Toon posts:

kies tussen de volgende upgrades...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou een laptop aanschaffen, toch een redelijk bedrag, zo'n 1200 euro. Nu kon zag ik dat ik redelijk goedkoop een snelheidsupgrade kon aanschaffen (nu we toch al in de 1.2K zitten...)

Ik zat te twijfelen tussen:
- 2Gb ram 667mHz naar 2Gb ram 800mHz 27 euro
- van niets naar 1gb intel turbo memory 39 euro
- 120gb 5400rpm hdd naar 120gb 7200 rpm hdd 49 euro

wat is nou de slimste keuze? waar zal mijn laptop het snelst van worden? Ik heb zelf geen ervaring met turbo memory, 5400 rpm harddisks of 2gb ram (zelf heb ik nu 512mb).
Mijn doeleinden zijn gamen en universiteitsgebruik. Enig advies zou ik zeer op prijs stellen!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Turbo memory lijk in de paar reviews de langs gekomen zijn weinig uit te maken, 800MHz geheugen voor een laptop is ook onzin. Een 7200RPM HD levert de meest merkbare snelheidswinst op, maar kost ook wat batterij tijd.
Verder hoort dit topic op deze manier hier niet, er is een speciaal topic voor vragen over upgrades e.d.
Ook is het handig dat je vermeld welke laptop je gaat kopen, en ook is het nergens voor nodig om twee topics te openen.

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 28-05-2007 15:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
het spijt me, dat wist ik niet. in ieder geval erg bedankt!
het is trouwens een Asus F3SV-AS019C

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 15:40 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:18

3DDude

I void warranty's

de hd.
geheugen heeft geen / weinig meerwaarde in laptops.
die 1 gb upgrade dingetje is wel leuk maar nee, en je kan dit later als het goed is ook toevoegen en ( dan gelijk 2 GB ) doen.
7200 rpm hd is beter / sneller etc

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Ik zou inderdaad ook kiezen voor de snellere HDD, dit maakt duidelijk verschil. Ik had voorheen in mn desktop ook nog een 5400rpm schijf, maar het verschil is duidelijk te merken.

Opzich zou je voor een kleine 30 euro ook sneller geheugen kunnen nemen. Met turbo memory heb ik geen ervaring.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 15:53 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:48:
Opzich zou je voor een kleine 30 euro ook sneller geheugen kunnen nemen. Met turbo memory heb ik geen ervaring.
Als je toch iets van €1100 uit gaat geven aan een nieuwe laptop kan je je inderdaad afvragen of je dan voor 27 Euro de kans moet laten liggen om hem nog sneller te maken. Maar ik weet niet wat de budgeteisen zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:33
HDD doen. De Intel Core 2 Duo Santa Rosa heeft maar 800MHz FSB, ofwel, met dualchannel DDR2-400MHz zit je al vol. Van het geheugen zul je dus nooit weer wat terug zien.
Pagina: 1