Lidl satellietontvanger

Pagina: 1
Acties:
  • 636 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Hallo!

Deze satellietontvanger.... wat vinden jullie hiervan?
http://www.lidl.nl/nl/hom...gitale_satellietontvanger

ik heb al wat rond gekeken op het forum alleen kon helemaal niks vinden over deze satellietontvanger, ook op google wel wat te vinden alleen dan krijg ik veel verwijzingen naar de lidl pagina. En het merk van het apparaat weet ik niet.

Maar de vraag !...
Is dit wat of kan ik deze satellietontvanger beter laten staan? ik heb totaal geen ervarening met satellietontvangers dus vandaar deze vraag.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:47

SeatRider

Hips don't lie

Het is niet duur, maar je hebt er ook nagenoeg niks aan, bijna alles wat je op de satelliet ontvangt is encrypted, en deze heeft geen kaartlezer, dus je kunt alleen Free To Air (FTA) krijgen. Zoek maar eens wat je op de Astra kunt ontvangen aan FTA zenders, het meeste is Duits.

[ Voor 0% gewijzigd door SeatRider op 29-05-2007 09:28 . Reden: Mooie toevoeging, aart44! ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:29
Niet aan beginnen je zegt al dat je niets weet van satelietontvangers, het is een FTA ding dat op zich weinig kost maar omdat de meeste zenders gecodeerd zijn ook de Nederlandse kun je die al niet ontvangen.

Ja als je hem uitricht op Astra kun je een flink aantal meest Duitse kanalen ontvangen. :*)

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:44
aart44 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:23:
Niet aan beginnen je zegt al dat je niets weet van satelietontvangers, het is een FTA ding dat op zich weinig kost maar omdat de meeste zenders gecodeerd zijn ook de Nederlandse kun je die al niet ontvangen.

Ja als je hem uitricht op Astra kun je een flink aantal meest Duitse kanalen ontvangen. :*)
Het is wel interessant voor de ontvangst van Astra2 mits de schotel minimaal 60 cm groot is. Daar zitten een heleboel FTA kanalen, gewoon in het Engels dus prima te volgen. ITV (zeg maar de Engelse RTL) heeft onder andere de Formule 1 maar er zijn ook veel andere interessante zenders te vinden daar die je hier niet zomaar op de kabel vindt.

Goed man!

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Ok perfect! bedankt voor de reacties! _/-\o_

Ik denk dat ik het toch maar niet doe. Ik dacht dat je ook gewoon de nederlandse zenders kon ontvangen en extra zenders uit duitsland, engeland, belgie en frankrijk ofzo.
Kijk als ik 50 euro kwijt ben i.p.v. 10 a 20 euro in de maand voor de kabel of digitenne van KPN dan valt 50 euro wel mee als eenmalige aanschaf.
Ik weet genoeg als er nog tips komen, laat maar komen. Ik kan ook wel even verder kijken in andere topics misschien dat dat wel die ontvangers zijn waar je wel meer kanalen kan ontvangen incl. de nederlandse zenders.
Bedankt ! :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:25
Ik heb 2 jaar geleden een eindwerk gedaan in een bedrijf dat in de satellietbranche zit, en daar hadden ze ook eens een extreem goedkope aanbieding gekocht (lemon-box of zoiets, had wel een kaartlezer) om te bekijken. Conclusie: het werkt, ze gebruiken vergelijkbare technieken als "kwaliteits"producenten, maar het is allemaal net wat goedkoper en minder doordacht. De beeldkwaliteit is enorm slecht, zelfs op een beeldbuis (een flatscreen toont alle fouten in het beeld, een beeldbuis is enorm fouttolerant en zal veel fouten wegcompenseren).

Het standaardverhaal als met alle heel goedkope aanbiedingen dus: het lijkt wel op zijn normaal geprijsde varianten, maar is heel wat slechter voor een klein beetje minder geld.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1