiste wetgeving nodig om misbruik tegen te gaan.

Feit blijft: wie controleert de controleur (vrije vertaling uit Enemy of the States) ?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:37

Garyu

WW

JumpStart schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:54:
[...]

Je privacy verberg je niet. Je persoonlijke informatie verberg je, privacy betreft het recht zelf.
Oeps, uiteraard :o.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1