Ik denk dat je je even moet beseffen dat wij geen enkele verplichting hebben om je te helpen.
We willen je wel helpen, maar dan moeten we genoeg info hebben. Dat geef je hier absoluut niet. Je hebt dus een Dell, en d'r zit een "root wachtwoord" op dat eraf moet. Dat is te vergelijken met naar de dokter gaan en zeggen dat je je ziek voelt.
Dus lees even dit:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
en dit:
Registratievoorwaarden / korte FAQ
door, en stel op basis daarvan een topicstart op. Dan zijn er altijd wel mensen bereid je te helpen.
Anders blijf je maar slotjes krijgen.
Edit: Ik lijk wel gek, maar ik heb even naar je vorige topic gekeken.
Daarin is je al verteld dat je aan de software die er nu op staat niets hebt. Dat Linux wachtwoord kraken heeft dus totaal geen zin. (Linux is je besturingssysteem, net zoals Windows).
Met andere woorden, je moet er een nieuw besturingssysteem op gaan gooien. Om dat te doen zul je inderdaad eerst moeten booten vanaf diskette of cdrom. Als ik je nou vertel dat er waarschijnlijk een optie in je bios staat met de boot order of boot priority, en dat die ingesteld staat op HDD. (Waardoor de computer dus direct opstart vanaf de harde schijf, en dus bij dat wachtwoord komt).
Kan jij dan verder uitpuzzelen waar die optie zit en hoe je 'm omzet naar cd-rom of diskette(FDD)?
(Ik heb de handleiding niet bij de hand en geen zin om 'm op te gaan zoeken op www.dell.nl)
Let wel, de info die ik je hier geef is totaal gebaseerd op giswerk, meer niet. Om een kloppend antwoord te geven is meer info nodig. Ik ben uitgegaan van het meest waarschijnlijke probleem.
[
Voor 48% gewijzigd door
Nijn op 28-05-2007 22:53
]