renamen van non-ascii compatible file's

Pagina: 1
Acties:

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Beste mensen, ik heb een zoot MP3 bestanden die non-ascii compatible zijn. Het gaat bijvoorbeeld om de lettes è,ì,ö,ü enz (Extended ASCII Codes).

Nu wil ik alle bestandsnamen hernoemen dat de bestanden weer ascii compatible zijn. Een letter ü moet dus een u worden.

Bestaat er makkelijk programmatje of command script die voor die alle bestanden in de map inc. alle submappen renanen naar ascii compatible file naam ?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik weet dat MP3tag die functie heeft, je opent de map en kiest bij convert > actions. Dan maak je een nieuwe configuratie aan met een aantal acties die er ongeveer zo uitzien:
Type: Replace
Field: _FILENAME
original: è
replace with: e

En dat doe je dan voor elke letter.
Dan laat je hem die configuratie runnen, en zijn alle letters vervangen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Kun je niet een voor een de non-ascii characters vervangen voor ascii equivalent characters met een mass-rename tool.

• MoNo79
marcieking schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:58:
Ik weet dat MP3tag die functie heeft, je opent de map en kiest bij convert > actions. Dan maak je een nieuwe configuratie aan met een aantal acties die er ongeveer zo uitzien:
Type: Replace
Field: _FILENAME
original: è
replace with: e

En dat doe je dan voor elke letter.
Dan laat je hem die configuratie runnen, en zijn alle letters vervangen.
Ik zal er eens even kijken, maar ik hoop dat ik zoiets op batch niveau kan doen zodat ik het wekelijks kan schedulen.

• MoNo79
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:02:
Kun je niet een voor een de non-ascii characters vervangen voor ascii equivalent characters met een mass-rename tool.
Weet je een goede rename tool die zoiets ondersteunt?