[SBS 2003] OMA werkt opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:04
Heel vreemd probleem.

Ik had vorige week mijn server geinstalleerd met SBS 2003. Outlook Mobile Access (OMA) uiteindelijk werkend gekregen en mailtjes kwamen netjes aan op mijn smartphone. Een paar dagen later werkte het opeens niet meer. Door naar: http://servernaam/oma te gaan kon ik nog wel inloggen, maar kreeg daarna een foutmelding te zien.

Ik vervolgens alles geprobeerd en opgezocht, maar niets hielp. Tenslotte maar besloten om de server opnieuw te installeren.

Nu werkte weer alles een paar dagen en krijg ik weer de bewuste fout te zien ! Erg frustrerend. Ik heb verder nog maar weinig andere programma's geinstalleerd.

Als ik http://servernaam/oma ga, dan zie ik de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Serverfout in toepassing /OMA.
--------------------------------------------------------------------------------

Beveiligingsuitzondering 
Beschrijving: De toepassing heeft geprobeerd een bewerking uit te voeren die niet wordt toegestaan door het beveiligingsbeleid. Als u deze toepassing de vereiste machtiging wilt verlenen, neemt u contact op met uw systeembeheerder of wijzigt u het vertrouwensniveau van de toepassing in het configuratiebestand. 

Details van uitzondering: System.Security.SecurityException: De aanvraag voor toestemming van type System.Security.Permissions.RegistryPermission, mscorlib, Version=1.0.5000.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089 is mislukt.

Fout in bron: 

Er is een onverwerkte uitzondering gegenereerd tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Aan de hand van de onderstaande tracering van de uitzonderingsstack kunt u meer informatie verkrijgen over de oorsprong en de locatie van de uitzondering.  

Stacktracering: 

[SecurityException: De aanvraag voor toestemming van type System.Security.Permissions.RegistryPermission, mscorlib, Version=1.0.5000.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089 is mislukt.]
   System.Security.CodeAccessSecurityEngine.CheckHelper(PermissionSet grantedSet, PermissionSet deniedSet, CodeAccessPermission demand, PermissionToken permToken) +675
   System.Security.CodeAccessSecurityEngine.Check(PermissionToken permToken, CodeAccessPermission demand, StackCrawlMark& stackMark, Int32 checkFrames, Int32 unrestrictedOverride) +0
   System.Security.CodeAccessSecurityEngine.Check(CodeAccessPermission cap, StackCrawlMark& stackMark) +88
   System.Security.CodeAccessPermission.Demand() +62
   Microsoft.Win32.RegistryKey.OpenSubKey(String name, Boolean writable) +159
   Microsoft.Win32.RegistryKey.OpenSubKey(String name) +27
   Microsoft.Exchange.OMA.UserInterface.Global..cctor() +48

--------------------------------------------------------------------------------
Versiegegevens: Microsoft .NET Framework Versie:1.1.4322.2379; ASP.NET Versie:1.1.4322.2379

Iemand een idee ? Heb al vele "oplossingen" via Google geprobeerd, maar helaas.

Kan het bestand web.config in de wwwroot map er iets mee te maken hebben ? Ik denk dat ik die heb overschreven met een andere versie, toen ik mijn websites ging terugzetten op de nieuw geinstalleerde server.

[ Voor 3% gewijzigd door Dutch_guy op 28-05-2007 18:38 ]

Pay peanuts get monkeys !

• Dutch_guy
Hmmm, Servicepack 2 verwijderd, en het werkt weer...

Iemand anders deze ervaring ook ?

Verwijderd

Welk service pack 2? Voor Exchange of voor windows?

• Dutch_guy
Voor Windows.

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Wellicht iets te maken met SharePoint Services 2.0?
http://www.webservertalk.com/message1435123.html

Maar heb je alleen Win2k3 SP2 geinstalleerd of ook alle andere beschikbare patches voor Windows en Exchange? (b.v. Exchange SP2?)