[Studio 10.5] Synchronisatie Beeld en Geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 18:30

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Topicstarter
Na eindelijk de tijd gevonden te hebben is nu, na vele uren, eindelijk mijn vakantievideo klaar om op DVD te zetten. Ik maak gebruik van Pinnacle studio 10.5 plus titanium ed.

Ik ben hierbij tegen het volgende probleem aangelopen:

Na het branden van de DVD blijkt dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Aan het begin wel maar hoe verder de video vordert, hoe verder het geluid 'out of sync' loopt. Mijn video duurt bijna 1.5 uur en het geluid is aan het einde bijna 2-3 seconden versprongen.
Als ik in Studio 10.5 zelf de beelden bekijk is toch echt duidelijk te zien dat het geluid wel goed loopt. Het moet dus ergens in het proces van encoden verkeerd gaan lijkt me.

Nu heb ik al het een en ander opgezocht en het blijkt een vaker voorkomende klacht te zijn. Ook heb ik geprobeerd om de video met een andere geluidscodering om te zetten. Bijvoorbeeld met PCM stereo, Dolby 2.0, en nog een andere. Deze geven hetzelfde effect.

Hoewel ik op internet veel kan vinden over deze klacht, een oplossing staat er niet bij. Daarom hoop ik hier een oplossing te kunnen vinden....
Het liefste zou ik een oplossing hebben waarbij ik niet weer van voren af aan hoef te beginnen met editten. Dan komt er waarschijnlijk helemaal geen vakantievideo...

Ik ben benieuwd of iemand het probleem en vooral de oplossing kent. Voor die persoon: _/-\o_

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:21
exporten als een los mpeg bestand en een .wav stereo bestand, en er in een ander programma vobs van bakken, kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet :) (of als je al de juiste codering hebt de mpeg simpelweg renamen naar .vob) Maar zo kun je iig checken of op je pc de geëxporteerde bestanden nog wel in sync lopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Schuey op 28-05-2007 22:09 ]

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 18:30

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Topicstarter
Maar dan heb je de menusturing niet in die mpg toch?

Ik heb het al wel geprobeerd om een avi te maken maar die heeft hetzelfde probleem.

Ben nu van plan om op een paar punten een stukje geluid weg te knippen om zo de boel enigsins synchroon te laten lopen. Dat zou de laatst mogelijke oplossing zijn.
Ik denk ook niet dat ik ooit nog een video met dit pakket ga bewerken....

[ Voor 75% gewijzigd door TheShadow op 31-05-2007 20:17 ]

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.