Gegeven:
Windows Server 2003 Terminal Server
Processor: 2,8ghz
Geheugen: 2GB
10 Gebruikers waarvan c.a. 6 simultaan
Deze server word geteisterd door vervelende spyware popups en dergelijke sh#t.
Met behulp van Ad-aware en consorten krijg ik het niet verwijderd.
Pop-up blokkering in IE is niet afdoende.
Ik wil graag een actieve spyware scanner en virus scanner.
Liefst een all in one product.
Helaas heb ik weinig ervaring en referenties op dit gebied.
Eerder heb ik ooit eens met Symantec antivirus gewerkt maar vond dit een vervelend product om te beheren en installeren. Verder vond ik dat Symantec teveel van de servercapaciteit in neemt.
Dus ben ik op zoek naar een product wat de server niet teveel belast. Als in, ik moet geen klachten gaan krijgen van mijn gebruikers in de trant van: [zeurtoon]de server is zo traag sinds je die virusscanner hebt geinstalleerd[/zeurtoon]
De concrete vraag is: Wat raden de kenners aan met bovenstaande criteria in gedachten?
Windows Server 2003 Terminal Server
Processor: 2,8ghz
Geheugen: 2GB
10 Gebruikers waarvan c.a. 6 simultaan
Deze server word geteisterd door vervelende spyware popups en dergelijke sh#t.
Met behulp van Ad-aware en consorten krijg ik het niet verwijderd.
Pop-up blokkering in IE is niet afdoende.
Ik wil graag een actieve spyware scanner en virus scanner.
Liefst een all in one product.
Helaas heb ik weinig ervaring en referenties op dit gebied.
Eerder heb ik ooit eens met Symantec antivirus gewerkt maar vond dit een vervelend product om te beheren en installeren. Verder vond ik dat Symantec teveel van de servercapaciteit in neemt.
Dus ben ik op zoek naar een product wat de server niet teveel belast. Als in, ik moet geen klachten gaan krijgen van mijn gebruikers in de trant van: [zeurtoon]de server is zo traag sinds je die virusscanner hebt geinstalleerd[/zeurtoon]
De concrete vraag is: Wat raden de kenners aan met bovenstaande criteria in gedachten?