Toon posts:

USB 2.0 poorten als 1.0 herkend?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn Toshiba externe harde schijf aansluit op mijn Compaq Presario V6302EU laptop krijg ik de melding dat mijn apparaat sneller kan werken als ik het aansluit op een snellere USB 2.0 poort. Echter, ik heb alleen maar 2.0 poorten in mijn laptop zitten! Ik draai Windows XP, Servicepack 2, in de BIOS kan ik volgens mij niets over USB instellen, en bij apparaatbeheer staan geen gele vraagtekens.

Moet ik een driver downloaden/ Zoja, welke? De resultaten van mijn driverscan zou ik de lezer van dit bericht kunnen mailen (uploaden van screenshots lukt niet vanwege de grootte)

Alvast hartelijk dank,
Djordi

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 21:37 ]

Verwijderd

Ik heb dit zelfde eens gehad op m'n pc.
Wat bleek: In de bios stond USB2.0 op disabled,
mischien zou je dit eens kunnen controleren

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1e vraag: hoe staan ze in je BIOS ingesteld?

2e vraag: Aangenomen dat je onder XP werkt: heb je SP2 geinstalleerd? Zo nee, doe dat dan eerst even :)
Zo ja: probeer de drivers van je USB-controller eens te verversen. Gewoon bij windows-update zoeken naar een gewijzigd stuurprogramma.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik ben een echte digibeet. Hoe kom ik bij mijn bios? bij opstarten op f? drukken?

Verwijderd

Topicstarter
10 sp2 heb ik 2) update heb ik gedraaid

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht schrik ik de experts onder u af met mijn lekenkennis :-) Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij uit te leggen hoe ik in mijn BIOS USB 2.0 enable? Onder welk menu zit dat precies?

Veel dank alvast..

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
In de BIOS kom je vaak met F2, F8 of DEL door hier even op te rammen tijdens het starten (staat vaak ook wel onderin welke knop). Probeer dus wat en kijk even al verwacht ik niet dat er in zo'n laptop BIOS veel in te stellen is... Anders zou het misschien aan een driver of andere instelling kunnen liggen... Zelf kan ik niet veel in mn BIOS instellen. Dat is bij de meeste laptop'szo omdat de fabrikanten die dingen gewoon zelf goed willen afstellen en niet laptops voor RMA krijgen omdat er iemand in de BIOS heeft zitten prutsen..

Verder, post alles in 1x of verander je post, de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop is er niet voor niks :)

[ Voor 43% gewijzigd door GENETX op 28-05-2007 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. In de BIOS meen ik dit niet in te kunnen stellen. Maar weet iemand welke driver ik nodig heb?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 09:11
2 minuten zoeken op www.compaq.nl en het volgende gevonden. Dit gaat wel over het wijzigen van de opstartvolgorde, maar vooral over hoe in het bios te geraken

De opstartvolgorde configureren
OPMERKING: BIOS-configuraties kunnen afwijken afhankelijk van de notebook pc. Voor aanvullende informatie over een specifieke notebook pc, raadpleegt u de documentatie bij de notebook of bezoekt u www.hp.com . De BIOS-instellingen vindt u meestal in de onderhoud- en service-instructies.
De volgende stappen zijn van toepassing op de meeste HP Pavilion en Compaq Presario notebook pc's. De opstartvolgorde kan worden geconfigureerd op het tabblad Advanced (Geavanceerd) in het instellingenmenu van het BIOS. De stappen voor het aanpassen van de opstartvolgorde kunnen afwijken afhankelijk van het model van uw computer. Op de meeste HP notebooks kan de opstartvolgorde worden geconfigureerd via de volgende stappen:

1.
Zet de computer aan of start hem opnieuw op.
2.
Terwijl het scherm leeg is, drukt u op de toets F10 om het instellingenmenu van het BIOS te openen.
OPMERKING: Voor sommige notebook pc's is dit F2 of F6.

[ Voor 4% gewijzigd door Miglow op 28-05-2007 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet uit. In de BIOS zie ik niets over USB staan.

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Gha, ik heb precies hetzelfde probleem gehad/heb.

Is het lampje op de voorkant van je HD toevallig rood/blauw door elkaar? En als hij schrijft wordt hij rood? Geen snelle transport tussen je pc en hd? Duurt het lang voordat hij de HD ziet en die irritante Toshiba virtual cd opstart?

Probeer je HD eens voorzichtig te schudden, zie je dan dat hij rood word? Zoja is je usb/harddisc controller kapot. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Ik zou proberen je spullen te backupppen nu het nog kan.

Ik heb hem ingeleverd en valt onder garantie. Denk dus dat je het beste terug kan gaan naar winkel.

Ik ben trouwens hem wel nu al dik 4 weken kwijt.... Reparatie zogenaamd.... Way the go toshiba ! Wat is er zo meoilijk aan hem gewoon vervangen..... \

Gr max

I don't hate you, I nothing you

Pagina: 1