(Vista) GF 6200 Geen video, zwart beeld bij Mediacenter

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LordHuberti
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:19
Ik heb net een nieuwe installatie gedaan van Windows Vista.

Ik heb de volgende problemen:

Video werkt niet: 'kan het videobestand niet afspelen vanwege een probleem met de videokaart'
Als ik muziek speel in Media Player doen de visualisaties het ook niet, het beeld blijft gewoon zwart in media player.
Als ik Media Center opstart blijft het beeld ook zwart.

Als ik de laatste forceware drivers installeer (ook laatste beta versie geprobeerd) blijven bovenstaande problemen. Bovendien werkt Aero dan ook niet meer! (met de standaard windows vista drivers werkt Aero prima)

Wat me verder opvalt is dat ik bij het configuratie scherm van de forceware drivers het spinnende nvidia logo ook niet kan zien.

Systeem:
AMD 64 3500+
Asus a8n5x
club 3d 6200 LE 128mb turbocache (resolutie 1280x1024)
1 Gb geheugen

Windows Vista Ultimate (in windows XP werkt de kaart overigens prima)

.........

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07 18:37
welke driver versies heb je gebruikt?
Lijkt mij een driver issue, want zoals je zelf zegt werkt het onder XP wel.

• LordHuberti
Ik heb de volgende drivers geprobeerd:

Forceware Version: 158.18

en

Forceware Vista 158.42 (32-bit) Beta

verder heb ik ook de driver van de megeleverde driver cd gebruikt dit was versie 8x.xx (weet ik zo niet exact meer) maar met deze driver start vista niet goed op (zwart scherm)

.........

Verwijderd

Als ik me niet vergis zijn de laatste forceware drivers alleen voor de 8800 kaarten...
kijk maar eens bij de product support voor welke kaarten de driver geschikt is.
Ik draai momenteel forceware versie 93.71 met mijn 6200 kaart maar ik draai geen vista, dus daar kan ik je niet mee helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 21:55 ]

• LordHuberti
Volgens het selectiemenutje op de nvidia site zijn dit toch de drivers die ik moet hebben voor deze kaart... ik ga er eigenlijk vanuit dat dat klopt..... hoe dan ook de met de kaart meegeleverde oudere drivers doen het ook niet

.........

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

LordHuberti schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:05:
Volgens het selectiemenutje op de nvidia site zijn dit toch de drivers die ik moet hebben voor deze kaart... ik ga er eigenlijk vanuit dat dat klopt..... hoe dan ook de met de kaart meegeleverde oudere drivers doen het ook niet
Nee, want die zijn ws ook niet ontwikkeld voor Vista. Probeer eens wat oudere drivers, maar die al wél voor Vista ontwikkeld zijn.

Verwijderd

Ik heb ook een Geforce 6200 TC 128Mb maar dan eentje van ASUS en deze geeft gewoon beeld met de 158.18 driver van Nvidia onder vista (32bit).

Tevens moeten de drivers die standaard in vista zitten ook werken, bij mij wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 07:28 ]

Pagina: 1