Toon posts:

[2003] TS Antivirus en Antispyware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegeven:
Windows Server 2003 Terminal Server
Processor: 2,8ghz
Geheugen: 2GB
10 Gebruikers waarvan c.a. 6 simultaan

Deze server word geteisterd door vervelende spyware popups en dergelijke sh#t.
Met behulp van Ad-aware en consorten krijg ik het niet verwijderd.
Pop-up blokkering in IE is niet afdoende.

Ik wil graag een actieve spyware scanner en virus scanner.
Liefst een all in one product.

Helaas heb ik weinig ervaring en referenties op dit gebied.
Eerder heb ik ooit eens met Symantec antivirus gewerkt maar vond dit een vervelend product om te beheren en installeren. Verder vond ik dat Symantec teveel van de servercapaciteit in neemt.
Dus ben ik op zoek naar een product wat de server niet teveel belast. Als in, ik moet geen klachten gaan krijgen van mijn gebruikers in de trant van: [zeurtoon]de server is zo traag sinds je die virusscanner hebt geinstalleerd[/zeurtoon]

De concrete vraag is: Wat raden de kenners aan met bovenstaande criteria in gedachten?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik raad je aan : Nod32 ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:19

StarWing

Huh ?!?

Als je gebruikers uberhaupt al dat soort shit kunnen installeren, heb je je omgeving niet goed ingericht imho.

vziw ik TrendMicro de enige die een ts certifiering heeft ?
Wij gebruiken die ook, en tot op heden nog geen enkel probleem mee gehad.

Page intentionally left blank.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoewel ik NOD32 voor de desktop een erg goed product vind (gebruik het naar volle tevredenheid) weet ik niet hoe dit op servers presteert. Misschien kun je jouw post iets meer onderbouwen en ervaringen / meer informatie delen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Sowieso zou ik je terminal server eens in de x dagen even opnieuw installeren via een image/ris o.i.d.

Een realtime virus scanner vertraagd altijd. Je zou kunnen overwegen om tijdens de lunch en 's nachts te scannen en goed te loggen welke gebruikers de problemen veroorzaken.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

trendmicro wordt enorm veel gebruikt in de terminal server /citrix omgevingen. Verder zou ik eens beginnen met het dicht timmeren van je omgeving als je gebruikers in staat zijn om spyware etc op een terminal server te krijgen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Trendmicro is een hele fijne scanner, welke alternatieven had je zelf zoal overwogen?
Verder ben ik met mutsje eens dat dit dweilen met de kraan open is. Als je de security netjes inregelt zou het voor users (bijna) onmogelijk moeten zijn allemaal zooi op de server te krijgen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dat dichttimmeren heb ik eerder ook gedaan. Helaas heb ik een driftige directeur boven me staan die uit zijn slof schiet wanneer hij tegen zaken aan loopt die afgeschermd zijn, niet werken etc.
En heb ik de beveiliging moeten versoepelen.
Hier over in discussie gaan is een NO GO area voor mij.

En nu roept hij dus dat ik de boel spyware en troep vrij moet maken en software aan moet schaffen hier voor.

Anyway, realtime virusscan zou ik dan dus uit kan schakelen.
Is realtim spyware scanning ook erg belastend voor het systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta dus met mijn rug tegen de muur gezien de situatie beschreven in bovenstaande post en zie de bomen door het bos niet meer in de wereld van de antivirus en antispyware software.

Zijn er nog suggesties?

Het hoeft maar een simpel pakketje te zijn wat virussen en spyware bestrijd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
We hebben toch al aardig wat tips gegeven, doe er wat mee zou ik zeggen. Een een beetje zelf zoeken is natuurlijk wel de bedoeling. Belasting van je server door de pakketen is zo uit te vogelen door een trial te installeren bijvoorbeeld. Als jij een oplossing wil zal jij er voor bezig moeten, niet wij ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Tsja, je gaat nu geld uitgeven aan iets dat dweilen met de kraan open is en wat met goede beveiliging goed afgevangen had kunnen worden. Is het niet handiger om eens te kijken naar de problemen waar je baas tegenaan liep toen je de beveiliging aan had staan?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Mocht je baas bepaalde zaken niet kunnen zoals programma's opstarten etc ga dan met de nieuwe ProcessExplorer van Microsoft (voorheen Sysinternals) zoeken welke rechten de goede......man mist om het te mogen. Op deze manier kun je toch de omgeving flink dicht zetten. Ook kun je uitleggen als hij wil dat de zaak degelijk dicht gezet moet worden ook hij er hinder van ondervind. Tis natuurlijk te zot voor woorden dat men gewoon spyware etc op de server kan installeren... Laat je baas anders deze thread lezen..zou her en der wel aanpassingen doen kwa text :+
Pagina: 1