Toon posts:

UPC HDTV met windows mediacenter

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er is bijzonder weinig informatie te vinden over dit onderwerp. Misschien omdat het niet mogelijk is? wie zal het weten?

Op dit moment heb ik mijn mediacenter pc dmv dvi>hdmi op de tv aangesloten. Het geluid is aangesloten dmv een digitale coax.

Ik sta op het punt om de settopbox van upc HDTV aan te schaffen. Hoe krijg ik het beeld en geluid van deze settopbox in mijn mediacenter pc? Is hier een DVI-in kaart voor?

De aansturing van de settop-box zal gebeuren via de infra rood extenders van de microsoft ir ontvanger

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:57:
Er is bijzonder weinig informatie te vinden over dit onderwerp. Misschien omdat het niet mogelijk is? wie zal het weten?

Op dit moment heb ik mijn mediacenter pc dmv dvi>hdmi op de tv aangesloten. Het geluid is aangesloten dmv een digitale coax.

Ik sta op het punt om de settopbox van upc HDTV aan te schaffen. Hoe krijg ik het beeld en geluid van deze settopbox in mijn mediacenter pc? Is hier een DVI-in kaart voor?

De aansturing van de settop-box zal gebeuren via de infra rood extenders van de microsoft ir ontvanger
Dan heb je helaas verdraaid weinig aan het hele HD gebeuren........Je kunt nl. de UPC HDTV box alleen maar analoog via RGB of composiet (nog niet eens s-video) aansluiten op je MCE. En daar kan je dus geen HD kwailiteit over krijgen........

(en; er bestaan wel (dure) kaarten die een DVI-in (of HDMI-in) hebben, maar die zijn niet voor de consumenten markt, zal ook (mede qua beveiliging) nooit ruim beschikbaar worden waarschijnlijk

edit: Blackmagic Design heeft zo'n kaart......)

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 29-05-2007 11:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
zoiets zocht ik inderdaad. kleine kans dat die samen met mce gaat werken