85mbps Powerline Adapter haalt maar 17mbps.

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Topicstarter
Ik zit in een gloednieuw appartement (dus de stroom is in orde mag ik hopen) en heb sinds een tijdje 4 Eminent Powerline Adapters (ieder 85mbps)

Mijn netwerkje zit als volgt inelkaar.

Kabelmodem ~5mbps -> router

router:
-> pc 1 (workstation)
-> powerline adapter -> 230V -> powerline adapter -> pc 2 (downloadbak in de berging)
-> Xbox360
-> Mediamall settopbox

In de berging staat de download pc en die bedien ik via remote desktop met m'n woonkamer pc. Dit werkt allemaal prima en vlotjes maar als ik dan bestanden vanuit de download pc naar de woonkamer pc ga kopieren gaat me dit veel te traag.
Ik zou theoretisch 85mbps kunnen halen via de powerline adapters. Ik haal echter maar max 17mbps.
Dit terwijl de powerline software op beide pc's een verbinding aangeeft van meer dan 65mbps gemiddeld.

Sluit ik beide adapters aan op hetzelfde stopcontact in de woonkamer, dan geeft de software een verbinding van 85mbps continu aan.
Dit is dus prima en zou dus 85mbps of iets wat daar in de buurt komt moeten halen. (pc2 dan dus ook ff in de woonkamer gezet.)
Nu kan ik hooguit met 19~20mbps kopieren. Dit is dus een kwart van de opgegeven snelheid in het meest ideale geval op hetzelfde stopcontact. (geen verdeeldoos dus.)

Sluit ik die pc rechtstreeks op de router aan met een lange utp-kabel zonder powerline adapters dan haal ik gewoon een snelheid van rond de 70mbps continu.

Hoe kan dit nou.

Het rare is dat de software op beide pc's een goede verbinding van 65mbps~85mbps aangeeft.

[ Voor 15% gewijzigd door KneppaH op 28-05-2007 16:26 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
LAN over het stopcontact heeft een grote overhead.
Vooral als er veel ruis op de 230V lijn aanwezig is. (bijvoorbeeld een koelkast die aanspring, of een stopzuiger).
Hoemeer ruis hoe rommeliger de verbinding wordt.

Zitten beide powerline adapters op dezelfde groep?

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Topicstarter
Ik heb ze zelfs op hetzelfde stopcontact uitgeprobeerd zoals al vermeld, maar het gekke is juist dat de software een prima verbinding aangeeft van 65mbps in de berging en 85mbps op hetzelfde stopcontact.
De signaal meter staat dan ook op 100%

De berging is een andere groep, maar dan nog zou ik een snelheid van 65mbps moeten halen omdat de software dit aangeeft. Zo'n grote meetafwijking in de software zou toch niet kunnen? Als ik al 25 of 30 mbps zou halen was ik al blij.

[ Voor 43% gewijzigd door KneppaH op 28-05-2007 16:32 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
De software kan zo veel aangeven. Meeste mensen accepteren dat ook gewoon en zeggen dan: "Hey, kij is, toch mooi 85mbps". Dat is niet de snelheid die ook daadwerkelijk gehaald wordt.
Waarschijnlijk meet dat ding welke snelheid mogelijk is zonder ruis. Dus de kwaliteit van de kabels. En dat zal best 65/85mbps zijn. Maar dat ligt gewoon ver boven daadwerkelijk haalbare resultaten.

Die powerline adapters zijn amper in staat hoge snelheden te halen, omdat er op het energienetwerk simpelweg veel ruis zit. Dat kan binnen je huis zijn of zelfs ergens in je straat. Meestal werken ze wel, maar met sterk varierende snelheden. Ik denk dat je er niet meer dan dit gaat kunnen uittrekken.

[ Voor 17% gewijzigd door Nijn op 28-05-2007 16:35 ]

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Topicstarter
Ik was er al bang voor. Voor te internetten prima, maar niet als netwerkverbinding tussen 2 pc's.

Voor de 85mbps adapters had je de 14mbps adapters.
Zijn die 85mbps adapters dan nauwelijks sneller of waren die 14mbps adapters nog veel langzamer dan 14mbps?

[ Voor 7% gewijzigd door KneppaH op 28-05-2007 16:35 ]

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
De software maakt altijd nog een ruwe schatting.
Hetzelfde met WLAN. Dit schommelt ook.
Als er staat 100% signaal @ 54Mbit, dan haal je effectief nog maar 40Mbit.

Ik geloof zelf de software nooit.
De snelheid is afhankelijk van de kwaliteit bekabeling en of er ruis aanwezig is :)

Ik denk dat je het met de 17Mbps zou moeten doen.

Uit verschillende tests is gebleken dat een network over het stopcontact niet echt gemaakt is voor hoge snelheden
KneppaH schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:34:
Ik was er al bang voor. Voor te internetten prima, maar niet als netwerkverbinding tussen 2 pc's.

Voor de 85mbps adapters had je de 14mbps adapters.
Zijn die 85mbps adapters dan nauwelijks sneller of waren die 14mbps adapters nog veel langzamer dan 14mbps?
Met de 14Mbps adapters waren de gemiddelde snelheden onder 6Mbps. :)

[ Voor 32% gewijzigd door AMDathlonxp op 28-05-2007 16:36 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
Dat valt heel moeilijk te zeggen, omdat het ook enorm afhangt van de kwaliteit van de adapter. Hoe goed is hij afgeschermt, hoe goed kan hij ruis filteren, etc.

[ Voor 28% gewijzigd door Nijn op 28-05-2007 16:37 ]

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reakties. alles is nu duidelijk.
Als die software 50% afweek ofzo had ik geen reden tot klagen, maar 75% afwijking is onacceptabel.
Waarschijnlijk meet dat ding welke snelheid mogelijk is zonder ruis. Dus de kwaliteit van de kabels. En dat zal best 65/85mbps zijn. Maar dat ligt gewoon ver boven daadwerkelijk haalbare resultaten.
Met de 14Mbps adapters waren de gemiddelde snelheden onder 6Mbps. :)
Bedankt voor de nuttige info.

[ Voor 32% gewijzigd door KneppaH op 28-05-2007 16:44 ]

Pagina: 1