Toon posts:

HP Pavilion T3640 herkent 1GB DIMM niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een hp pavilion t3640.nl. het systeem ondersteund max 2GB geheugen. nu heb ik er 1 module van 1GB bijgestoken(er zat al 1GB in) maar het geheugen wordt niet herkent, de specificaties vh module is goed. nu merkte ik dat het 2e geheugenslot volgens mij niet is opgenomen in de configuratie? is er iemand die mij zou kunnen helpen?

met vriendelijke groet,

han janssen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar zie je staan dat het slot dan niet zou werken? Wat herkent de bios aan geheugen? wat gebeurt er als je enkel de nieuwe module gebruikt in 1 van de 2 sloten, en wat als je de oude module in slot 2 steekt en de eerste leeglaat. Weet je zeker dat deze dimm het doet?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
Mischien kan het TS zijn Titel aanpassen ??

A Soldiers manual and a pair of boots.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je zegt dat de specificaties goed zijn, maar wat zijn de specificaties?
Hoeveel sloten zitten er voor op je moederbord, 2?
Zijn de twee modules van dezelfde snelheid?
To_Tall schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:58:
Mischien kan het TS zijn Titel aanpassen ??
Nee, dat kan de TS niet, dat kan een modje als je even een Topic Report doet.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50
Ik heb de topictitle aangepast van 'h janssen' naar de huidige. In een topictitle proberen we bondig maar duidelijk te omschrijven waar het over gaat, je eigen naam er in zetten is volstrekt onduidelijk.

Wat de vraag zelf betreft, heb je al geprobeerd de nieuwe DIMM alléén te laten draaien in de pc, bij voorkeur in het DIMM slot waar tot dusver al een DIMM in zat?

En geef meer info, doe een link naar de HP machine waar je het over hebt (handig te weten welke chipset er in zit) en doe ook de juiste specs van de DIMM. Je zegt wel dat die kloppen, maar is dat ook zo?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 10:57
tja, het is en blijft een HP he...

Bij mij op werk zijn diverse modellen HP/Compaq's. We hebben geprobeerd up te graden. In dit geval ook van 1GB naar 2GB. Met een standaard Kingston module met de zelfde specs als die er al in zat, werkt het niet. Wordt niet herkent of de PC start helemaal niet op.

HP/Compaq gebeld en na een lang verhaal een paar geheugenmodules bij hun besteld (wel wat duurder dan die Kingstons) en die werken wel! Vreemd maar waar. Lijkt alsof ze iets hebben waardoor je alleen maar onderdelen van hun kan gebruiken.

Ook zit er zo'n hele kleine HP/Compaq bij met 1x 1Gbit NIC. Daar moest er nog eentje in kopen. Standaard PCI kaartje konden we vergeten, die past er niet in, of er moest met de bracket gespeeld worden (afzagen en buigen).

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

The Conman schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:39:
Lijkt alsof ze iets hebben waardoor je alleen maar onderdelen van hun kan gebruiken.
Onzin. Verleden jaar bij een DX5150 gewoon van Marktplaats wat willekeurig geheugen gekocht en bijgeprikt. Geen centje pijn.

Ook zakelijk gebruik ik veel HP business desktops, ook daar willekeurig geheugen werkt gewoon (D530, D510, D500, dat soort machines)

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 28-05-2007 16:41 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

The Conman schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:39:
tja, het is en blijft een HP he...

HP/Compaq gebeld en na een lang verhaal een paar geheugenmodules bij hun besteld (wel wat duurder dan die Kingstons) en die werken wel! Vreemd maar waar. Lijkt alsof ze iets hebben waardoor je alleen maar onderdelen van hun kan gebruiken.
Dan heb je waarschijnlijk gewoon pech dat je met een compatibilityissue zit. Er wordt echt niet specifiek geheugen voor compaqs gemaakt.
Ook zit er zo'n hele kleine HP/Compaq bij met 1x 1Gbit NIC. Daar moest er nog eentje in kopen. Standaard PCI kaartje konden we vergeten, die past er niet in, of er moest met de bracket gespeeld worden (afzagen en buigen).
Dat is low profile...Dat is gewoon een standaard formfactor die wel meer fabrikanten gebruiken. Dus iedere low-profile kaart had je er zo in kunnen duwen.
Pagina: 1