[seo] multiview optie maakt link naar css onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-02-2022
Ik zit met een erg knullig probleem waarvan ik nergens een fijne oplossing kan vinden. ik heb namelijk een website waarin ik dmv multiviews zoekmachine vriendelijke urls maak. nu werkt de site goed als ik geen paramters mee stuur. maar op het moment dat ik dat wel doe dan vind de browser geen stylesheet meer.
vb.
code:
1
2
3
4
5
6
//dit werkt wel (index mag ook weg)
http://www.blaat.nl/index

//dit werkt niet
http://www.blaat.nl/index/
http://www.blaat.nl/index/p/home

ik weet dat je het op kunt lossen met absolute links, maar dat vind ik niet praktisch. ik wil het liefst gewoon relatieve links en urls gebruiken.
kan iemand mij vertellen wat ik hier fout doe, want ik heb eigenlijk nog nooit van dit probleem gehoord dus het is waarschijnlijk iets heel stoms :p.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

<base href="root-van-de-site">

Hiermee sloop je tevens wel al je anchors als ze niet absolute paden staan.

[ Voor 60% gewijzigd door RaZ op 28-05-2007 23:04 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Als je een search doet op mod_rewrite uitzondering dan heb je het antwoord vrij snel. Misschien is het ook handig om je .htaccess hier even neer te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombo_inc
het punt is dat ik geen gebruik maak van mod_rewrite maar dat ik een eigen php routine heb geschreven die de link parsed. mijn .htaccess bestand ziet er dus als volgt uit:
code:
1
Options +MultiViews

@RaZ
ik zal het eens proberen.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

tombo_inc schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:15:
het punt is dat ik geen gebruik maak van mod_rewrite maar dat ik een eigen php routine heb geschreven die de link parsed.
Dan kan die code toch ala mod_rewrite uitzonderingen detecteren? Dat lijkt me vrij makkelijk. Misschien verstandig om die php-code even te laten zien :)

Edit: oh wacht, dan is er een grote kans dat multiview toch in de weg blijft zitten

[ Voor 10% gewijzigd door Rowanov op 29-05-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombo_inc
ik heb de base tag geprobeerd, en het gekke is dat ik geen fouten meer krijg in de error console van FF, maar dat de site nog steeds geen style heeft. verder doet het probleem zich niet alleen voor bij de stylesheet, maar ook scripts tags vertonen kuren waardoor FF een error geeft.
om de een of andere reden probeert de browser alles met /index/ achter de root te openen.
vb.
code:
1
2
3
4
5
//zo zou het moeten
http://www.blaat.nl/style/style.css

//zo doet de browser het
http://www.blaat.nl/index/style/style.css

hij ziet dus niet dat index, index.php is en geen directory.

@Rowanov
die phpcode heeft er in principe niks mee te maken. die leest alleen maar de url uit en vertaald dat naar de juiste variabelen. het is toch echt die multiview die iets raars doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kan je in je errorlogs zien welke url hij voor de css-file maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slash toevoegen aan je link href:
code:
1
<link href="/style/style.css" rel="stylesheet" etc>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombo_inc
slash toevoegen werkt niet.

de link die hij voor de css file maakt is
code:
1
http://www.blaat.nl/index/style/style.css

terwijl /index/ er tussenuit moet.
firefox geeft tevens de volgende melding:
"de volgende stylesheet kan niet geladen worden (en dan hier een pad) omdat de MIME type text/html geen text/css is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geef nou eens duidelijk aan hoe die stylesheet link en base href er nu uitziet. Je geeft tot nu toe alleen maar voorbeelden van foute urls, maar daar hebben we gewoon niets aan. Geef dus aub de relevante code.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombo_inc
base url:
code:
1
http://www.blaat.nl/

stylelink:
code:
1
2
/style/style.css
//ook als je de eerste slash weghaalt werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombo_inc
heeft iemand nog ideeen a.u.b.? want ik kom er zelf niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat staat goed, daar zit de fout blijkbaar niet.

Voutloos vraagt nog specifiek om de relevante code (om welke site het gaat). En jij komt met 2 regels voorbeeld code die gewoon goed werken.

Geef eens wat meer info, waar je mee aan komt is niet genoeg nu.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Mag ik de broncode van je HTML?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombo_inc
<slapmode>me</slapmode> |:(
ik heb het probleem gevonden. erg stom van me dat ik daar niet meteen aan gedacht heb. het principe met de basehref werkt weldegelijk, als je hem maar op de goede plek zet :p. ik heb de base tag te laag in mijn head sectie staan waardoor deze nog niet van toepassing was bij de de style tag. nu werkt het dus wel :).
bedankt allemaal voor het meedenken.

Pagina: 1