Toon posts:

bij nieuw mobo e.d. ook harde schijf e.d. opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg vanmiddag een nieuwe harde schijf en daar wil ik eigenlijk meteen BeOS, win98, win2000 e.d. op installeren.

Nu koop ik binnenkort ook een nieuw mobo, proc & videokaart.
Moet ik dan alles weer opnieuw installeren?
Zeg alsjeblieft nee ..

BVD,

Deviant

Verwijderd

In principe met het plug en pray gebeuren zou het niet hoeven, maar de praktijk laat meestal wel zien dat het wel verstandig is...

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik ben bang dat je voorlopig geen tijd over hebt! :)

Bas

Tjielp... een vogel.

• _Bullet_
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 15:33
Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel veranderingen met zich mee brengt dat nieuwe bord ... maar mijn ervaring is dat toen ik windows opnieuw opstarte dat deze toen ongeveer alles nieuw vond van Printerpoort tot aan Harddiskcontroller e.d. ... het ergste is nog probeer maar bij hetzelfde bord en schuif je netwerkkaart 1 slot omlaag en voila ... daar hebben wij een nieuwe netwerkkaart ... dus 1 advies wacht gewoon lekker totdat je je nieuwe moederbord hebt !

Verwijderd

Topicstarter
Naar ...

Mijn harde schijf is nu namelijk maar 2 GB. En het begint een beetje vol te zitten allemaal.
Die zipfloppies werken ook niet echt meer.

Heb ik een nwe harde schijf (23 GB, eindelijk!) kan ik nog wachten.

Ik denk dat ik hem toch maar ga gebruiken. Ik zie wel wat er gebeurt.

Bedankt allemaal!

Verwijderd

Vrees niet, ik heb ooit een image gemaakt (met DriveImage) van een oudere PC met Win98 en wat software. Deze terugzetten op een compleet andere PC levert geen problemen op hoor, direct bij 't opstarten begint Windows te zeuren dat hij nieuwe hardware gevonden heeft, is de boel al aan het installeren, en start een aantal keren opnieuw op (dat zijn we inmiddels gewend). Vervolgens waarschijnlijk nog even via de device manager de oude hardware instellingen wegflikkeren en klaar is Clara. Scheelt enorm veel tijd met zo'n image, kan ik zeker aanraden. Het backuppen en restoren van een image kan makkelijk binnen een half uur.. daar kun je met Windows installeren niet tegen op!

M.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb de laatste 3 weken minimaal 8 keer een moederbord geswapt, en nu begint Windows een beetje brak te worden :)

Eenmalig is het niet zo erg, hoewel een helemaal cleane install natuurlijk het beste is.

Wat wel aan te raden is om de Windows-cabs naar de HD te kopiëren. Vaak kun je bij een nieuw moederbord niet meteen de CDrom benaderen, en dan heb je dus een probleem omdat windows bestanden van CD nodig heeft als er nieuwe hardware gevonden wordt.

Overigens ging ik eergisteren van BX naar i815, en dat pakte windows meteen, ik hoefde helemaal niks te installeren (nu had ik die i815 al een keer eerder gebruikt, dus die stuurprogramma's kende hij al, maar dan nog)

Plug en play werkt af en toe dus toch :)

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:26
Wat je ook kan doen is voordat je de nieuwe HD naar het volgende mobo overzet, alles uit apparaatbeheer verwijderen (jawel, dat kan).
Het betekend wel dat windows alles even opnieuw moet vinden en instaleren, maar er blijft tenminste geen rotzooi staan.

Verwijderd

Topicstarter
4tune > Weet je dat echt zeker .. Zou erg vaag zijn. Dus dan heb je een harde schijf, maar toch ook weer niet.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zeker weten dat het kan, maar uit apparaatbeheer betekent niet daadwerkelijk van de schijf af. De ouwe meuk blijft gewoon in het register staan, + alle DLL-troep in /windows/system enzo

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Yep, dat klopt wel. heb ik ook eens gedaan mobo en proc wisselen zonder windows opnieuw te installen. hij doet het ook wel maar als je daarna je register gaat doorlopen :r en het irritantste is eigenlijk dat je niet kunt zien welke entry's actief zijn en welke niet. :( me tenminste niet, ik dacht eerst zo van laagste nummer is oudste, maar aangezien ik al vaker wat gewisselt had klopte dat ook niet mee. na ja, week later toch alles opnieuw geinstalled doordat ik uitvond over de /pj achtervoegsel bij win98 setup (acpi installen). :P

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
vorlon > wat is dat over het /pj achtervoegsel bij win98 setup (acpi installen)...

Kenk nie
Pagina: 1