Toon posts:

ABIT AI7 geheugen uitbreiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een ABIT AI7 mobo met 4x512MB op 136MhZ. Ik wil dit updaten naar 3 of 4 Gig op 400MhZ (136 wordt niet ondersteund op de AI7, hoewel het wel werkt)

Vraagjes:
1. Heeft het nut om te upgraden naar 4Gig, als Win Vista 32bit maar 3 Gig gebruikt (dwz, gooi ik het geld voor 1 Gig weg)?
2. Als ik voor 3 Gig ga, is het beter om 2x1GB + 2x512MB of kan ik ook 3x1Gig installeren
3. Ik twijfel tussen Kingston geheugen met cl3 of Critical met een cl van 2. Maakt dit in de praktijk veel verschil?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met 3 dimmen maak je geen gebruik van dual channel, wat op een P4 redelijk zonde is.
Wat ik zou doen is kijken of je uberhaupt wel die 2GB gebruikt die je nu hebt (en of het dus zinnigi s om naar de 4GB te gaan, houdt dus je mem gebruik eens in de gaten).

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
Zoals Terw_Dan al zegt, er zijn maar relatief weinig mensen die echt boven de 2 GB uitkomen. Mijn PC blijft meestal tussen de 500 en 1000 MB geheugengebruik zitten, ik moet het wel heel bont maken wil ik daar bovenuit komen (veel vmware machines draaien etc)

Dat is dan onder Vista 32 bits Business UK.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05
4GB met een 32bits OS is sowieso volstrekt zinloos. Probeer het eerst met twee nieuwe snelle 1GB DIMM's, mocht je geheugen tekort komen dan kun je alsnog twee 512MB DIMM's bij plaatsten. 3 DIMM's werkt wel maar daarmee haal je niet het maximale uit je systeem.

Wat het CL2 en CL3 verhaal betreft, CL2 is sneller, maar in de praktijk merk je daar niks van, daarvoor is het snelheidsverschil in nagenoeg alle gevallen te klein.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Thx for the replies...

Denk dat ik voor 2x1Gig ga met cl3. Mijn geheugen gebruik ligt rond de 1Gig, alleen als Photoshop CS2 wordt gestart en ik grote RAW bestanden bewerk zal het iets oplopen, maar de processor is eerder de bottleneck. PC is nu 5 jaar oud, dus mag ook wel een keertje...