Ik ben pas begonnen met dSLR fotografie en heb hier veel rond gekeken en zie prachtige resultaten staan. Nu wilde ik het zelf ook eens proberen om met een model te schieten, en kreeg zelfs twee dames voor de camera
Twee vriendinnen van me, die me graag wilden helpen en verder ook hoopten op wat leuke plaatjes van een newbie!
Ik heb naar mijn idee, de beste uit de serie wat opgepoetst in Lightroom omdat ik nog de mogelijkheid wilde hebben om hier wat mee te spelen, dit omdat ik nog weinig ervaring met diafragma en sluitertijden.
( Alles op RAW geschoten omdat het erg bewolkt was en ik nog steeds met een kitlens schiet en zonder externe flitser )
Genoeg geklets nu, de foto's
#1 -

Shutter Speed: 1/100 second
F Number: F/5.6
Focal Length: 55 mm
ISO Speed: 200
#1 Vind ik zelf een prachtige foto
#2 -

Shutter Speed: 1/1250 second
ISO Speed: 400
#3 -

Shutter Speed: 1/160 second
#4 -

Shutter Speed: 1/250 second
F Number: F/4.8
Focal Length: 38 mm

F Number: F/4.5
Focal Length: 34 mm
Met deze laatste wist ik niet goed hoe ik de nabewerking aan moest gaan. Doordat ik een iets "vrolijker" licht wilde neerzetten zette ik de kleuren warmer, maar daardoor ging helaas ook het witte vest naar lichtrood verkleuren. Iemand een suggestie hoe dit beter kan?
Verder is alle kritiek, die er in overvloed zal zijn, welkom! Ik kan er alleen maar wat van leren en daar op verder gaan werken
Ik heb naar mijn idee, de beste uit de serie wat opgepoetst in Lightroom omdat ik nog de mogelijkheid wilde hebben om hier wat mee te spelen, dit omdat ik nog weinig ervaring met diafragma en sluitertijden.
( Alles op RAW geschoten omdat het erg bewolkt was en ik nog steeds met een kitlens schiet en zonder externe flitser )
Genoeg geklets nu, de foto's
#1 -

Shutter Speed: 1/100 second
#1 Vind ik zelf een prachtige foto
#2 -

Shutter Speed: 1/1250 second
ISO Speed: 400
#3 -

Shutter Speed: 1/160 second
#4 -

F Number: F/4.8
Focal Length: 38 mm

F Number: F/4.5
Focal Length: 34 mm
Met deze laatste wist ik niet goed hoe ik de nabewerking aan moest gaan. Doordat ik een iets "vrolijker" licht wilde neerzetten zette ik de kleuren warmer, maar daardoor ging helaas ook het witte vest naar lichtrood verkleuren. Iemand een suggestie hoe dit beter kan?
Verder is alle kritiek, die er in overvloed zal zijn, welkom! Ik kan er alleen maar wat van leren en daar op verder gaan werken
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |