`vervolg "help mijn dell 450se is er mee opgehouden."

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• jelmerjan
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Turkish schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:31:
Sorry maar met zo'n topicstart kunnen we niks. Zet er in ieder geval in wat je allemaal geprobeerd hebt. 2 regels tekst is absoluut onvoldoende. Dicht dus
heb hem opengehaald en ben er achter dat het een dell486se is... alles root pasword, andre hdd, flopy booten, enz. maar kom er niet uit

p.s. lastig te kraken wachtwoord hoe kan ik mijn wachtwoord dus het beste kraken?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:15
voortaan post Reply ipv New Topic :+

offtopic:
of maak een goeie topicstart :+

[ Voor 37% gewijzigd door maarud op 28-05-2007 19:52 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:27

Specs

• jelmerjan
  • Nu online
sorry, maar die school link over scsi in de faq kan ik niet vinden...

• jelmerjan
  • Nu online
maarud schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:51:
voortaan post Reply ipv New Topic :+

offtopic:
of maak een goeie topicstart :+
al mijn topics zijn gesloten

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
jelmerjan schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:54:
[...]

Misschien is het handig om volgende keer even na te denken waarom dit is, alvorens een nieuwe te openen.
bas r schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:33:
[...]

"de" cd van linux? Cool, waar heb je die vandaan?
http://kernel.org/ :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door TheZeroorez op 29-05-2007 14:44 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:57
Ik denk dat je je even moet beseffen dat wij geen enkele verplichting hebben om je te helpen.

We willen je wel helpen, maar dan moeten we genoeg info hebben. Dat geef je hier absoluut niet. Je hebt dus een Dell, en d'r zit een "root wachtwoord" op dat eraf moet. Dat is te vergelijken met naar de dokter gaan en zeggen dat je je ziek voelt.

Dus lees even dit: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
en dit: Registratievoorwaarden / korte FAQ
door, en stel op basis daarvan een topicstart op. Dan zijn er altijd wel mensen bereid je te helpen.

Anders blijf je maar slotjes krijgen.

Edit: Ik lijk wel gek, maar ik heb even naar je vorige topic gekeken.
Daarin is je al verteld dat je aan de software die er nu op staat niets hebt. Dat Linux wachtwoord kraken heeft dus totaal geen zin. (Linux is je besturingssysteem, net zoals Windows).

Met andere woorden, je moet er een nieuw besturingssysteem op gaan gooien. Om dat te doen zul je inderdaad eerst moeten booten vanaf diskette of cdrom. Als ik je nou vertel dat er waarschijnlijk een optie in je bios staat met de boot order of boot priority, en dat die ingesteld staat op HDD. (Waardoor de computer dus direct opstart vanaf de harde schijf, en dus bij dat wachtwoord komt).
Kan jij dan verder uitpuzzelen waar die optie zit en hoe je 'm omzet naar cd-rom of diskette(FDD)? (Ik heb de handleiding niet bij de hand en geen zin om 'm op te gaan zoeken op www.dell.nl)

Let wel, de info die ik je hier geef is totaal gebaseerd op giswerk, meer niet. Om een kloppend antwoord te geven is meer info nodig. Ik ben uitgegaan van het meest waarschijnlijke probleem.

[ Voor 48% gewijzigd door Nijn op 28-05-2007 22:53 ]

• jelmerjan
  • Nu online
heb nu de cd van linux opgezocht en zal kijken of ik dat via floppy kan doen.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:33
jelmerjan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:27:
heb nu de cd van linux opgezocht en zal kijken of ik dat via floppy kan doen.
Floppy heb je dus niet nodig als je al een cd hebt.

Zoals al gezegd, kijk even in je bios en zoek naar boot order/boot priority en zet cd-rom bovenaan, save je bios, cd erin, restarten en klaar is kees.

Verwijderd

bas r schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:33:
[...]

Floppy heb je dus niet nodig als je al een cd hebt.

Zoals al gezegd, kijk even in je bios en zoek naar boot order/boot priority en zet cd-rom bovenaan, save je bios, cd erin, restarten en klaar is kees.
Ik denk dat onze jelmerjan nog een beetje nieuw is in de pc wereld is. Of nog een beetje te jong voor dit forum. Ik denk dat helpen niet 'veel' nut heeft, aangezien hij denk ik de helft niet snapt van wat jullie hem vertellen ;)

Verwijderd

als de foto die hij eerder gepost heeft de bak is, is er de bedenking: ik zie een 3.5 inch en een 5.12 inch floppystation zitten..
(en onze jongen neemt inderdaad wat heel veel stappen tegelijk ;))

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 16:48 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:57
Tja, 't is een 486 (volgens hem). Die floppy en diskdrives horen er duidelijk niet bij, dus zullen er om de een of andere reden later wel ingegooit zijn.

Maare, JelmerJan, ik dacht dat ik je toch een heel end op weg geholpen had... Misschien moet je m'n post nog een keertje lezen? :S Helaas is het niet zo dat als je iets niet snapt, je die stap kan overslaan. Die computers zijn vrij brutaal. Geef je ze te weinig aandacht (stappen overslaan), dan hebben ze maling aan je.

[ Voor 24% gewijzigd door Nijn op 29-05-2007 17:54 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 17:06

Thandor

SilverStreak

jelmerjan schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:54:
[...]

En dat heeft een reden. Dit topic gaat ook op slot. Een topic moet op zichzelf staan en niet voortborduren op een sluitmessage van een moderator. Aan de hand van jouw topicstart kan ik niet afleiden wát er fout is. Je hebt 'veel, enz' geprobeerd en je tracht 'een' wachtwoord te kraken. Afijn, érg onduidelijk allemaal.

Wat nu te doen? Niet een nieuw topic openen maar zet eerst voor jezelf op een rij wat je daar hebt staan. Wat voor server is het? Welke specificaties en hoe werkt die apparatuur? Bekijk daarna wat het probleem is (En wees duidelijk. Niet "ergens in die richting" maar waar zit het specifiek.) en probeer daar een oplossing voor te vinden. Mocht je die oplossing niet kunnen vinden dan kun je een topic openen in het juiste subforum (lees de CSL policy!). Zorg er dan wel voor dat je een uitgebreide, informatieve en verzorgde topicstart hebt.

Naast dat wil ik je even wijzen op deze tekst welke je tijdens het registeren hebt gelezen :). Daar staat in wat er verwacht wordt van de bezoekers van GoT.

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 29-05-2007 18:04 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.