Toon posts:

KlassenDiagram [WebApplicatie]

Pagina: 1
Acties:
  • 1.148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie zou ons wat verder kunnen helpen bij het op zetten van ons klassendiagram!?

De Vraag: We hebben in onze projectgroep wat problemen bij het maken van een klassendiagram. We hebben college’s gevolgd, gezocht via google, boeken gekocht.

Daar wordt het allemaal heel leuk in vertelt.. maar we komen er nog steeds niet echt uit hoe we zo’n klassen diagram nu precies lezen. Hoe liggen de verbanden tussen de methode en attributen. In welk perspectief moeten we dit lezen/zien?

We hebben in onze project groep veel programmeer ervaring.. hoe het technische werkt en in elkaar steekt is ons wel duidelijk, maar hoe krijgen we dit nu beetje mooi in een UML 2.0 klassen diagram. Klopt dit klassen diagram….

Omschrijving Applicatie:
Het is een soort hyves/marktplaats voor travelers. Members kunnen elkaar slaapplaatsen/informatie enz.. aanbieden. Om het ons even makkelijk te maken hebben we het beperkt tot de onderstaande omschrijving.

ClassDiagram:
Een visitor kan zich registeren.
Een visitor of member kan gebruik maken van de zoek functie > er kan gezocht worden op members.. "Country"/"city"..

[Omdat visitor en member bijna de zelfde functionaliteiten hebben, zeggen we dit valt onder user.]

Bij het zoeken wordt er een view gegeven van een "smalle member profile." in verschillende categoriseren "Sleep" "Internet" "Food" "Transport"

Klikken we op een “small profile”.. word er een view weergegeven van een “big profile”.
Op de member pagina kunnen members elkaar "say hello" "Request" en "invite"...

En natuurlijk om interaction uit te voeren.. moeten de users ingelogd zijn.

Versie 2
Afbeeldingslocatie: http://tft.mbeets.nl/Technisch%20Ontwerp/klassendiagram_2.jpg

versie 3
Afbeeldingslocatie: http://tft.mbeets.nl/Technisch%20Ontwerp/KlassenDiagram_3.jpg

Bedankt!!

Verwijderd

Wat doe je precies met de klasse Database?

Bijv. Database.InsertRow() geef daar eens een code voorbeeld van waarin je dat gebruikt.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:26
Kijkend naar jouw/jullie klassediagram krijg ik het idee dat jullie/jij de gekochte boeken niet/nauwelijks gelezen hebben, en dat raad ik jouw/jullie dan ook aan om te doen!

In een klasse diagram stellen de klassen objecten voor en de klasse Login en Interactor en zoeker dan kan ik nauwelijks een object bij voorstellen, maar eerder een scherm of iets dergelijks.

verder staat er geen associaties en multipliciteiten in jullie/jouw klassediagram, iets wat in ieder UML boek staat uitgelegd...

Dat wordt dus lezen....

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Bij User zou ik gewoon een functie Login maken die een User returned in geval van goede login en een null in geval van geen goede login....

Trouwens, je kan het beter zo maken:

Je hebt MEMBERS die SLAAPPLAATSEN / INFORMATIE aan elkaar aanbieden. Entiteit: MEMBER, entiteit SLAAPPLAATS, koppeling ertussen.

VISITOR kan zich registreren, maar een visitor is een browsende user waar je mogelijk geen informatie van bijhoudt, dus krijg je een MEMBER met een REGISTER functie.

je kan ZOEKEN op MEMBERS, dus MEMBERS krijgt een SEARCH functie

Een MEMBER heeft een PROFIEL, een PROFIEL is onderverdeeld in CATEGORIEEN, dus je hebt een entiteit PROFIEL en CATEGORIE, waarvan CATEGORIE een compositierelatie heeft met PROFIEL en PROFIEL heeft een relatie met MEMBER

Zo bouw je vanuit de omschrijving langzaam het model op.

[ Voor 72% gewijzigd door GambitRS op 28-05-2007 15:56 ]

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:23:
Wat doe je precies met de klasse Database?

Bijv. Database.InsertRow() geef daar eens een code voorbeeld van waarin je dat gebruikt.
De classdatabase daar worden alle Queries uitgevoerd.. dit wordt dus centraal gehouden.. is het door voer luik naar DB.. deze class praat alleen met DB..

bij Insert, uptdate enz. wordt de query opgesteld.. en dan uitgevoerd door fetch.. fetch is eigenlijk alleen bij een view.. want dan zet hij het in array.. maar gebruik fetch even als uitvoeren van query.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 17:27 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:13:
Daar wordt het allemaal heel leuk in verteld.. maar we komen er nog steeds niet echt uit hoe we zo’n klassen diagram nu precies lezen. Hoe liggen de verbanden tussen de methode en attributen. In welk perspectief moeten we dit lezen/zien?
En wat wil je nu precies weten dan?

Wat een method precies doet en met welke attributen is niet direct af te leiden vanuit een klasse diagram. Wie wanneer welke method aanroept is hier ook niet uit te lezen. Daar zijn andere diagrammen voor. Welke? Dat staat in je boeken prima uitgelegd denk ik :)

Concreet dus: wat is nu precies het probleem? Wat snap je nu niet?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Je beschrijft voor de helft je use cases en voor de andere helft een implementatiemodel, en beiden zijn nogal verschillend.

Een beetje boek heeft trouwens wel een stappenplan met vuistregels hiervoor lijkt me. Zelfs heb ik Praktisch UML door Warner & Kleppe, in hoofdstuk 4.5 staat het mocht je het nodig hebben ;). Als je trouwens nog in deze beginfase zit is mij geleerd dat praten over queries en hoe je dingen in code gaat oplossen uit den boze, daar kijk je later naar zodra je deze basis hebt gelegd.

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-11 13:17
Waarom zit er een link tussen login en db?
De login heeft toch niks met de db te maken.

Login heeft een user nodig. de user is weer gelinkt aan een db

inno

• cspare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-07 22:19

cspare

What the deuce?!

In toevoeging op hierboven, lijkt het me een verstandig idee om je user interface (beter) te scheiden van je logica. Zoals je nu hebt ontworpen gaat je User een profiel als een (HTML?) string returnen.

The one who says it cannot be done, should never interrupt the one who is doing it.

Pagina: 1