Goedenavond,
Ik zou graag mijn carkit willen inbouwen.
Het probleem is dat mijn autoradio onder constante stroom staat.
Nu is dit voor mijn radio geen probleem maar wel voor mijn carkit.
Deze maakt nu dus langzaam mijn accu leeg.
Ik heb een Sony autoradio (weet niet welk typenummer).
Nu heb ik de carkit in z'n geheel aangesloten en het werkt perfect.
Dus aan de manier van aansluiten kan het niet liggen.
Nu moet ik dus nog zorgen dat de constante stroom wordt onderbroken als de motor uitgeschakeld wordt
Het volgende heb ik al geprobeerd:
Ik heb aan mijn radio twee rode draden en twee gele (volgens mij zijn dit de iso kabels).
Deze heb ik op alle mogelijk manieren verwisseld om te kijken of hier de constante stroom mee wordt onderbroken maar zonder resultaat.
Aan de carkit zelf heb ik een rode en oranje draad.
De rode is voor de 12 volt en de oranje is voor de ignition.
Als ik de oranje verwijder gebeurt er niets, als ik de rode verwijder, verdwijnt de spanning en werkt de carkit dus niet meer.
Ook heb ik ze kruislinks aangesloten (de oranje op de rode en andersom) maar dit geeft hetzelfde resultaat d.w.z. dat de carkit nog steeds aanblijft terwijl mijn motor uit staat.
Wie heeft voor mijn de goude tip?
Alvast bedankt,
Groetjes
Ik zou graag mijn carkit willen inbouwen.
Het probleem is dat mijn autoradio onder constante stroom staat.
Nu is dit voor mijn radio geen probleem maar wel voor mijn carkit.
Deze maakt nu dus langzaam mijn accu leeg.
Ik heb een Sony autoradio (weet niet welk typenummer).
Nu heb ik de carkit in z'n geheel aangesloten en het werkt perfect.
Dus aan de manier van aansluiten kan het niet liggen.
Nu moet ik dus nog zorgen dat de constante stroom wordt onderbroken als de motor uitgeschakeld wordt
Het volgende heb ik al geprobeerd:
Ik heb aan mijn radio twee rode draden en twee gele (volgens mij zijn dit de iso kabels).
Deze heb ik op alle mogelijk manieren verwisseld om te kijken of hier de constante stroom mee wordt onderbroken maar zonder resultaat.
Aan de carkit zelf heb ik een rode en oranje draad.
De rode is voor de 12 volt en de oranje is voor de ignition.
Als ik de oranje verwijder gebeurt er niets, als ik de rode verwijder, verdwijnt de spanning en werkt de carkit dus niet meer.
Ook heb ik ze kruislinks aangesloten (de oranje op de rode en andersom) maar dit geeft hetzelfde resultaat d.w.z. dat de carkit nog steeds aanblijft terwijl mijn motor uit staat.
Wie heeft voor mijn de goude tip?
Alvast bedankt,
Groetjes