Cd-rom drives en floppy disk niet meer bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-01 12:03
Me vriendin heeft een probleem met haar pc en het lukt mij niet om het op te lossen. De cd-rom drives zijn niet meer bereikbaar. Als je er op klikt krijg je de reactie:

d: is niet toegankelijk, toegang geweigerd.

De hardeschijf icoontjes hebben ook zo verboden bord net zoals verboden te roken :) Je kan wel de cd-rom uitwerpen via rechtermuisknop.

Ben er nu al een dag mee bezig. Ik dacht eerst dat het kwam door een software programma dat mijn vriendin had geïnstalleerd. Ze heeft laatst itunes geinstalleerd. Iemand vertelde mij dat het aan DRM ligt. Ik heb nu itunes eraf gehaald en bijna alles gedaan wat op het internet verteld wordt over dit probleem.

Heeft iemand nog advies waar ik naar moet kijken? want moet het oplossen ;(

edit:
kan even iemand anders die andere post verwijderen. Me vriendin heeft zonder toestemming lopen posten onder mijn naam _/-\o_ Zonder dat ik het wist.

[ Voor 9% gewijzigd door isomis op 28-05-2007 18:10 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Verwijderd

ten eerste zouden wij willen weten WAT je al hebt geprobeert... want jah alles wat op het internet staat... IS EEN HEEL HOOP!!! (en daar had vast de oplossing al tussen gezeten)

misschien via device-manager de CD-rom speler(s) / USB stick verwijderen en daarna opnieuw installeren?

of anders de complete controller (IDE/SATA controller en de USB host-adapter) verwijderen...

ik weet niet of het werkt maar tis daarom ook maar een suggestie...

ow en specs zouden ook wel handig (kunnen) zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 02:03 ]

• isomis
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 02:03:
ten eerste zouden wij willen weten WAT je al hebt geprobeert... want jah alles wat op het internet staat... IS EEN HEEL HOOP!!! (en daar had vast de oplossing al tussen gezeten)

misschien via device-manager de CD-rom speler(s) / USB stick verwijderen en daarna opnieuw installeren?

of anders de complete controller (IDE/SATA controller en de USB host-adapter) verwijderen...

ik weet niet of het werkt maar tis daarom ook maar een suggestie...

ow en specs zouden ook wel handig (kunnen) zijn
Via device-manager heb ik alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd, behalve de IDE/SATA daar heb ik nog niet gedaan. Ga het proberen.

Specs: http://dutchbridge.nl/files/stats.JPG

Verwijderd

wat je hebt gepost zijn niet echt specs... het enige relevante dat ik zie is je moederbord... graag ook even de CD/DVD spelers noemen en de USB-stick en de hardeschijven + type(nummer)

beste is ook de specs "textueel" te doen en niet met plaatjes :P

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
wáárom zou hij dat allemaal opnoemen? het is duidelijk een windows (rechten?) probleem. heeft niets met hardware te maken dus is niet nodig.

heb je al eens de hardware eruit gehaald (of verwijderd via apparaatbeheer en daarna er uit gehaald), windows gestart. dan schoon afsluiten, alles weer inpluggen en kijken wat er gebeurd

[ Voor 40% gewijzigd door sjongenelen op 29-05-2007 15:22 ]

you had me at EHLO

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

reboot, opstarten in veilige modus en inloggen onder admin account :)

doet alles het daar wel dan is het een rechten probleem :)

Wabbawabbawabbawabba

• sjongenelen
KatirZan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:26:
reboot, opstarten in veilige modus en inloggen onder admin account :)

doet alles het daar wel dan is het een rechten probleem :)
of je klikt rechts op je startknop en kijkt of 'alle gebruikers weergeven' er staat :+

you had me at EHLO

• isomis
ben ingelogd geweest in veilig modus en hetzelfde probleem.

Krijg nu in normal mode wel het bericht: restriction warning: adminstrator has prohibited access to CD/DVD rom drives.

En het is een windows NL, dus dat bericht komt dan niet van windows lijkt mij?

• sjongenelen
het zou kunnen dat toegang tot die drives via een policy is vastgezet:

start>run>gpedit.msc en zoeken :)

you had me at EHLO

Pagina: 1