Toon posts:

Geluidskaart aansluiten op TV

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de zoek-optie gebruikt, maar kon de antwoord op mijn vraag niet vinden.

Ik heb een standaard TV dat ik wil gebruiken om films te bekijken met behulp van mijn PC. Ik heb een 7600GT met VIVO en kan de videokaart aansluiten op de TV met behulp van de S-Video kabel die ik met de videokaart gekregen heb.

De video werkt perfect, maar het probleem is dat ik niet kan uitvinden hoe ik mijn geluidskaart aan kan sluiten op de TV.

Ik heb een Creative Sound Blaster Audigy SE geluidskaart.

SPECIFICATIONS CREATIVE SOUND BLASTER AUDIGY SE
Technical Specifications:
- 24-bit Analog-to-Digital conversion of analog inputs at 96kHz sample rate
- 24-bit Digital-to-Analog conversion of digital sources at 96kHz to analog 7.1 speaker output
- 16-bit and 24-bit recording with sampling rates of 8, 11.025, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, 48 and 96kHz
- SPDIF output up to 24-bit resolution at selectable sampling rate of 44.1, 48 or 96kHz
- 64-Voice polyphony and multi-timbral capability
- 128 GM & GS compatible instruments and 10 drum kits
- 2MB or 4MB GM SoundFont Bank included
On-Board Connectors:
- Line level out (Front / Side / Rear / Centre / Subwoofer) or Headphone out
- Line In / Microphone In / *Digital I/O
- Aux Audio in
* Supports SPDIF Out for Stereo Digital Speaker/ connection with Creative Digital I/O Module (sold separately)

Aan de achterkant van de geluidskaart zie ik 4 aansluitingen. Groen (wordt momenteel gebruikt door de speakers van de PC, kan ik loshalen wanneer nodig), zwart, blauw en oranje.
Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod14257_hdr_1_6_1.jpg

Ik heb één van deze dingen gekocht zodat ik de S-Video kabel en de geluidskaart erop aan kan sluiten en de SCART aansluiting van de TV kan gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://www.vandenhul.com/other/scart_s-vhsL.jpg

Het probleem is dat de kleuren voor de audio niet overeenkomen. Er is een rode(R) en een witte(L) voor de audio. De groene aansluiting op de geluidskaart is in gebruik door de PC speakers, dus is het logisch om die groene aan te sluiten op dit ding, maar er zijn twee aansluitingen op dit ding voor links en rechts.

1. Hoe kan ik mijn geluidskaart op dit ding aansluiten?
2. Waar is die gele video verbinding op dat ding voor? Betere beeldkwaliteit dan S-Video?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Antwoord vraag 1: er bestaan gewoon verloopjes, die je line-out (aangenomen dat jij maar 2 speakers aangesloten hebt, zal de audigy volgens mij gewoon een extra line-out hebben) kunnen verbinden met de rode en witte tulp. Dan hoef je de groene stekker niet los te halen :)
Alternatief kun je een splittertje kopen, die van de groene uitgang 2 uitgangen maakt, en daar dan dat verloopje op zetten.

Antwoord vraag 2: Zie De grote tv-out FAQ

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)