GeForce 6600 niet meer compatible met Age of Mythology

Pagina: 1
Acties:

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Op een of andere manier doet Age of Mythology het niet meer met de videokaart Asus Geforce 6600 PCI-e.
Dit ging echt van de een op de andere dag. Als je het spel wilt starten krijg je een foutmelding dat Age of Mythology de videokaart niet ondersteunt en dat je op de site kan kijken voor verdere informatie.Dat heb ik dus gedaan en ik bekeek de link die me gegeven was:

http://www.microsoft.com/games/ageofmythology/videocards.aspx

Maar de Geforce 6600 PCI-e staat hier niet bij. Natuurlijk dacht ik eerst aan de drivers. Dus ik heb de drivers die ik op de bijgekregen CD-ROM had weer geïnstalleerd, maar geen succes. (Bij apparaatbeheer stond trouwens al dat de drivers goed geïnstalleerd waren, maar goed).

Daarna nieuwe drivers gedownload van de website van Nvidia, maar ook dit werkte niet.
Toen wat rigoreuze maatregelen genomen. De back-up van een jaar geleden weer terug gezet, waar alle drivers en games (er zitten er maar 2 op) perfect geïnstalleerd waren en alles goed werkte, maar ook daarna deed het spel het gewoon niet.
Verder werkt de videokaart prima, met alle andere applicaties.

Het systeem:

Moederbord: Asus K8N SLI
Processor: AMD Athlon 64 3500+
Geheugen: 1024 MB
Videokaart: Asus GeForce 6600 PCI-E x16 256MB DDR

Verder nog...het betreft niet mijn computer, ik ben verder niet bekend met het spel Age of Mythology, dus het zou best aan het spel zelf kunnen liggen. Iemand ervaring hiermee, of tips?

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 15:46

aapelite

Do the kirby!

MysticSnake schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:02:
Op een of andere manier doet Age of Mythology het niet meer met de videokaart Asus Geforce 6600 PCI-e.
Dit ging echt van de een op de andere dag. Als je het spel wilt starten krijg je een foutmelding dat Age of Mythology de videokaart niet ondersteunt en dat je op de site kan kijken voor verdere informatie.Dat heb ik dus gedaan en ik bekeek de link die me gegeven was:

http://www.microsoft.com/games/ageofmythology/videocards.aspx

Maar de Geforce 6600 PCI-e staat hier niet bij. Natuurlijk dacht ik eerst aan de drivers. Dus ik heb de drivers die ik op de bijgekregen CD-ROM had weer geïnstalleerd, maar geen succes. (Bij apparaatbeheer stond trouwens al dat de drivers goed geïnstalleerd waren, maar goed).

Daarna nieuwe drivers gedownload van de website van Nvidia, maar ook dit werkte niet.
Toen wat rigoreuze maatregelen genomen. De back-up van een jaar geleden weer terug gezet, waar alle drivers en games (er zitten er maar 2 op) perfect geïnstalleerd waren en alles goed werkte, maar ook daarna deed het spel het gewoon niet.
Verder werkt de videokaart prima, met alle andere applicaties.

Het systeem:

Moederbord: Asus K8N SLI
Processor: AMD Athlon 64 3500+
Geheugen: 1024 MB
Videokaart: Asus GeForce 6600 PCI-E x16 256MB DDR

Verder nog...het betreft niet mijn computer, ik ben verder niet bekend met het spel Age of Mythology, dus het zou best aan het spel zelf kunnen liggen. Iemand ervaring hiermee, of tips?
- DirectX er nog eens opnieuw opzetten.
- Andere videokaart proberen. Misschien wordt er iets aangesproken wat niet meer goed werkt.
- Drivers van third party mensen gebruiken, omega bv of wat je ook kan vinden.
- SLI opties checken in mobo en instellingen, misschien schrikt AoM daarvan.

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
aapelite schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:22:
[...]

- DirectX er nog eens opnieuw opzetten.
- Andere videokaart proberen. Misschien wordt er iets aangesproken wat niet meer goed werkt.
- Drivers van third party mensen gebruiken, omega bv of wat je ook kan vinden.
- SLI opties checken in mobo en instellingen, misschien schrikt AoM daarvan.
DirectX 9.0c heb ik er 2 x opnieuw opgezet (een keer voordat ik de back-up terug had gezet en een keer erna)
Andere videokaart proberen kan ik niet, omdat ik alleen AGP videokaarten heb verder

Ik zal die andere 2 opties zo snel mogelijk proberen, in ieder geval hartelijk bedankt :)