Toon posts:

games die vastlopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een Athlon 3000+ uit 2003, 1024 MB DDR-Ram, ATi Hercules Radeon 9600 Pro (not sure, volgens mij 128MB).
Enkele weken geleden heb ik mijn c-schijf geformatteerd (specs doen er niet toe neem ik aan? Maxtor-iets, 80GB, 7200 RPM) en daarna alle drivers er weer opgezet.

Sindsdien loopt min of meer ieder spel die ik probeer te draaien binnen de kortste keren vast. Het gaat hierbij ook om echt oude spellen (GTA Vice City, Max Payne 1, Tiger Woods PGA Tour 06, XIII, Prince of Persia Sands of Time, en zelfs WSoP TOC).

Ik heb diverse drivers geprobeerd van mijn videokaart (Catalyst 3.4, 4.1 en de nieuwste (7.4)) maar niets scheen te helpen. (de spellen hebben voorheen allen wel gedraaid).
Heb zelfs mijn geluidskaart geprobeerd, maar daar ligt het volgens mij ook niet aan.

Iemand van jullie enig idee?
Thanks in advance.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de drivers voor het moederbord goed geinstalleerd?

Verwijderd

De volgorde van chipset drivers en graka- drivers kan ook vershil maken, probeer eerst eens de chipset drivers en dan de graka-drivers, en zonodig andersom;-)

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar heb je Service Pack 2 wel geïnstalleerd? Misschien dat de drivers niet goed werken omdat je nog geen SP2 hebt geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Service-pack 2 en alles erop en eraan aan automatische updates staan erop.. (heb zelfs een legale xp.. ;)
moederbord-drivers zal ik nog eens re-installen, heb ik nog niet gedaan (jammer dat er zo'n B-merk in zit; AsRock)
hoe vind ik de chipset-drivers die ik zoek? (waar vind ik mijn chipset-info?)

Verwijderd

um haal gewoon de laatste drivers voor je moederbord op de asrock site?
Pagina: 1