Ik zit een beetje te dubben of ik de overstap van embedded software ontwikkelaar moet maken naar niet-embedded. Ik werk nu als programmeur bij een detacheer bedrijf voor embedded software. Grote klanten van dit soort bedrijven zijn metname ASML en Philips (Medical). Waar ik nu tegenaan loop, is het feit dat een groot deel van de moeilijkheid van de projecten daar het domein is. De apparaten waar je aan moet werken zijn zo complex dat je minimaal een jaar nodig hebt om in te leren, zodat je eigenlijk verplicht wordt 3 jaar bij dezelfde klant te zitten.
3 jaar bij dezelfde klant zie ik niet zitten, zeker gezien een groot deel van de kennis die je daar op doet totaal niet nuttig is voor een volgende klus. Grof gezegt heb ik het idee dat je 3 jaar binnen een bedrijf groeit, en daarna bij het volgende bedrijf weer terug valt om weer bijna bij 0 te moeten beginnen.
Nu heb ik het idee dat bovengenoemd scenario zich minder of niet voordoet in de niet-embedded wereld (denk aan kantoor automatisering, web applicaties etc.). Wat vinden jullie van die theorie?
Hebben jullie wel eens de overstap gemaakt (welke kant dan ook op)? En wat waren bij jullie feiten die jullie over de streep hebben getrokken?
3 jaar bij dezelfde klant zie ik niet zitten, zeker gezien een groot deel van de kennis die je daar op doet totaal niet nuttig is voor een volgende klus. Grof gezegt heb ik het idee dat je 3 jaar binnen een bedrijf groeit, en daarna bij het volgende bedrijf weer terug valt om weer bijna bij 0 te moeten beginnen.
Nu heb ik het idee dat bovengenoemd scenario zich minder of niet voordoet in de niet-embedded wereld (denk aan kantoor automatisering, web applicaties etc.). Wat vinden jullie van die theorie?
Hebben jullie wel eens de overstap gemaakt (welke kant dan ook op)? En wat waren bij jullie feiten die jullie over de streep hebben getrokken?
The one who says it cannot be done, should never interrupt the one who is doing it.