Toon posts:

[vmware] hoe een veilig netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels thuis de volgende configuratie:

Modem ==> Server ==> host os waar vmware op draait ==> VM waar clarkconnect op draait ==> VM waar windows 2003 op draait ==> host os ==> server ==> switch ==> rest van het netwerk.

Nou is het zo dat in de server 2 netwerkkaarten zitten:
NIC1 = Verbinding naar het internet
NIC2 = Verbinding naar de rest van het netwerk

Nu is het zo dat de vm clarkconnect is gebridged naar NIC1 en windows 2003 is gebridged naar NIC 2.

Maar hoe zorg ik ervoor dat clarkconnect en windows 2003 worden gekoppeld zonder tussenkomst van het host-OS en hoe zorg ik ervoor dat er geen lek komt via het host OS naar de rest van het netwerk komt aangezien de firewall via clarkconnect wordt geregeld

Verwijderd

clarkconnect ... uhhh ? die zoeken we op :)

gevonden - versie 4.1 > http://distrowatch.com/?newsid=04176

Verwijderd

Tweede netwerkkaart installeren op beide VM's en deze via een ander subnet met elkaar verbinden (via een switch)?

Maar een lek kan je natuurlijk nooit geheel uitsluiten in software.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 01:37:
Tweede netwerkkaart installeren op beide VM's en deze via een ander subnet met elkaar verbinden (via een switch)?

Maar een lek kan je natuurlijk nooit geheel uitsluiten in software.
Ja, in ieder geval 2 virtuele adapters..

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/9229/dualvirtualnicqx0.jpg

.. en morgen vroeg weer op :)

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan nog nodig om op het host-os nog een firewall te installeren, ik vroeg me namelijk of het niet gewoon mogelijk is om het host-os volledig af te sluiten van het internet maar dat de VM machines nog wel via een netwerkkaart met het internet verbonden zijn.

Verwijderd

Hoe zou dat moeten gaan werken dan?

Je sluit de "internetkabel" toch aan op de host?

(Zou je de TS nog even kunnen verduidelijken? Het lijkt nu alsof je allemaal VM's bovenop elkaar draait terwijl dit naar ik mag aannenemen in werkelijkheid 2 (parallele) VM's onder 1 host zijn?)
Pagina: 1